Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tzr cillinder vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1015 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68976 - tzr cillinder vervangen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5813 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 12-1-2016 18:06 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xephos
Ik hoop dat mij airsal langer mee gaat had hem gister al besteld
ander ben ik flink de sigaar misschien was het bij jouw een productiefout of zo of misschien zijn ze nu beter gemaakt
hopen kan altijd nog ik zelf nog effe goed kijken natuurlijk hoe het is afgewerkt en zal goed op de cilinder zelf letten

hoe zit het nu met de toeren kan je nu meer toeren draaien met de airsal of is dat allen bij hoger cc ik zal een update geven al heb ik het ga donderdag al goed is binnen zin in

ps heb trouwens een puch met 70 cc dmp XD goedkope cillinder koste maar 40 euro met 18mm carbartuer wat te veel is voor de cillinder

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 12-1-2016 om 12:20 uur.


Het aantal cc's heeft weinig met het toerental van doen. Doorgaans is kleiner hoogtoeriger.

Deze zal echter wel meer toeren draaien dan je oude cilinder. Je zult de carburateur opnieuw MOETEN afstellen. Zoniet is de levensduur max een km of 100 als het al loopt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 12-1-2016 19:45 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Het aantal cc's heeft weinig met het toerental van doen. Doorgaans is kleiner hoogtoeriger.

Deze zal echter wel meer toeren draaien dan je oude cilinder. Je zult de carburateur opnieuw MOETEN afstellen. Zoniet is de levensduur max een km of 100 als het al loopt.



zoiezo heeft hij nooit goed gelopen door de cillinder na de klote was dus ik hep nog een goede voorraad sproeier liggen
ik zal deze cillinder zo lang mogelijk mee willen nemen dus is zal me uitertebest doen om goed af te stellen zoiezo te rijk dan te arm beginnen en dan steeds omlaag en met deze FAQ http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187 moet het wel lukken
dank al voor de informatie
en is er ook nog een FAQ om de cilinder te monteren ik weet wel hoe je moet monteren en alles maar moet je hem nog insmeren ofzo met 2 takt de binnewand

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 12-1-2016 om 19:46 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
thomastikken 12-1-2016 19:56 Print reply
Posts: 94
Ja cilinder wand goed insmeren met 2 takt meng olie. Ik doe ook altijd nog ff een druppeltje op de naaldlager van de drijfstang en op de naaldlager van de pistonpen voor de zekerheid.

Ik veeg na een paar keer kicken meestal wel de overtollige olie weg
 
Aprilia RX 50 2003 12-1-2016 21:50 Print reply

Posts: 6717
De kopmoeren op het juiste moment (ca 15 nm,staat wel in t boekje) aanhalen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
thomastikken 12-1-2016 21:57 Print reply
Posts: 94
kruislings en in stapjes eerst 5 dan 10 dan 15 probeer ik meestal


 

Dit topic is 5813 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved