Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tzr cillinder vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1017 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68976 - tzr cillinder vervangen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Xephos 10-1-2016 17:20 Print topicpost

Posts: 129
Ik ben heel lang bezig geweest met afstellen
uiteingelijk bleekt het niet mij afstel kunsten te zijn maar de cillinder is naar de knoppen kijk maar door een warmloper die de vorige eigenaar heeft veroorzaakt zonder tegen mij te vertellen vieze verkoper


echt flink kut ik denk de vorige eigenaar na zijn revisie wat hij zegt gedaan te hebben een warmloper en ik denk door de mengsmeering oliepomp want die zit er niet meer op helemaal afgesloten maar nu kommen die vragen die ik had de eerst is wat is een goede vervang cillinder ik wil 50cc heb zelf al gekeken en ik kwam op deze
http://k-parts.nl/ci...c-minarelli-am6.html
ik heb een loevince v6 en de rest standaard voor zover ik weet en wil graag een die lang mee gaat een goede prestatie geven niet veel hoger dan 150

mij tweede vraag is wat is dit voor gat de linker is voor de koelvoeistof maar de rechter niet en komt zover ik zie afgezonder van de krakus enzo maar kan het schadelijk en waarom zit het op mijn blok hierzo een foto


en nog effe snel een vraag over de carbaratuer is deze zo goed en waarom zijn deze twee dingen die ik heb omcirkeld let niet op de tekst in het plaats ben dyslexie btw


ps tweedehands gekocht voor maar 500 euro was nog aardig newbie op brommer kopen al nu al veel slimmer

ps ps ik wil graag een goede uitleg waarom is niet verplicht ofzo maar wil graag er van leren want ik begon met 0 kennis en heb al hoop geleerd van allen kijken en doen en vaders help natuurlijk



Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 19:24 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 19:30 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie

thomastikken 10-1-2016 18:12 Print reply
Posts: 94
Die gaatjes op je zuiger en cilinderkop komen waarschijnlijk van een deel van je krukas oid. Er bestaat een kans dat er een stukje ijzer van je krukas of van je naaldlager is afgebroken en vervolgens door je spoelpoorten in je cilinder is gekomen. (had een vriend van me laatst ook)
Als je geen olie pomp hebt moet je zelf je brandstof mengen 1 deel olie op 50 delen benzine, als je dit goed doet krijg je niet zomaar een warm/vast loper zonder oliepomp mits hij goed is afgesteld natuurlijk.
Dat onbekende gat gaat naar een soort holte tussen je carters met een gat aan de onder kant. Ik weet niet waar dat voor is. Gewoon opvulling denk ik.
Die twee pikkies op je carb zijn voor de carb verwarming bij koud weer. Als het goed is zitten er ook twee van die pikkies op je cilinder kop. gewoon met een slangetje aan elkaar verbinden dan kan er niks mee gebeuren
 
Xephos 10-1-2016 19:29 Print reply

Posts: 129
Beste thomastikken

dankje wel voor je reactie ik meng zelf 1 op 50 en de oliepomp is door de vorige eigenaar uitgehaalt dat wist ik alleen hij had niet vertelt dat de cillinder een warmloper heeft gehad wat een lul gelukkig ben ik er achter gekomen en hij reed zelf met deze cillinder anders had ik hem nooit gekocht en ik was al de hele tijd aan afstellen door de cillinder kan dat niet ik zal nog effe goed kijken naar me krakus en de naaldlager of deze goed zijn had al gekeken maar zal nog eens goed kijken of er iets klein is afgebroken

misschien is dat wat er in de cillinder is gekomen van de cillinder wand


raadt u nog enige merk voor tzr 50 cillinder aan van 50cc

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 19:30 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Aprilia RX 50 2003 10-1-2016 19:36 Print reply

Posts: 6717
Als je simpelweg een vervangingscilinder wilt, dus redelijk gelijk aan standaard dan een DR50
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 10-1-2016 19:44 Print reply

Posts: 129
Ik zoek wel wat goede kwalitiet kan sneller dan standaard dus 50cc snel maar moet niet onder je reet verdwijnen dus één die lang mee gaat met performance en goed prijs kwalitiet en op vertrouwen kan

ps de dr50 is niet duur nee 100 is de dr50 beter dan de airsal?





Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 19:46 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Aprilia RX 50 2003 10-1-2016 19:56 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xephos
Ik zoek wel wat goede kwalitiet kan sneller dan standaard dus 50cc snel maar moet niet onder je reet verdwijnen dus één die lang mee gaat met performance en goed prijs kwalitiet en op vertrouwen kan

ps de dr50 is niet duur nee 100 is de dr50 beter dan de airsal?





Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 19:46 uur.


De DR50 is gewoon hetzelfde als standaard voor een goede prijs en kwaliteit. De performance is echter niet zo spannend.

De Airsal is zeker weten sneller.

Je kunt ook kiezen voor een laagtoerige 80cc. Heb je ongeveer hetzelfde top vermogen als een snelle 50, maar met een breder en bruikbaarder koppel gebied. Prijzen zullen ook vergelijkbaar zijn.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 10-1-2016 20:59 Print reply

Posts: 129
maar probleem met 80cc is dat hij illegaal is wel 50 houden voor de vieligheid enzovoort maar is de airsal ook goede kwalitiet voor de prijs had gehoord dat hij niet super netjes afgewerkt is dat waar

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 21:00 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
MT5Dennis 10-1-2016 21:24 Print reply
Posts: 73
was vanmiddag ook bezig met met mn carb en ik heb precies de zelfde 2 puntjes, dit is hoe het bij mij zat:

De bovenste die schuin staat verbinden met je koelvloeistof tank.

De onderste verbinden met je cilinderkop, zit als het goed is ook zo'n buisje op.

succes!

 
braaaaappp
Aprilia RX 50 2003 10-1-2016 21:34 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xephos
maar probleem met 80cc is dat hij illegaal is wel 50 houden voor de vieligheid enzovoort maar is de airsal ook goede kwalitiet voor de prijs had gehoord dat hij niet super netjes afgewerkt is dat waar

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 21:00 uur.


Het aantal cc's maakt niet uit bij controle, ze kijken enkel naar snelheid.

De Airsal ken ik zelf eigenlijk niet heel goed wat betreft slijtvastheid.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 10-1-2016 21:42 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Het aantal cc's maakt niet uit bij controle, ze kijken enkel naar snelheid.

De Airsal ken ik zelf eigenlijk niet heel goed wat betreft slijtvastheid.



ik hard gehoord al krijg je flinke ongeluk dat de verzekering na je blok kan gaan kijken en dan kan je problemen krijgen dus krijg je het niet verzekerd
maar is airsal opzich een goede voor wat meer snelheid/trekkracht dan dr50 toch? zolang het een jaar of 2 plezier mee kan maken en dan vervangen al nodig is natuurlijk want de airsal is een goede betaalbare cillinder al is dr50 nog beter betaalbaar

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 21:44 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Aprilia RX 50 2003 11-1-2016 20:53 Print reply

Posts: 6717
Dat van de verzekering is niet waar.

De Airsal is zeker weten sneller.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 11-1-2016 20:57 Print reply

Posts: 3131
Ik heb beide gehad.

Airsal liep bij mij na 1000km kapot door een slotje van de zuigerveren wat uit de zuiger kwam...

Ik zou voor de dr gaan, en dan eigenlijk de 80.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 11-1-2016 21:26 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Ik heb beide gehad.

Airsal liep bij mij na 1000km kapot door een slotje van de zuigerveren wat uit de zuiger kwam...

Ik zou voor de dr gaan, en dan eigenlijk de 80.


Eigenlijk ben ik voor vervangingszuigers zelfs ook beter te spreken over DMP dan Airsal nu je het zegt.

Die zuigers waren vrij sneu afgewerkt, nu weet ik niet of dat ook zo is bij de cilinder sets.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-1-2016 22:41 Print reply

Posts: 8591
Rond de vier gaten in je cilinderkop horen ook 4 ringetjes.



Dat lipje aan je voetpakking heeft volgens mij alleen de functie om je pakking gemakkelijk terug kunnen te verwijderen. Ik dacht zelfs dat het nergens op aansluit op de cilinder.

Wat die niet aangesloten carb verwarming betreft, dat zou te maken kunnen hebben met het aantal nippels op je kop.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 11-1-2016 om 22:51 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Xephos 12-1-2016 12:18 Print reply

Posts: 129
Ik hoop dat mij airsal langer mee gaat had hem gister al besteld
ander ben ik flink de sigaar misschien was het bij jouw een productiefout of zo of misschien zijn ze nu beter gemaakt
hopen kan altijd nog ik zelf nog effe goed kijken natuurlijk hoe het is afgewerkt en zal goed op de cilinder zelf letten

hoe zit het nu met de toeren kan je nu meer toeren draaien met de airsal of is dat allen bij hoger cc ik zal een update geven al heb ik het ga donderdag al goed is binnen zin in

ps heb trouwens een puch met 70 cc dmp XD goedkope cillinder koste maar 40 euro met 18mm carbartuer wat te veel is voor de cillinder

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 12-1-2016 om 12:20 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
MT5Dennis 12-1-2016 17:59 Print reply
Posts: 73
ik heb 65cc airsal tomos en die is reete snel!!! vriend van mij heeft met zo'n zelfde airsal bijna 2 jaar mee gereden
 
braaaaappp

Dit topic is 5814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved