thomastikken |
10-1-2016 18:12 |
Posts: 94 |
Die gaatjes op je zuiger en cilinderkop komen waarschijnlijk van een deel van je krukas oid. Er bestaat een kans dat er een stukje ijzer van je krukas of van je naaldlager is afgebroken en vervolgens door je spoelpoorten in je cilinder is gekomen. (had een vriend van me laatst ook)
Als je geen olie pomp hebt moet je zelf je brandstof mengen 1 deel olie op 50 delen benzine, als je dit goed doet krijg je niet zomaar een warm/vast loper zonder oliepomp mits hij goed is afgesteld natuurlijk.
Dat onbekende gat gaat naar een soort holte tussen je carters met een gat aan de onder kant. Ik weet niet waar dat voor is. Gewoon opvulling denk ik.
Die twee pikkies op je carb zijn voor de carb verwarming bij koud weer. Als het goed is zitten er ook twee van die pikkies op je cilinder kop. gewoon met een slangetje aan elkaar verbinden dan kan er niks mee gebeuren
|
|
|
|
Xephos |
10-1-2016 19:29 |
Posts: 129 |
Beste thomastikken
dankje wel voor je reactie ik meng zelf 1 op 50 en de oliepomp is door de vorige eigenaar uitgehaalt dat wist ik alleen hij had niet vertelt dat de cillinder een warmloper heeft gehad wat een lul gelukkig ben ik er achter gekomen en hij reed zelf met deze cillinder anders had ik hem nooit gekocht en ik was al de hele tijd aan afstellen door de cillinder kan dat niet ik zal nog effe goed kijken naar me krakus en de naaldlager of deze goed zijn had al gekeken maar zal nog eens goed kijken of er iets klein is afgebroken
misschien is dat wat er in de cillinder is gekomen van de cillinder wand
raadt u nog enige merk voor tzr 50 cillinder aan van 50cc
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 19:30 uur.
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
Aprilia RX 50 2003 |
10-1-2016 19:36 |
Posts: 6717 |
Als je simpelweg een vervangingscilinder wilt, dus redelijk gelijk aan standaard dan een DR50
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Xephos |
10-1-2016 19:44 |
Posts: 129 |
Ik zoek wel wat goede kwalitiet kan sneller dan standaard dus 50cc snel maar moet niet onder je reet verdwijnen dus één die lang mee gaat met performance en goed prijs kwalitiet en op vertrouwen kan
ps de dr50 is niet duur nee 100 is de dr50 beter dan de airsal?
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 19:46 uur.
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
Aprilia RX 50 2003 |
10-1-2016 19:56 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Xephos
Ik zoek wel wat goede kwalitiet kan sneller dan standaard dus 50cc snel maar moet niet onder je reet verdwijnen dus één die lang mee gaat met performance en goed prijs kwalitiet en op vertrouwen kan
ps de dr50 is niet duur nee 100 is de dr50 beter dan de airsal?
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 19:46 uur.
De DR50 is gewoon hetzelfde als standaard voor een goede prijs en kwaliteit. De performance is echter niet zo spannend.
De Airsal is zeker weten sneller.
Je kunt ook kiezen voor een laagtoerige 80cc. Heb je ongeveer hetzelfde top vermogen als een snelle 50, maar met een breder en bruikbaarder koppel gebied. Prijzen zullen ook vergelijkbaar zijn.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Xephos |
10-1-2016 20:59 |
Posts: 129 |
maar probleem met 80cc is dat hij illegaal is wel 50 houden voor de vieligheid enzovoort maar is de airsal ook goede kwalitiet voor de prijs had gehoord dat hij niet super netjes afgewerkt is dat waar
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 21:00 uur.
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
MT5Dennis |
10-1-2016 21:24 |
Posts: 73 |
was vanmiddag ook bezig met met mn carb en ik heb precies de zelfde 2 puntjes, dit is hoe het bij mij zat:
De bovenste die schuin staat verbinden met je koelvloeistof tank.
De onderste verbinden met je cilinderkop, zit als het goed is ook zo'n buisje op.
succes!
|
|
braaaaappp |
|
Aprilia RX 50 2003 |
10-1-2016 21:34 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Xephos
maar probleem met 80cc is dat hij illegaal is wel 50 houden voor de vieligheid enzovoort maar is de airsal ook goede kwalitiet voor de prijs had gehoord dat hij niet super netjes afgewerkt is dat waar
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 21:00 uur.
Het aantal cc's maakt niet uit bij controle, ze kijken enkel naar snelheid.
De Airsal ken ik zelf eigenlijk niet heel goed wat betreft slijtvastheid.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Xephos |
10-1-2016 21:42 |
Posts: 129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
Het aantal cc's maakt niet uit bij controle, ze kijken enkel naar snelheid.
De Airsal ken ik zelf eigenlijk niet heel goed wat betreft slijtvastheid.
ik hard gehoord al krijg je flinke ongeluk dat de verzekering na je blok kan gaan kijken en dan kan je problemen krijgen dus krijg je het niet verzekerd
maar is airsal opzich een goede voor wat meer snelheid/trekkracht dan dr50 toch? zolang het een jaar of 2 plezier mee kan maken en dan vervangen al nodig is natuurlijk want de airsal is een goede betaalbare cillinder al is dr50 nog beter betaalbaar
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 10-1-2016 om 21:44 uur.
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
Aprilia RX 50 2003 |
11-1-2016 20:53 |
Posts: 6717 |
Dat van de verzekering is niet waar.
De Airsal is zeker weten sneller.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Cas DT |
11-1-2016 20:57 |
Posts: 3131 |
Ik heb beide gehad.
Airsal liep bij mij na 1000km kapot door een slotje van de zuigerveren wat uit de zuiger kwam...
Ik zou voor de dr gaan, en dan eigenlijk de 80.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
11-1-2016 21:26 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Ik heb beide gehad.
Airsal liep bij mij na 1000km kapot door een slotje van de zuigerveren wat uit de zuiger kwam...
Ik zou voor de dr gaan, en dan eigenlijk de 80.
Eigenlijk ben ik voor vervangingszuigers zelfs ook beter te spreken over DMP dan Airsal nu je het zegt.
Die zuigers waren vrij sneu afgewerkt, nu weet ik niet of dat ook zo is bij de cilinder sets.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
11-1-2016 22:41 |
Posts: 8613 |
Rond de vier gaten in je cilinderkop horen ook 4 ringetjes.
Dat lipje aan je voetpakking heeft volgens mij alleen de functie om je pakking gemakkelijk terug kunnen te verwijderen. Ik dacht zelfs dat het nergens op aansluit op de cilinder.
Wat die niet aangesloten carb verwarming betreft, dat zou te maken kunnen hebben met het aantal nippels op je kop.
Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 11-1-2016 om 22:51 uur.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Xephos |
12-1-2016 12:18 |
Posts: 129 |
Ik hoop dat mij airsal langer mee gaat had hem gister al besteld
ander ben ik flink de sigaar misschien was het bij jouw een productiefout of zo of misschien zijn ze nu beter gemaakt
hopen kan altijd nog ik zelf nog effe goed kijken natuurlijk hoe het is afgewerkt en zal goed op de cilinder zelf letten
hoe zit het nu met de toeren kan je nu meer toeren draaien met de airsal of is dat allen bij hoger cc ik zal een update geven al heb ik het ga donderdag al goed is binnen zin in
ps heb trouwens een puch met 70 cc dmp XD goedkope cillinder koste maar 40 euro met 18mm carbartuer wat te veel is voor de cillinder
Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 12-1-2016 om 12:20 uur.
|
|
{JUST DO IT}slecht met interpunctie |
|
MT5Dennis |
12-1-2016 17:59 |
Posts: 73 |
ik heb 65cc airsal tomos en die is reete snel!!! vriend van mij heeft met zo'n zelfde airsal bijna 2 jaar mee gereden
|
|
braaaaappp |
|