Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - met spoed advies gevr. honda mbx 110

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1311 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6896 - met spoed advies gevr. honda mbx 1...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

aap 3-1-03?19:41 Print topicpost
Posts: 26
ik wil volgende week 11o cc en 24 mm carb gaan halen welk merk is goed????????
in de winkel [fred motoren rotterdam]hebben ze twee cilinders leggen een mallosie gietijzer cilinder
en eurocilindro aluminium zegt die gozer dat aluminium beter is terwijl ik wel eens gelezen heb dat je die elke keer dat die koud 5 minuten moet laten warmdraaien ik weet niet wat ik moet kiezen of het beste is graag jullie advies alvast hartelijk bedankt
 

wipe-out 3-1-03?19:55 Print reply

Posts: 7672
Alle cilinders moeten warm draaien.
Warm rijden moet, om hem op bedrijfstemperatuur te laten komen, want bij koude motor slijt je cilinder het hardst volgens mij

110 malossi (eigenlijk 93cc) is sneller als 125 eurocilindro (eigenlijk 98cc) van wat ik gehoord heb, maar 125 euro is beter te tunen, maar dat is alleen wat ik gehoord heb.

En wat me nog beter lijkt (en wat harrie ook gedaan heeft) is een originele 80cc mbx cilinder uit te laten boren naar 55mm, en hem daarna evt. nog te tunen.

De ori mbx80 cil heeft een vlinderpoort, en is daarom zo'n beetje de potentste cilinder voor mbx.
 
greatvin 3-1-03?21:10 Print reply
Posts: 137
ik heb gister een 110cc eurocilindro in mn nsr gestopt... rijdt perfect!
en t is goedkoper dan een mallosi volgens mij...
enne, een aluminium cilinder is lichter (beter), verder heb ik niet van die startprobleempjes ofzow hor!

dusss ik zou eurocilindro kopen!!
 
-Zeroed in- 3-1-03?21:42 Print reply

Posts: 3255
lol @ lichter = beter.
de reden waarom aluminium beter is omdat hij zijn warmte beter kwijt kan.

 
jeroen 3-1-03?21:50 Print reply

Posts: 15066
ja duhh, waarom denkl je dat ze nu ook "light benzine" hebben?
Scheelt weer gewicht in de reeserij.
 
PlaceR 3-1-03?21:54 Print reply
Posts: 1588
haha lichter is beter.

die paar gram die jij met die alu cilinder bespaart tegenover die gietijzer is maybe 150gram

dan zou het volgens jou du ook moetne uitmaken qua snelhied of ik wel of neit mijn:
sjagbuil (60gr)
mobiel (82gr)
sleutels (100gram) jaja grote bos
geen handschoene (100gr)

meeneem of niet

lijkt me neit he
 
Daan -> TSX 3-1-03?22:32 Print reply
Posts: 472
Vandaar dat een 70cc sneller loopt dan een 50... Veel minder gewicht natuurlijk.

Ow ja, nog een tip voor Placer:

Weeg je brommer, vergelijk met andermans brommers et voila, je antwoord is binnen...
 
snelle dickie 3-1-03?23:01 Print reply
Posts: 174
ja kijk daarom hollen ze dingen bij het tunen ook vaak uit he

[Dit bericht is ge-edit door snelle dickie op 3-1-03 23:02]
 
poep is bij mij altijd bruin
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-1-03?23:09 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: jeroen-MTX

ja duhh, waarom denkl je dat ze nu ook "light benzine" hebben?
Scheelt weer gewicht in de reeserij.


ja, heb je ook voor brommix. reesbenzine, halen ze de olie eruit, das lichter.
 
ik haat mensen
-Zeroed in- 4-1-03?01:50 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Originally posted by: wipe-out

Alle cilinders moeten warm draaien.
Warm rijden moet, om hem op bedrijfstemperatuur te laten komen, want bij koude motor slijt je cilinder het hardst volgens mij

110 malossi (eigenlijk 93cc) is sneller als 125 eurocilindro (eigenlijk 98cc) van wat ik gehoord heb, maar 125 euro is beter te tunen, maar dat is alleen wat ik gehoord heb.

En wat me nog beter lijkt (en wat harrie ook gedaan heeft) is een originele 80cc mbx cilinder uit te laten boren naar 55mm, en hem daarna evt. nog te tunen.

De ori mbx80 cil heeft een vlinderpoort, en is daarom zo'n beetje de potentste cilinder voor mbx.


je kan bij is-tuning ook fluitpoorten aan laten brengen bij een standaard cilinder, mischien wat voor een 125 eurocilindro?
 
Rudy 4-1-03?02:02 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: -[inferno]-

lol @ lichter = beter.
de reden waarom aluminium beter is omdat hij zijn warmte beter kwijt kan.



alu cil= iets van nicasil = minder wrijving als gietijzer...... (alu gelijd ook beter warmte dat is waar)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 1155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved