ik heb een vespa piaggio SI een jaar of 2 geleden weggezet.
Starte en reeed zonder problemen. De snelheid nooit gemeten.
Nu heb ik deze past weer onder het afdak uitgehaald en volgend gedaan:
-carb helemaal schoon gemaakt, vlotternaald beetje geschuurd om goed gangbaar te maken. er zit een sproeier maat 45 in.
-nieuwe imi uitlaat, zo een standaard uitlaat met los einddopje en schuin tuutje
-nieuwe imi cylinder, maar zelfde poorten als originele cylinder
-timing op 0.45 gezet bij het gaat in het vliegwieldeksel
brommer starte op een gegeven moment goed, maar liep niet harder dan 30-35, ook had ik het gevoel dat ie lichtelijk bokte onde rhet rijden. Trok ook niet supersnel op. Als ik het achterwiel van de grond hou lijkt ie maar vermogen naar het achterwiel te sturen. Zelf weeg ik ong 76kg.
Toen heb ik getest zonder einddemper in de uitlaat en zonder roosters in de originele luchtfilter maar beide geen ander resultaat
uitlaatpoort iets uitgefreest (het pijpje waar uitlaat op vastzit) maar ook geen verschil
Op een gegeven moment starte ie ook enkel zonder choke met volgas, maar qua optrekken en snelheid geen verschil.
Gister de tijd dus op .45 gezet pully teruggemonteerd, nu heb ik 2 kleine gekartelde ringetjes met moertjes over (maatje ringsleutel 7-8) maar weet niet waar deze horen.
Starten gaat nu ook moeilijk (wellicht verzopen) en uit de pully komt een licht gierend geluid. Ik heb de moet op de afdekring wel goed vastgezet.
Op dit moment ben ik even door mijn opties heen waar dit aan kan liggen. Het zou volgens mij enkel de imitatie uitlaat of imitatiecylinder kunnen zijn.......
|