Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Malossi 70 Warmloper, boren of alleen honen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68941 - Malossi 70 Warmloper, boren of alle...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9767 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jordi50cc 18-12-2015 19:14 Print reply

Posts: 677
de zuiger groeit vaak vast met gas dicht op de motor
afremmen (terug schakelen) daar kunnen opgevoerde
(zelfs goed afgestelde) 2 takten niet zo best tegen
bij ons in de racerij loopt een motor zelden volgas
vast, als het gebeurt dan is er op de naald gereden
of terug geschakeld met gas dicht.

Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 18-12-2015 om 19:19 uur.
 
JST performance
fearox 20-12-2015 16:50 Print reply

Posts: 144
Cilinder is bijna gemonteerd alleen er zit toch helaas een kras boven de uitlaatpoort. Het is niet veel maar ik kan het wel voelen met mijn nagel.

Boven een spoelspoort zit ook een krasje maar die is een stuk kleiner dan die boven de uitlaatpoort.

Zal ik veel compressieverlies hierdoor hebben? Het is me opgevallen dat deze kras er al zat voordat ik hem voor het eerst startte vorige maand.


Foto voor het starten (maand geleden) http://i.imgur.com/gBaQL3r.jpg


Foto nu (Na het honen) http://i.imgur.com/eCXVeXY.png


Kras zit op precies dezelfde plek... dus is niet door de warmloper gekomen.
 
fearox 22-12-2015 14:40 Print reply

Posts: 144
Nadat ik vandaag nieuwe spullen binnen had van TVD-PARTS kwam ik erachter dat iets anders de warmloper had veroorzaakt.

Het schoepenrad is blijkbaar gewoon helemaal dol. Als ik hem op de as wil drukken draait hij gewoon nog rond. XD


http://i.imgur.com/AeTOVzj.jpg


Daarna het schoepenrad van mijn oude blok geprobeerd. En die blijft perfect zitten.

Dus maar een nieuw schoepenrad besteld, en dan moet het wel goed komen met de koeling.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 22-12-2015 om 14:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 22-12-2015 om 14:41 uur.
 
mbxrijder 22-12-2015 15:20 Print reply

Posts: 109
Als je nog een gereviseerd nsr50 blokje zoekt die heb ik nog liggen.
Nieuwe krukaslagers en keringen zijn gemonteerd en nieuwe blokboutjes.
Ontsteking en vliegwiel zitten er ook op en ontstekingskap heb ik er ook op zitten.
Balansaslagers zijn ook vervangen bij dit blok uiteraard.
 
fearox 22-12-2015 16:18 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbxrijder
Als je nog een gereviseerd nsr50 blokje zoekt die heb ik nog liggen.
Nieuwe krukaslagers en keringen zijn gemonteerd en nieuwe blokboutjes.
Ontsteking en vliegwiel zitten er ook op en ontstekingskap heb ik er ook op zitten.
Balansaslagers zijn ook vervangen bij dit blok uiteraard.


Het blok wat er nu onder ligt is al een paar honderd km's geleden gereviseerd geweest.

Dus met alle nieuwe onderdelen kan ik wel ff vooruit nog.

Als je nog een snellere cilinder dan een malossi 70 heb liggen dan ben ik wel geintresseerd.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 22-12-2015 om 16:20 uur.
 
honda fryslan 22-12-2015 18:58 Print reply

Posts: 1914
Dat krasje heeft geen merkbare invloed op het vermogen.. gewoon goed monteren, afstellen en smeren
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
mbxrijder 22-12-2015 22:28 Print reply

Posts: 109
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fearox
[...]


Het blok wat er nu onder ligt is al een paar honderd km's geleden gereviseerd geweest.

Dus met alle nieuwe onderdelen kan ik wel ff vooruit nog.

Als je nog een snellere cilinder dan een malossi 70 heb liggen dan ben ik wel geintresseerd.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 22-12-2015 om 16:20 uur.


Nee van 50/70cc heb ik niks liggen.
Ik heb alleen maar 80-110-125cc spul liggen.
 
WestlandMB 23-12-2015 17:13 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fearox
[...]


Het blok wat er nu onder ligt is al een paar honderd km's geleden gereviseerd geweest.

Dus met alle nieuwe onderdelen kan ik wel ff vooruit nog.

Als je nog een snellere cilinder dan een malossi 70 heb liggen dan ben ik wel geintresseerd.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 22-12-2015 om 16:20 uur.


Stond laatst een mooie GT4 cilinder te koop op marktplaats. Verder zijn er denk weinig goede andere alternatieven.

De 110cc Malossi vind ik wat teleurstellend t.o.v. de 70cc.
 
fearox 23-12-2015 18:43 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Stond laatst een mooie GT4 cilinder te koop op marktplaats. Verder zijn er denk weinig goede andere alternatieven.

De 110cc Malossi vind ik wat teleurstellend t.o.v. de 70cc.


Klopt had hem gezien en zat er over te twijfelen maar toch niet gedaan. Heb er eigenlijk toch wel spijt van gekregen.

Er bestaat toch ook nog een oud type malossi 70?
 
De Schout 23-12-2015 19:11 Print reply
Posts: 5326
van de malossi voor nsr heb ik persoonlijk nog maar een type gezien.
en voor mij is het toch al weer ff geleden dat een nsr m'n dagelijkse vervoer was..

Er bestaat nog wel een cilinder van daytona, met fluitpoortjes. Maar of je die in europa nog zult vinden is maar de vraag. Er zijn vast ook nog wel leuke andere cilinders gemaakt voor de japanse markt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
fearox 26-12-2015 17:04 Print reply

Posts: 144
Ben vandaag voor het eerst weer wezen rijden alleen het mocht na nog geen km al weer voorbij zijn......

Cilinder is weer warm gelopen maar hoe het komt snap er echt geen hol meer van.

Ben met een gangetje van 30-40 wezen rijden en onder de 6000 toeren gebleven. Na nog geen km ging ik een heuvel af en jahoor bwoaaaaappp.

Ging ongeveer 20-30kmh dus bij zeer lage toeren is die al warmgelopen.



Radiator was weer koud en de cilinder gloeiend heet. Snap er echt niks van.

Heb als eerst sproeier 180 erin gedaan maar was veel te groot. Daarna 170, ook te groot. Toen 160 en dat reed wel.


Verder had ik nog het schoepenrad vervangen aangezien die dol was. En de pakkingen bij de waterpomp uiteraard. Heb de radiator en slangen doorgespoeld met heet water onder de kraan.

Alleen het lijkt wel gewoon of de cilinder niet gekoelt word? Heb zonder dop op de radiator gereden zodat hij kon ontluchten.

Ik rijd op mengsmering, 1:40 super 98.



Symptomen waren ongeveer hetzelfde als de vorige keer alleen nu ging ik veel langzamer en minder toeren. Wat er nou aan de hand is, ik snap het niet meer....

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 26-12-2015 om 17:05 uur.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 26-12-2015 om 17:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 26-12-2015 om 17:06 uur.
 
PRO TUNING 26-12-2015 19:23 Print reply

Posts: 4000
Wat voor merk / type carburateur spreken we hier ?
 
fearox 26-12-2015 19:31 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Wat voor merk / type carburateur spreken we hier ?


Originele Mikuni 20mm.
 
fearox 27-12-2015 9:16 Print reply

Posts: 144
Ik stop er gewoon 180 in, ik zal wel gewoon weer pech hebben en blijkbaar was die 160 te klein. Het kan niet veel anders wezen denk ik.
 
fearox 27-12-2015 11:10 Print reply

Posts: 144
Het word steeds gekker. Had er voor de zekerheid sproeier 190 ingestopt.

Nog geen 100meter verder is het al bwoaap uit. Alsof de benzine in 1x stopt ofso.

Cilinder was nog koud....

Dacht misschien is het een ontstekingsprobleem. Maar de bougie vonkt helderwit.

Tank zit nog halfvol.
 

Dit topic is 9767 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved