fearox |
11-12-2015 15:13 |
Posts: 144 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Als de motor tijdens het afremmen (dus gas dicht) vastloopt dan staat je carburateur te arm afgesteld
Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 11-12-2015 om 13:46 uur.
Radiator zat verstopt met vloeibare pakking. Heb bijna 100km's gemaakt met die afstelling dus lijkt me sterk dat het aan de sproeier lag.
Bougie is zwart, donker bruin
Heb een poosje met 160 gereden en met 150. Toen die steeds slechter ging lopen met een 160 had ik weer ff een 150 geprobeerd.
5min later liep die warm, dus waarschijnlijk was een verstopte radiator en een maat kleinere sproeier dus teveel.
Dit bericht is gewijzigd door fearox op 11-12-2015 om 15:13 uur.
Dit bericht is gewijzigd door fearox op 11-12-2015 om 15:16 uur.
Dit bericht is gewijzigd door fearox op 11-12-2015 om 15:16 uur.
Dit bericht is gewijzigd door fearox op 11-12-2015 om 15:17 uur.
|
|
|
|
WestlandMB |
11-12-2015 18:05 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fearox
[...]
Misschien overdrijf ik wat ja maar zoveel ook weer niet hoor haha.
Als ik hem ff vol door trok vanuit zijn 1 (6bak) was het echt 1...2..3..4..5...6... en dan vol in de powerband 11500-12000 toeren ongeveer.
En dat geluid wat er uit die Homoet Special komt....
Dit bericht is gewijzigd door fearox op 11-12-2015 om 11:57 uur.
Tecno loopt nog wel beter dus zou homoet niet de hemel in prijzen....
Reactie van pro tuning is weer lekker onduidelijk zonder onderbouwing, waar je eigenlijk niks mee kan.
NSR heeft oliepomp die op zowel toerental als gasstand olie meegeeft.
|
|
|
|
PRO TUNING |
11-12-2015 19:13 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]
Tecno loopt nog wel beter dus zou homoet niet de hemel in prijzen....
Reactie van pro tuning is weer lekker onduidelijk zonder onderbouwing, waar je eigenlijk niks mee kan.
NSR heeft oliepomp die op zowel toerental als gasstand olie meegeeft.
De topic starter geeft hierboven zelf aan wat de oorzaak is te warm en te arm.
Te warm komt door een combinatie van verstopte radiateur en een te arm mengsel, doe je het gas nu dicht stopt de mengselstroom in je carburateur en daardoor nog minder koeling en smering - simpel toch ?
|
|
|
|
WestlandMB |
12-12-2015 11:10 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
De topic starter geeft hierboven zelf aan wat de oorzaak is te warm en te arm.
Te warm komt door een combinatie van verstopte radiateur en een te arm mengsel, doe je het gas nu dicht stopt de mengselstroom in je carburateur en daardoor nog minder koeling en smering - simpel toch ?
Klopt wel, maar smering vanuit de oliepomp gaat gewoon door bij een NSR ongeacht de gasstand.
Maar door een te krappe zuigerspeling kan het ook vastlopen en hoeft het niet direct de afstelling te zijn, al licht dat wel voor de hand, zeker met een Mikuni vm20 serie.
|
|
|
|
mini89 |
12-12-2015 12:58 |
Posts: 495 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]
Klopt wel, maar smering vanuit de oliepomp gaat gewoon door bij een NSR ongeacht de gasstand.
Maar door een te krappe zuigerspeling kan het ook vastlopen en hoeft het niet direct de afstelling te zijn, al licht dat wel voor de hand, zeker met een Mikuni vm20 serie.
met alen smering red je het miet het verse mensel geeft ook nog een beetje koeling
simpel toch
mvg martin
|
|
|
|
fearox |
14-12-2015 8:51 |
Posts: 144 |
Cilinder is al klaar alleen weet nog niet wat de schade is en wat hij allemaal er aan gedaan heeft.
Alleen is het verstandig om een 100km oude naaldlager te hergebruiken of kan ik beter weer een nieuwe halen?
Moet ik die rubberen pakking tussen het waterpompdeksel vervangen omdat die open ligt nu?
Als de cilinder alleen gehoond is hoeveel km's moet ik ff rustig aan doen ongeveer? Rond de 50?
|
|
|
|
vol_gas |
14-12-2015 10:56 |
Posts: 173 |
-Naadlager kan wel tijdje mee.
-idd echte Pakking gebruiken ipv vloeibare.
-Ja, zoiets, 1 volle tank.
Gewoon niet te lang vol gas in het begin.
Af een toe stukje opentrekken,
Dit steeds stukje langer.
Bij de 3de tank kan je wel lang vol gas gaan.
Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 14-12-2015 om 10:59 uur.
Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 14-12-2015 om 10:59 uur.
|
|
|
|
fearox |
14-12-2015 11:02 |
Posts: 144 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
-Naadlager kan wel tijdje mee.
-idd echte Pakking gebruiken ipv vloeibare.
-Ja, zoiets, 1 volle tank.
Gewoon niet te lang vol gas in het begin.
Af een toe stukje opentrekken,
Dit steeds stukje langer.
Bij de 3de tank kan je wel lang vol gas gaan.
Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 14-12-2015 om 10:59 uur.
Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 14-12-2015 om 10:59 uur.
Alleen er zat al zo'n rubberen pakking tussen bij het waterpompdeksel alleen had hij er voor de zekerheid wat extra vloeibare pakking tussen gesmeert....
Wel vervangen of niet?
Die naaldlager is gewoon nog goed dus?
Dit bericht is gewijzigd door fearox op 14-12-2015 om 11:03 uur.
|
|
|
|
WestlandMB |
14-12-2015 16:11 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fearox
[...]
Alleen er zat al zo'n rubberen pakking tussen bij het waterpompdeksel alleen had hij er voor de zekerheid wat extra vloeibare pakking tussen gesmeert....
Wel vervangen of niet?
Die naaldlager is gewoon nog goed dus?
Dit bericht is gewijzigd door fearox op 14-12-2015 om 11:03 uur.
Als je met de pistonpen door de naaldlager geen speling voelt in het small end kan je hem wel gebruiken. Nieuwe imitatie naaldlagers blijken wel van mindere kwaliteit te zijn, maar zelf nooit gemerkt.
JE kan ook de o-ring vervangen van de waterpompdeksel om hem weer netjes dicht te krijgen. Uiteraard moet de deksel wel mooi vlak zijn en het schroefdraad goed zijn om hem te bevestigen, deze worden wel eens dol gedraaid.
|
|
|
|
fearox |
17-12-2015 12:53 |
Posts: 144 |
Heb vandaag ff alles schoongemaakt bij de waterpomp etc.
Maar moet je nou een keerring of iets vervangen nu dat ik die schroef eraf heb gehaalt omdat die schoongemaakt moest worden?
http://i.imgur.com/yQYxtPo.jpg
|
|
|
|
WestlandMB |
17-12-2015 16:12 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fearox
Heb vandaag ff alles schoongemaakt bij de waterpomp etc.
Maar moet je nou een keerring of iets vervangen nu dat ik die schroef eraf heb gehaalt omdat die schoongemaakt moest worden?
http://i.imgur.com/yQYxtPo.jpg
Lijkt mij van niet, maar ik heb niet dagelijks zo'n blokje open dus kan het niet 100% zeggen.
|
|
|
|
fearox |
17-12-2015 16:24 |
Posts: 144 |
Ben trouwens ook nog op zoek naar nieuwe carbon membraanplaten voor een origineel 4kleps membraan. Alleen waar kan deze ik bestellen?
50cc.eu en jollymoto.nl heeft ze alleen levert alleen aan bedrijven helaas.
Volgens mij heb ik ze gevonden alleen ff vragen of ze nog wel te bestellen zijn...
http://www.bikescoot...t.php?id_product=967
Dit bericht is gewijzigd door fearox op 17-12-2015 om 16:25 uur.
Dit bericht is gewijzigd door fearox op 17-12-2015 om 16:26 uur.
|
|
|
|
JB1 |
17-12-2015 19:39 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]
Tecno loopt nog wel beter dus zou homoet niet de hemel in prijzen....
Reactie van pro tuning is weer lekker onduidelijk zonder onderbouwing, waar je eigenlijk niks mee kan.
NSR heeft oliepomp die op zowel toerental als gasstand olie meegeeft.
Dan is je stationairsproeier te klein.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
fearox |
17-12-2015 20:19 |
Posts: 144 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Dan is je stationairsproeier te klein.
Kan een Cilinder warm lopen door een te kleine stationairsproeier??
|
|
|
|
PRO TUNING |
18-12-2015 13:05 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fearox
[...]
Kan een Cilinder warm lopen door een te kleine stationairsproeier??
Jazeker wel, je totaal opbrengst is een som van stationair + hoofdsproeier
|
|
|
|