Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Malossi 70 Warmloper, boren of alleen honen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68941 - Malossi 70 Warmloper, boren of alle...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 9965 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fearox 9-12-2015 17:02 Print topicpost

Posts: 144
Hallo,

Cilinder is helaas warm gelopen. Schade valt volgens mij reuze mee, vegen en wat lichte krassen volgens mij.

Op de zuiger zit een paar krasjes maar veel meer ook niet.

Is alleen honen op optie? Heb je na het honen ook een andere zuiger nodig?

Het is nog de orgineele boring 45.5mm en de volgende overmaatse zuiger van malossi is pas 45.9mm.

Heb wat foto's gemaakt.

http://imgur.com/a/d43Wg




 

WestlandMB 9-12-2015 18:34 Print reply

Posts: 1338
Ik zou eerst eens nagaan wat de rede is van de warmloper. Te krap ingemeten, afstelling?
 
fearox 9-12-2015 19:06 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Ik zou eerst eens nagaan wat de rede is van de warmloper. Te krap ingemeten, afstelling?


De waterpompkeering/keramische keerring is een keer vervangen geweest een maand geleden toen die ook warm was gelopen... (andere cilinder)


Koelvloeistof kwam uit dat tutje onder het blok.


Nadat die vorige week was warm gelopen had ik de cilinder kop eraf gehaalt en zag ik overal grijze vloeibare zooi zitten.


Bleek dat die vloeibare pakking had gebruikt bij de waterpompdeksel dit is dus door heel het systeem gegaan waardoor de radiator verstopt is geraakt en dus niet koelde meer...


(Na de warmloper was de radiator koud, cilinder gloeiend heet... )

Zelfs de koppakking zat onder de vloeibare pakking xd


Afstelling was perfect hij kreeg juist meer dan te weinig.. Smering 1:40, super 98.


Hij reed in het begin perfect maar na zo'n 5-6x gereden te hebben ging die steeds iets slechter lopen leekt het. Dacht dat ik gek was.


Bleek dat die dus bij elke rit telkens iets slechter koelde...

paar foto's

http://imgur.com/a/5Ilwi

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 9-12-2015 om 19:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 9-12-2015 om 19:09 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 9-12-2015 21:12 Print reply

Posts: 6717
Het is toch een alu cilinder? Honen wil dus niet.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
fearox 9-12-2015 21:26 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Het is toch een alu cilinder? Honen wil dus niet.


Malossi 70 voor Honda NSR is gietijzer.
 
vol_gas 9-12-2015 22:57 Print reply
Posts: 173
Cilinder en zuiger zien er nog best redelijk uit is honen wel nodig?

Maar het is een optie.
Bedenk wel dat je met zuiger erbij al snel meer dan 100¤ kwijt bent terwijl een nieuwe met zuiger 150¤ te krijgen is.
 
fearox 10-12-2015 8:20 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Cilinder en zuiger zien er nog best redelijk uit is honen wel nodig?

Maar het is een optie.
Bedenk wel dat je met zuiger erbij al snel meer dan 100¤ kwijt bent terwijl een nieuwe met zuiger 150¤ te krijgen is.


Dat klopt alleen vind het zonde van deze cilinder aangezien het een getunde is. En hij trok echt goed hard door zat binnen de 5-6sec al op de 100 wat ongeveer de top was, en dan lieg ik echt niet.


Alleen heb je na het honen echt perse een andere zuiger nodig? Dacht dat er bijna niks van de wand af ging met honen?

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 10-12-2015 om 8:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 10-12-2015 om 8:27 uur.
 
dirktimmer 10-12-2015 12:55 Print reply

Posts: 1737
gewoon een fractie laten slijpen, is hij weer netjes.
En volgende keer een halve kilo vloeibare pakking gebruiken in plaats van een hele....

EDIT: en maak ook bevels aan je poorten, die zijn allemaal nog vlijmscherp.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 10-12-2015 om 12:57 uur.
 
fearox 10-12-2015 15:54 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
gewoon een fractie laten slijpen, is hij weer netjes.
En volgende keer een halve kilo vloeibare pakking gebruiken in plaats van een hele....

EDIT: en maak ook bevels aan je poorten, die zijn allemaal nog vlijmscherp.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 10-12-2015 om 12:57 uur.


Maar na het honen moet er dan perse een andere zuiger in?
 
WestlandMB 10-12-2015 16:58 Print reply

Posts: 1338
Ik zeg niet graag namen, maar heb je dit nog steeds door Henry laten doen? Echt een service van 3x niks... Die waterpomp is gewoon goed af te sluiten met een normale rubberen pakking. En is je temperatuurmeter wel aangesloten, want je had hem toch kunnen zien oplopen en dit kunnen voorkomen?

Wat Dirk zegt gewoon doen denk, kost je het mist en kan je gewoon weer verder.

Je hoonsporen kan je nog goed zien staan, dus echt veel slijtage/schade heb je niet. Hooguit denk iets doen om weer mooie hoonsporen te krijgen aan de uitlaatzijde.

Zuiger kan je nog wel gebruiken, of eerst even aanvoelen hoe de speling is en eventueel opmeten.

Wat wel gevaarlijk is als de zuiger erg slijt of je de cilinder nog iets gaat honen dat je veel zuigerspeling krijgt en dat in combinatie met de brede uitlaatpoort kan snel gaan happen. Dan kunnen je zuigerveren of zelfs stukjes van je zuiger breken.

Bevels aanbrengen is dus helemaal niet gek.
 
fearox 10-12-2015 17:16 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Ik zeg niet graag namen, maar heb je dit nog steeds door Henry laten doen? Echt een service van 3x niks... Die waterpomp is gewoon goed af te sluiten met een normale rubberen pakking. En is je temperatuurmeter wel aangesloten, want je had hem toch kunnen zien oplopen en dit kunnen voorkomen?

Wat Dirk zegt gewoon doen denk, kost je het mist en kan je gewoon weer verder.

Je hoonsporen kan je nog goed zien staan, dus echt veel slijtage/schade heb je niet. Hooguit denk iets doen om weer mooie hoonsporen te krijgen aan de uitlaatzijde.

Zuiger kan je nog wel gebruiken, of eerst even aanvoelen hoe de speling is en eventueel opmeten.

Wat wel gevaarlijk is als de zuiger erg slijt of je de cilinder nog iets gaat honen dat je veel zuigerspeling krijgt en dat in combinatie met de brede uitlaatpoort kan snel gaan happen. Dan kunnen je zuigerveren of zelfs stukjes van je zuiger breken.

Bevels aanbrengen is dus helemaal niet gek.


Ja heb het door henry laten doen.... is ook gelijk de laatste keer. Temperatuursensor deed het en hij bleef altijd koel volgens de meter.

De warmloper gebeurde nadat ik aan het af remmen was en stil wilde gaan staan en toen was het bwoaap uit.

Waarschijnlijk stijgde de temperatuur in 1x 30graden ofso doordat die radiator ook verstopt zat...

Heb ff staan wachten weer gestart daarna rustig weg gereden en jahoor na 5sec weer bwoaap uit. Toen ging ik maar lopen naar huis.

Ik lever de zuiger ook mee dus dan kan er goed naar gekeken worden nog voordat die gehoond word.

Als het toch de erg is moet die geboord en gehoond worden naar 45.9m = 1ste overmaatse zuiger. Alleen hopen dat de poorten niet veranderen dan.

Maar bevels is dus die randen van de poorten mooi rond maken?

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 10-12-2015 om 17:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 10-12-2015 om 17:18 uur.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 10-12-2015 om 17:18 uur.
 
WestlandMB 10-12-2015 18:54 Print reply

Posts: 1338
Klopt helemaal.

Malossi is een toerenbeuker en rustig warmrijden is vereist.

Wat zijn nu de exacte maten van je cilinder en zuiger? Ik zag laatst nog dat bij de 110cc luchtgekoelde malossi's vanuit de fabriek al behoorlijk zuigerspeling is, dit omdat het blijkbaar behoorlijk uitzet.

Zelf heb ik wel dezelfde cilinder als dat jij hebt, maar ik heb ze nooit nagemeten. Voor me MBX80 en MB80 heb ik 5 honderste mm marge aangehouden. Ik denk dat je voor de 70cc Malossi ook niet veel lager moet willen gaan.
 
kenny77 11-12-2015 11:32 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fearox
[...] En hij trok echt goed hard door zat binnen de 5-6sec al op de 100 wat ongeveer de top was, en dan lieg ik echt niet.



Hahaha
 
fearox 11-12-2015 11:53 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Klopt helemaal.

Malossi is een toerenbeuker en rustig warmrijden is vereist.

Wat zijn nu de exacte maten van je cilinder en zuiger? Ik zag laatst nog dat bij de 110cc luchtgekoelde malossi's vanuit de fabriek al behoorlijk zuigerspeling is, dit omdat het blijkbaar behoorlijk uitzet.

Zelf heb ik wel dezelfde cilinder als dat jij hebt, maar ik heb ze nooit nagemeten. Voor me MBX80 en MB80 heb ik 5 honderste mm marge aangehouden. Ik denk dat je voor de 70cc Malossi ook niet veel lager moet willen gaan.


Het is gewoon nog de originele boring dus 45.5mm. Vandaag gaat de cilinder, zuiger en kop op de post naar av.tunning. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen met de cilinder.

Heb gelukkig nog een 2de radiator liggen aangezien die andere vol zit met vloeibare pakking....

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 11-12-2015 om 11:54 uur.
 
fearox 11-12-2015 11:56 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Hahaha


Misschien overdrijf ik wat ja maar zoveel ook weer niet hoor haha.

Als ik hem ff vol door trok vanuit zijn 1 (6bak) was het echt 1...2..3..4..5...6... en dan vol in de powerband 11500-12000 toeren ongeveer.

En dat geluid wat er uit die Homoet Special komt....

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 11-12-2015 om 11:57 uur.
 
PRO TUNING 11-12-2015 13:43 Print reply

Posts: 4000



Als de motor tijdens het afremmen (dus gas dicht) vastloopt dan staat je carburateur te arm afgesteld

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 11-12-2015 om 13:46 uur.
 

Dit topic is 9965 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved