Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AM6 Tuning advies Standaardklasse

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 554 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68937 - AM6 Tuning advies Standaardklasse
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7358 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Snellehenkie 7-12-2015 11:40 Print topicpost
Posts: 15
Advies gevraagd m.b.t. tuning van een nieuw AM6 blok, bedoeld voor de standaardklasse brommercross.
Blok is nagenoeg nieuw, PVL digi reeds gemonteerd, voorlopige uitlaat gemonteerd (snel, midden/hoogtoerig), standaard cilinder, uiteraard 16mm carburateur.

De vraag is nu: de standaard gietijzer cilinder bewerken, of alu cilinder laten bewerken? Welke merken, enz.
De zoekfunctie heb ik reeds gebruikt, maar die geven niet altijd veel duidelijkheid, en zijn vaak jaren oud, dus de ervaringen zullen inmiddels ook veranderd zijn.

Welke cilinder is in de basis de beste om voor de cross specifiek te laten tunen? (qua timingen)

Alvast bedankt.
 

robzdam 7-12-2015 12:00 Print reply
Posts: 21
airsal kan je altijd veel mee volgens mij
 
Aprilia RX 50 2003 7-12-2015 21:13 Print reply

Posts: 6717
Een aantal jaar geleden waren veel van de brommercrossers erg gek op Doppler om de tuningsmogelijkheden.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Snellehenkie 7-12-2015 23:24 Print reply
Posts: 15
En hoe is dat tegenwoordig bij de Super- en Standaardklasse?

 
Snellehenkie 10-12-2015 18:05 Print reply
Posts: 15
Tot nu toe uitgevogeld:
-Bidalot
-Hebo
-Malossi
-Topperformance
-Doppler
(vergeet er vast nog wel 1….)
De ene wat duurder dan de ander. Vraag is welke het meest geschikt is voor de cross.
 
jossy 16-12-2015 0:34 Print reply

Posts: 162
Bidalot is mooi maar duur
Hebo is nergens meer te vinden
Malossi mhr is zeer snel maar loopt soms kapot op de uitlaatpoort
Top performances is prijs kwaliteit de beste keuze
Doppler oud type is ok (nieuw type vortex is enkel mooi aan de buitenkant)

Geef eerst wat geld uit aan een goede uitlaat (opmaat of 50cc ktm pijp)voor je een cilinder laat tunen.

koppelingsplaten van een yz80-85 gebruiken
 
Snellehenkie 16-12-2015 12:07 Print reply
Posts: 15
Dank je Jossy, dit is info waar ik op zit te wachten!!
Pijp heb ik al, en voldoet voorlopig!
Koppelingsplaten ga ik achteraan, maar deze nieuwe originele platen rijden we eerst op...
Bidalot is idd aan de prijzige kant, dus het zal waarschijnlijk een Top performances worden...

 
Snellehenkie 23-2-2016 20:42 Print reply
Posts: 15
Voortgang: straks de eerste testrun met de getunede MHR.
De 16mm is inmiddels vervangen voor een 19 Dellorto, i.v.m. de veranderde regels in de standaardklasse.
Dan is alles gereed voor het komende seizoen. Nu nog droog weer.....
Laat het voorjaar maar komen.
Benieuwd hoe dat ding loopt.....

Best wel een klus om van een enduro-brommer een NK machine te maken! Ook niet goedkoop trouwens....

Dit bericht is gewijzigd door Snellehenkie op 23-2-2016 om 20:44 uur.
 
Snellehenkie 6-9-2016 15:17 Print reply
Posts: 15
Update: ding heeft 14 pk op de bank, deze winter kijken of er meer uit te halen valt. Hoeft ook niet veel meer te worden, gaat vaak gepaard met verlies van koppel.....
 
Aprilia RX 50 2003 6-9-2016 18:14 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Snellehenkie
Update: ding heeft 14 pk op de bank, deze winter kijken of er meer uit te halen valt. Hoeft ook niet veel meer te worden, gaat vaak gepaard met verlies van koppel.....


O 14 pk kun je al heel goed meekomen in de standaard klasse.
Met 9pk reed ik wel eens top 15 (van de tussen de 70 en 100 deelnemers).
Wel de 8 uurs crosses dus kwam t meer aan op constant en heel blijven dan op pieken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ts50cc 8-9-2016 14:28 Print reply

Posts: 353
bidalot 50cc erg goeie ervaring mee alleen vrij prijzig.
doppler ouwe type is gewoon een hufterproof cilinder.

verder een opmaatuitlaat van ik noem maar wat STE helpt ook veel.
een vforce3 membraam van een 50cc ktm past maar moet je de gaten iets groter maken zodat het past. (alle kleine beetjes helpen)

voor de rest pvl ontsteking is gewoon goed.

als dat nog niet snel genoeg is carters laten tunen en cilinder + zuiger bewerken. vergeet niet om hierbij dan een volle krukas te monteren een orginele zal het niet lang volhouden...





 
Zonder smering loopt alles naar de tering!

Dit topic is 7358 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved