Je hebt inderdaa dgelijk. ik vond dat ze ori sproeier 152 hebben en stationair 62
stationair 62 heb ik nog wel liggen maar 152 niet. wel 150 en 160,
en onderstaand verhaal komt veel overeen met mijn klachten, alleen heb ik geen andere uitlaat erop maar originele pijpen en demper,
Hallo iedereen,
Ik heb sinds zaterdag een xr600, die reed tijdens het testritje wel goed, alleen ietwat stoterig. Maar op de terugweg toen ik van de snelweg afkwam en stoplichten tegenkwam bleek dus dat het gas bleef hangen. Tis niet de gaskabel ofzo maar echt de motor die blijft lopen. Ook remt ie niet altijd op de motor af maar blijft ie nalopen zegmaar. Ook kwam ik na 100km stil te staan want hij moest op reserve. Hij rijdt dus 1:12. Thuis de choke gecontroleerd omdat de motor niet lijkt te reageren op de choke maar die klep bij de luchtinlaat beweegt gewoon dus het lijkt me iets anders. Hij start vrij moeilijk. Hij slaat wel aan maar slaat als hij koud is na een paar seconden abrupt weer af. Ik heb de mengsel schroef geprobeerd op de standaard instelling te zetten maar dan slaat ie ook steeds af. Loopt ie eenmaal en geef je gas houdt ie in of hij bouwt wel gewoon toeren op maar slaat daarna gelijk af als je het gas los laat.
Heeft iemand een idee waar ik dit probleem in moet zoeken? Er zit een andere uitlaat + bocht onder en de vorige eigenaar schijnt hier en daar extra openingen in het luchtfilterhuis gemaakt te hebben. Misschien andere sproeier(s) ofzo? En hoe weet ik of dat er in moet? Heb niet echt ervaring met carburateurs namelijk.
heb in ieder geval uitgevonden dat het de standaard carburateur is. een keihin pd8af, klopt dat? verder heb ik de vlotterkamer opengehaald en heb ik gevonden dat er andere sproeiers inzitten, 65 ipv 62 (slowjet, volgens het boek) en 160 ipv 152 (hoofdsproeier). maar om de hoofdsproeier die op een naaldhouder zit hoort een plastic trechtertje (baffle noemen ze dat) te zitten volgens het boek, maar die zit er helemaal niet in! zou dat de problemen kunnen veroorzaken of maakt dat niet veel uit? hij zit er wel niet voor niets in, maar toch..
Bij mij zit dat trechtertje er wel op,en ijlt dus ook na als je gas dicht doet.
want iemand anders zegt,
Ik weet dat als je inlaat lek is, dus dat ie op een of andere manier lucht kan aan zuigen tussen je carb en je cilinder dat ie dan niet goed reageert op gas dicht doen. Hij blijft dan na ijlen.
succes Johan
kan misschien dat het het dan toch bij mijn inlaatspruitstuk moet zoeken, zal eens een deo test doen als de carburateur er weer op zit..
en dan misschien kleindere sproeier ook proberen?
Dit bericht is gewijzigd door drestar op 6-12-2015 om 23:00 uur.
|