Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - [SPOED] Hulp nodig met Piaggio/Gilera 70cc blok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 817 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68922 - [SPOED] Hulp nodig met Piaggio/Gile...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

A1996 29-11-2015 21:12 Print topicpost
Posts: 5
Beste forum-bezoeker,

na velen uren stunten en knoeien met mijn 70cc blok die ik gekocht heb, heb ik toch maar besloten om de forum het te vragen;
Ik heb een Gilera Runner met de volgende setup:
-Malossi 70cc MHR Replica
-Yasuni C20 uitlaat
-Dellorto 21mm carberateur met maat 78 sproeier
-Standaard luchtfilter met malossi spons (zijn gaten in de luchtfilter geboord voor meer luchttoevoer)
-Krukas is standaard VOLGENS MIJ.
-Polini 9 rulli super speed vario (LETOP: deze vario bevat 9 variorollen, i.p.v. 6, alle 9 variorollen bij elkaar hebben een gewicht van ruim 50 gram)
-Standaard koppeling met Top Performance paarse drukveer (22%)
-Malossi VL11 membraan
-Wat ik niet heb opgenoemd is standaard!

Ik krijg mijn Runner dus niet goed afgesteld, mijn top ligt ook maar rond de 90km/u terwijl ik zeker weet dat je met zo een setup wel hoger moet kunnen.
Als jullie iets raars zien in mijn setup meld dat even, want ik zelf denk dat het wat met het afstellen te maken heeft.

Bij voorbaat dank!

P.s. om je een beeld te geven van hoe hij rijdt op de weg: Bij stilstaan als je vol gas geeft rijd ie langzaam naar de 5, dan opeens komt ie op zijn toeren en pakt ie hem als een gek door naar de 80, dan bij de 80 gaat het weer minder tot de 90, dan wilt ie eigenlijk al niet meer verder..
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-11-2015 16:01 Print reply

Posts: 8607
Dat is weer gokken natuurlijk.
Ben je zeker dat er niets aanloopt, zoals een rem, een wiel, iets in de motor. Ik zou om te beginnen de brommer optillen en kijken of de wielen mooi draaien.
Verder...bougiekleur ?
En zuiger/cilinder in goede staat ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
A1996 2-12-2015 16:19 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Dat is weer gokken natuurlijk.
Ben je zeker dat er niets aanloopt, zoals een rem, een wiel, iets in de motor. Ik zou om te beginnen de brommer optillen en kijken of de wielen mooi draaien.
Verder...bougiekleur ?
En zuiger/cilinder in goede staat ?


Ja er loopt zeker weten niets aan, anders had ik dat wel gemerkt tijdens het rijden. Begrijp me niet verkeerd, hij trekt echt heel hard op, maar een top van 90km/u kan niet kloppen jatoch..

Bougiekleur is gewoon koffiebruin zoals het hoort, maar wel is soms nat..
Zuiger en cilinder zijn volgens mij in goede staat, omdat hij goede compressie heeft durf ik te zeggen dat het niet daar aan ligt.
 
Boonstra 3-12-2015 9:43 Print reply
Posts: 1
Tandwiel verhouding wijzigen?
 
crosshooligain 3-12-2015 23:37 Print reply
Posts: 76

volgens mij is dit de oplossing
https://www.youtube.com/watch?v=pJK9D1pKuuY
 
JB1 4-12-2015 10:37 Print reply

Posts: 14881
http://www.brommerfo...rint/reply/1/1558979

Zit in de afstelling van je vario.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
A1996 6-12-2015 4:02 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Boonstra
Tandwiel verhouding wijzigen?


Maar dan geef je je trekkracht weg voor topsnelheid, dat is ook niet de bedoeling?
 
crosshooligain 6-12-2015 13:25 Print reply
Posts: 76
hij krijgt wel genoeg lucht? anders ff ander filter er op
 
A1996 6-12-2015 18:10 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosshooligain
hij krijgt wel genoeg lucht? anders ff ander filter er op


Zit een malossi spons in de luchtfilter zodat ie meer lucht kan zuigen, verder zitten er veeel gaten in het luchtfilter zelf geboord zodat ie nog meer lucht krijgt. Weet vrijwel zeker dat het daar niet aan ligt.
 
A1996 6-12-2015 18:26 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
http://www.brommerfo...rint/reply/1/1558979

Zit in de afstelling van je vario.


Hééééél misschien ja.
Maar het is wel heel lastig om deze vario af te stellen sinds er 9 rollen in gaan i.p.v. 6, hij pakt daardoor kracht op 9 verschillende punten..
Ik had hiervoor een standaard vario met 3.2 gram rollen erin (6x3.2)
nu heb ik polini vario met elke rol ruim 4-4.5 gram (9x4-4.5).
De toerentallen zijn ruim hetzelfde terwijl de polini vario zeker 10gram zwaardere rollen in totaal heeft.. Ik snap die logica niet
 

Dit topic is 5279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved