Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #68907 - puch maxi nostalgie 50CC knalt
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 3495 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Jefferke |
17-11-2015 21:04 |
Posts: 45 |
Hallo brommerfans
Eindelijk rijdt ie weer (vrij) normaal, mn mooie poechje.
Klein probleempje; Wanneer ik optrek trek ik nogal traag op met een "rrrreeeeeuuuuuuh" geluid. Hierbij geef ik vol gas. Als ik ietsje minder gas geef, trekt ie veel beter. Raar toch?
Ook als ik dan eindelijk op topsnelheid geraak (en dus vol gas geef), dan knalt ie, en tijdens die knal voel ik effe vermogenverlies, en dan doet ie gewoon verder.
Iemand enig idee? Input is much appreciated
puch
|
|
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
17-11-2015 21:10 |
Posts: 6718 |
Klinkt als een ontstekingsprobleem.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Jurriepuch |
17-11-2015 21:41 |
Posts: 35 |
of te kleine sproeier, iets grotere nemen, was bij mijne tenminste
|
|
|
|
Viertakt |
18-11-2015 2:12 |
Posts: 3586 |
Gasschuif die boven de carb uitgetrokken wordt, komt vaker voor bij (imi)bings
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Jurriepuch |
18-11-2015 8:19 |
Posts: 35 |
ik zou een grotere sproeier nemen,en de ontsteking nakijken, als hij te vroeg staat gaat hij op topsnelheid knallen
|
|
|
|
Jefferke |
18-11-2015 11:04 |
Posts: 45 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Gasschuif die boven de carb uitgetrokken wordt, komt vaker voor bij (imi)bings
het is inderdaad een imitatie bing. Hoe kan ik dit dan verhelpen? De gaskabel iets meer slak geven?
|
|
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van. |
|
Viertakt |
18-11-2015 12:17 |
Posts: 3586 |
Als je de carb er af haalt en de gasschuif/gaskabel laat zitten. Kijk dan bij volgas eens door de inlaat van de carburateur, let dan op of de gasschuif gelijk staat met de bovenkant van de venturie, of dat hij hoger komt.
Veel imibings hebben een te korte gasschuif, dit heb ik in het verleden wel eens opgelost door een ring bovenop de gasschuif te leggen zodat hij niet hoger komt.
Hierna carb opnieuw afstellen.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Viertakt |
18-11-2015 12:20 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jurriepuch
ik zou een grotere sproeier nemen,en de ontsteking nakijken, als hij te vroeg staat gaat hij op topsnelheid knallen
Bij een bosch puntenontsteking kun je de ontsteking eigenlijk niet zo afstellen dat hij te vroeg staat, omdat hij bij een te vroege ontsteking niet meer stationair wil lopen/wil starten.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Jefferke |
18-11-2015 13:22 |
Posts: 45 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Als je de carb er af haalt en de gasschuif/gaskabel laat zitten. Kijk dan bij volgas eens door de inlaat van de carburateur, let dan op of de gasschuif gelijk staat met de bovenkant van de venturie, of dat hij hoger komt.
Veel imibings hebben een te korte gasschuif, dit heb ik in het verleden wel eens opgelost door een ring bovenop de gasschuif te leggen zodat hij niet hoger komt.
Hierna carb opnieuw afstellen.
Bedankt voor de tip, hij komt inderdaad te hoog. Je zegt van er dan een ring boven te zetten.Je bedoelt dan gewoon een ring de ervoor zorgt dat-ie niet hoger kan, juist? wat voor een ring zou je dan gebruiken? een rondel (vlaams voor een ring die je op een bout doet) met een goeie dikte?
|
|
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van. |
|
Jurriepuch |
18-11-2015 16:59 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Bij een bosch puntenontsteking kun je de ontsteking eigenlijk niet zo afstellen dat hij te vroeg staat, omdat hij bij een te vroege ontsteking niet meer stationair wil lopen/wil starten.
oh, gek, bij mij liep hij nog gewoon stationair, alleen loopt hij dan nog maar 35 opv 65
|
|
|
|
Jefferke |
18-11-2015 21:21 |
Posts: 45 |
UPDATE:
Bij mijn vorige rit knalde hij ook weer bij vol gas, maar tegen het einde van de rit knalde hij ook bij 1/2 gas. Toen ik bijna terug thuis was, viel hij zelfs stil. Heb hem dan geprobeerd terug aan te lopen, maar dit hield niks uit, hij wilde niet meer aanslaan, en hij knalde ook tijdens het aanlopen.
Heb nu de carburator volledig opengemaakt, alles proper gemaakt, gezien dat alles op zn plek zat, terug eronder, en weer datzelfde probleem.
Hij wilt niet meer aanslaan, en knalt wanneer ik hem ben aan het aanlopen. Nog iets opemrkelijks; tijdens dit aanlopen kreeg ik soms een schokje, dus dat het leek of mijn zuiger niet meer verder wilde.
Iemand enig idee?
|
|
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van. |
|
Jurriepuch |
18-11-2015 21:33 |
Posts: 35 |
Ik denk dat je je condensator moet vervange, of je contactpunten, bij mij was dat puntje dat over het vliegwiel gaat krom, dan geeft ie soms een vonkje
|
|
|
|
Dit topic is 3495 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|