Ik vraag me af of het nut heeft om de kleppen van een 4 takt te polijsten om er zo wat meer vermogen uit te halen.
verder vraag ik me af wat er nog meer mogelijk is om extra vermogen uit een 4 takt te halen, buiten het ontgrenzen van de cdi en het verwijderen van de varioring.
Ik vraag me af of het nut heeft om de kleppen van een 4 takt te polijsten om er zo wat meer vermogen uit te halen.
verder vraag ik me af wat er nog meer mogelijk is om extra vermogen uit een 4 takt te halen, buiten het ontgrenzen van de cdi en het verwijderen van de varioring.
Om een 4-takt sneller te maken vereist veel meer inzicht / geld als bij een 2-takt.
Je hebt een flowbank nodig voor de cilinderkop - anders getimde nokkenassen - hogere compressie gesmede zuigers - grotere carburateur etc.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Waarschijnlijk is de makkelijkste manier om aan meer koppel te komen om harder op te trekken je cilinder vergroten (80cc)
heb je gelijk in.. 80cc is de kortste klap en de makkelijkste.
ik vind het princiepe interresant en wil graag weten wat de evt opties nog zijn.
heeft het nut om een grotere carburateur te plaatsen op een 4takt? de ene zegt van wel de andere weer niet.
wat voor nut heeft het om je kleppen te polijsten.
heb je gelijk in.. 80cc is de kortste klap en de makkelijkste.
ik vind het princiepe interresant en wil graag weten wat de evt opties nog zijn.
heeft het nut om een grotere carburateur te plaatsen op een 4takt? de ene zegt van wel de andere weer niet.
wat voor nut heeft het om je kleppen te polijsten.
Carburateur groter dan je inlaatpoort heeft niet veel nut tenzij je echt weet waar je mee bezig bent. En kleppen polijsten heeft amper nut. Wat ze bedoelen is je inlaatraject polijsten, dat je inlaat gladder is. Maar hier zijn de meningen over verdeeld wat goed is.