Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Aankoop advies Enduro en Cross!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 782 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68898 - Aankoop advies Enduro en Cross!
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 17-11-2015 22:09 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JehannesWeggen
Hey RX dank je voor die informatie ik vondt het ook al vreemd en inderdaad die blauwe MH Furia blijft in mijn gedachtes door de staat van de brommer en de kilometerstand plus dat het al gereviseerd is.

En ja in mijn geval is het beste om eerst een nieuwe brommer te kopen en het liefst één die net gereviseerd is.

Heb ook een andere MH gevonden die dichter in de buurt is en opzich ook wel in goede staat is maar de kilometerstand is onbekend en het blok is nog nooit gereviseerd geweest http://www.speurders...ditie-153684493.html vandaar de lage biedingen misschien ?

Jij hebt al veel tijd gespendeerd en informatie vertelt RX maar kan ik jou ook eens bellen vandaag of morgen of deze week mijn nummer is 0634370090 geen zorgen over beltegoed ik heb veel teveel en neem nooit een onbekend nummer op maar bel terug


Je mag altijd vragen stellen op het forum of als je specifiek iets aan mij wil vragen hierlangs een prive berecht sturen.

Tip van mij:
Zorg dat je een brommer koop t waar zo min mogelijk aan gesleuteld is. Mocht het blok niet helemaal lekker zijn dan is het een kwestie van reviseren, maar sommige beunhazen die zelf hun blok ''reviseren'' raken onderdelen kwijt en dan ben je langer bezig.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JehannesWeggen 18-11-2015 12:32 Print reply
Posts: 39
Hi RX nog bedankt voor de info en tijd gisteren en er is een nieuw bod op de MRX gekomen en denk dat ik deze voorbij laat gaan.

De brommer is in pracht staat maar juist de combinatie van dat het een opvallende brommer is in prachtige staat en met hier en daar geen originele onderdelen.

De brommer wekt gewoon aandacht en interesse op en.. dat heb ik niet nodig maar wat vindt jij van de RMX ?
 
JehannesWeggen 18-11-2015 21:21 Print reply
Posts: 39
Deze pracht brommer wordt het http://www.marktplaa...eviousPage=mympBuyer maar het vraagteken is hoeveel vermogen is teveel van het goede ?

De brommer zelf is uniek ik heb geen één dezelfde gevonden en is in uitstekende staat net als het blok maar er is een speciale cilinder inclusief nokkenas inclusief carburateur op geplaatst.

De bekeuring staat gegarandeerd vast maar wat gebeurt er met het blok in zijn geheel of de onderdelen bij maximum 30kmpu teveel ?

Zijn er mogelijkheden om alleen een originele cilinder te plaatsen of moet er meer gebeuren om een maximale snelheid van 70kmpu te halen ?

Bedankt voor het lezen en aub jullie meningen en of ervaringen dank u! ik wil heel graag deze brommer aanschaffen en rijden maar niet als de onkosten honderden euro's worden door boetes of inbeslagname of onderdelen vervangen.
 
Aprilia RX 50 2003 18-11-2015 21:41 Print reply

Posts: 6717
Als er een andere nokkenas op zit wordt het een maf geval gezien het geen viertakt is natuurlijk

Originele cilinder met bijpassende uitlaat plaatsen en dat vervolgens begrensen met een prop in de uitlaat. Meer opties heb je niet.
Cilinder gelijk aan ori zit je aan ca 115 euro en een uitlaat die daar bij past nieuw op iets van 165 euro. Dan de prop en een handvol sproeiers, reken op ¤30 meer aan materiaal.

Het is enkel een bekeuring met een WOK status op je kenteken. Met het blok of de brommer gebeurt niks.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JehannesWeggen 19-11-2015 0:40 Print reply
Posts: 39
Excuus RX ik blijf voorlopig nog wel een Newbie ^^ geduld aub wij zullen vast ooit eens een serieuze en technische discussie kunnen voeren.

Het is een krukas die meer kan hebben dan een originele maar de verkoper zegt dat alles kan blijven zitten behalve de cilinder om de brommer 70kmpu te laten lopen via tandwielen en afstellen.

Dus die kosten zijn minimaal met 60 euro maar ik heb ook dit gevonden http://www.marktplaa...eviousPage=mympBuyer als deze verkoper en het blok te vertrouwen zijn dan betaal ik wel 165 euro meer maar dan zijn er twee goede blokken en deze passen allebei op het frame toch of komen er nog andere onderdelen bij of moet het aangepast worden ?

Over de snelheid ik meende dat boven de 30kmpu overschrijding het naar de officier gaat maar er gebeurt niks met het blok ? ook niet als de brommer op het bureau staat ?

Dit bericht is gewijzigd door JehannesWeggen op 19-11-2015 om 0:44 uur.
 
JehannesWeggen 19-11-2015 0:49 Print reply
Posts: 39
Dus een compleet gereviseerd 50cc blok ongeveer 200 euro en een 50cc cilinder met uitlaat en sproeiers ook ongeveer 200 euro.

Ik ga liever voor een tweede blok en kijk ook gelijk naar een tweedehands uitlaat dat kost inderdaad meer maar dan is er één compleet 50 cc blok gereviseerd op de brommer inclusief uitlaat en één 70cc compleet blok inclusief uitlaat als reserve.
 
JehannesWeggen 19-11-2015 1:09 Print reply
Posts: 39
Nog over deze MH http://www.speurders...ditie-153684493.html de verkoper wil zelf 500 euro hebben maar ik vondt een prijs vanaf 400 euro een mooi bedrag voor als de brommer goed rijd en in redelijke staat is want die uitlaat moet al vervangen worden plus kleine dingen als kabels.

Deze brommer heeft 20000km gereden plus de kilometerkabel is wie weet wanneer gescheurd dus het kan ook 25000km of nog meer zijn dus als de brommer mooi loopt en rijd dan durf ik wel 400 euro te geven en gelijk als reserve dat andere blok erbij kopen
http://www.marktplaa...eviousPage=mympBuyer maar hoe universeel is AM6 ?

Dit bericht is gewijzigd door JehannesWeggen op 19-11-2015 om 1:10 uur.
 
JehannesWeggen 19-11-2015 1:31 Print reply
Posts: 39
Oh lol.. dat blok is alleen een onderblok >< dus er komt nog een cilinder etc. bij dus kosten de frames etc. wel iets of komen die er gratis bij ?

Brommers zijn een fijn stukje techniek vooral deze AM6 blokken en de remsystemen van vandaag de dag ben ik aardig fan maar.. ik krijg het idee dat een leuke 1000cc motorfiets bijna goedkoper is.

Ben al leuke Honda CBR F types tegen gekomen van de laat jaren 90 die dealer onderhouden zijn en regelmatig voorzichtig met lauw water gewassen en afgespoeld werden en één euro per cc kosten en dan zaten er dikke banden onder met een goed profiel.

Yamaha Diversions kosten ook niks terwijl het leuke toerfietsen zijn de XJR is net sportiever maar kan ook leuk touren en Suzuki heeft de GSX F die zich ook leent voor sportief en tour rijden.

Maar dit zijn geen voertuigen voor sneeuw en hagel... liever onderuit met 60/70 kmpu en deze brommers hebben ook wel noppenbanden beschikbaar voor meer grip swinters.
 
Viertakt 19-11-2015 13:17 Print reply

Posts: 3586
Noppenband voor meer grip swinters? Alleen als er 30cm verse sneeuw ligt. Voor de rest zijn noppenbanden waardeloos voor op de straat, helemaal als het nat en glad is. Ik heb zelf Kenda K280's (enduro) op mijn MTX liggen, zodra het ook maar iets nattig word op klinkerstraten is het glibberen en glijden. Voor een dagje blubberen heb ik Michelin Starcross banden. In harde offroad ondergrond geweldig, maar op de straat 3x poep.
 
Viertakt uber alles.
JehannesWeggen 19-11-2015 14:56 Print reply
Posts: 39
Hey Viertakt bedankt voor de info en jammer om te horen dat jou brommer niet geschikt is voor de weg maar ik zie verschillende banden.

De één geblokt puur voor cross.

De ander glad puur voor weg.

En die andere zit er iets tussen in de band is niet geblokt maar ook niet glad of is dit een winterband ? over winterbanden ik zal eens Googelen naar tests maar hoeveel zal het verschil maken ?
 
Aprilia RX 50 2003 19-11-2015 18:25 Print reply

Posts: 6717
Het meeste helpt om je hersens aan te zetten tijdens het rijden.

Kenda K270 banden zijn me altijd goed bevallen op de brommer. Beetje allround cross/off-road banden die het op de weg aardig doen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 19-11-2015 19:06 Print reply

Posts: 14881
Zo'n div is een stuk makkelijker met slecht weer. Zet daar een setje goeie banden onder en je kunt prima gassen.

Een brommerband is niet zo ver doorontwikkeld.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
JehannesWeggen 19-11-2015 21:35 Print reply
Posts: 39
Hi RX ik zal dat merk onthouden dank je ^^ maar is een winterband niet beter.. of ben je wel een dag bezig om de banden te verwisselen en is het handiger om een complete velg met band te verwisselen ?

Rijd jij wel met dit weer op de klinkers RX of blijft dat moeilijk zonder gladde banden.

Oh even over de nieuwe brommers van de laatste jaren ik zag iemand rijden en.. zijn Derbi. Aprilia. Rieju. MH aan de kleine kant of lijkt het zo? deze kerel zat ongeveer om de brommer heen :P

Ben zelf niet lang met 1m86cm maar ben wel een aardige boerenlummel van 100kg of meer... iets meer.. dus hoe zal het zitten en rijden op bepaalde merken en types? of hebben de types als cross allemaal dezelfde afmetingen ?

Dit bericht is gewijzigd door JehannesWeggen op 19-11-2015 om 21:43 uur.
 
JehannesWeggen 19-11-2015 21:40 Print reply
Posts: 39
Hei JB1 inderdaad Diversions bieden veel voor weinig ^^ zowel als touren kan het gas wel aardig open maar blijft er controle ook al heeft het blok iets minder vermogen dan vergelijkbare tourfietsen.

Volgens mij heeft Diversion ook die status van betaalbaar en plezier maar goede kwaliteit en controle.

 
kenny77 21-11-2015 10:46 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JehannesWeggen
Volgens mij heeft Diversion ook die status van betaalbaar en plezier maar goede kwaliteit en controle.



Nog nooit zoveel plezier gehad voor zo weinig geld in ieder geval.



Als het echt vriest is dat met geen enkele 2 wieler fijn, gegarandeerd dat je neer gaat.
En dan bedoel ik niet in de sneeuw, als het past gesneeuwd had, ging ik vaker juist naar buiten.

Maar als het onder nul is en de weg lijk vrij, maar ligt in een bocht een bevroren plas, tsja.. :P
 

Dit topic is 6612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved