Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Aankoop advies Enduro en Cross!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68898 - Aankoop advies Enduro en Cross!
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 15-11-2015 22:19 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JehannesWeggen
Hey RX ik wil de brommer voor de openbare weg gebruiken het gehele jaar door de seizoenen heen dus het liefst wel on the road banden maar wel een geblokt profiel.

Vanmiddag contact gehad met een MH rijder van hier en hij en zijn broer hadden beide een MH en hun beviel het wel goed

Die zei dat het best een goed merk was vooral als er goed en juist voor gezorgd wordt heb je er een pracht brommer aan.

MH lijkt goedkoop en inderdaad deze brommers zijn een paar honderd euro goedkoper in aanschaf maar het blijkt uiteindelijk duurkoop.

Vanwege de beperkte aanbod in donor brommers en onderdelen nieuw en tweedehands.. kunnen prijzen aardig oplopen.

Ben in het weekend ook een Yamaha DT50 uit 2005 mis gelopen.. de brommer was binnen één dag verdwenen!

Kun je ook een Motard van een oude MTX. TSX. DT. bouwen met on the road banden en schijfremmen ? dat zou het beste van de twee verschillende generaties zijn toch


MH zijn meer dan genoeg onderdelen van.
AM6 blok (universeel dus), vrijwel alles van het rijwiel deel is gelijk aan Rieju en ook weer grotendeels gelijk aan Derbi OT dus onderdelen zat.
Het enige nadeel aan die brommers is het roest probleem dat ze altijd hadden. Goed bijhouden en in het ergste geval het frame poedercoaten.

Voor de echte cross (8uurs racen enz) zijn ze wat minder geschikt omdat ze geen pro link en doorgaans geen usd vork hebben.

Edit: De Yamaha DT is een prima brommer, maar weinig onderdelen 2e hands. Hoeft geen probleem te zijn natuurlijk. Wel heeft Yamaha gewoon het AM6 blok, maar hebben ze hun eigen ontsteking gebruikt. Deze is begrensd (is te ontgrensen) en de onderdelen voor deze ontsteking zijn duur.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-11-2015 om 22:21 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 15-11-2015 22:26 Print reply

Posts: 3586
Ik denk dat hij het over de oude dt50mx heeft, niet de nieuwe DT50R of SM
 
Viertakt uber alles.
crosshooligain 16-11-2015 10:29 Print reply
Posts: 76
Gewoon tsx nemen
 
JehannesWeggen 16-11-2015 10:48 Print reply
Posts: 39
Hi Viertakt ^^ ik bedoelde wel de nieuwe serie van 2000 etc. maar oude brommers worden niet uitgesloten als er een duidelijk plaatje is van onkosten en zekerheid.

Deze TSX bied veel voor weinig http://www.marktplaa...&previousPage=lr maar is dat veel ellende of veel moois voor weinig ?

Als ik deze zou kopen dan gaan de volgende kosten erbij komen.

Elke kabel vervangen van rem. gas. koppeling.
Nieuwe of goede tweedehands enduro gladde banden voor en achter.
De gehele brommer uit elkaar halen en alles schuren en verven.
Beide blokken reviseren en eventueel nieuwe of tweedehands zuigers erin.

De Suzuki moet 350 euro kosten maar de brommer is compleet met één extra compleet blok.
Kosten van één complete reviseren en korting op tweede blok?
De kabels vervangen kost ongeveer 60 euro.
De zuigers kosten 40 euro per stuk.
Enduro bandjes kosten ?
Schuur materiaal en verf en spuitbussen hebben wij wel.
Bougies hebben wij ook plus pakkingen karton om zelf het te maken.

Dit bericht is gewijzigd door JehannesWeggen op 16-11-2015 om 10:50 uur.

Dit bericht is gewijzigd door JehannesWeggen op 16-11-2015 om 10:52 uur.
 
JB1 16-11-2015 11:28 Print reply

Posts: 14881
Die TSX ziet er niet eens zo heel slecht uit naar mijn mening.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
JehannesWeggen 16-11-2015 11:55 Print reply
Posts: 39
Bedankt voor de informatie RX het is veel maar duidelijk zoals gewoonlijk ^^ wat zou jij doen ? voor een nieuwstaat MH Furia gaan en met zorg aandacht besteden aan het onderhoud.

Of voor een MTX of TSX gaan en gelijk de gehele brommer restaureren en dan het regelmatig bijhouden.

Voordelen van deze MH vindt ik.

Het ziet er prachtig uit voor die prijs het blok lijkt onbeschadigd en ziet er verzorgd uit en het frame is roestloos en de kappen zijn nieuw.
Redelijke kwaliteit voor deze prijs en de onderdelen zijn wel te vinden voor redelijke prijzen met goed zoeken.
Schijfremmen en enduro banden voor controle op de weg en het gehele remsysteem is hedendaags techniek.
De kilometerstand is weinig17140 lijkt legitiem en er zijn boekjes bij en het blok is gereviseerd bij 17000 km.

Nadelen van deze MH.

Hoe is er gereden voor het reviseren en hoe is de brommer in gereden en waarom mist er een stuk van de koppelings hendel.
Waarom ziet het frame en blok en kappen er als nieuw uit als MH qua kwaliteit toch iets minder is of gewoon iets meer aandacht vraagt.
Waarom is het blok gereviseerd bij nog maar 17000 km terwijl velen zeggen dat het pas nodig is tussen de 25000 en 35000.

De voordelen en nadelen van de TSX zijn voor mij wel aardig duidelijk en simpel.

Als de brommer goed is of goed te krijgen is dan heb je een monster van een brommer die waarde behoud naar de staat van de brommer.

Er is en blijft ook altijd vraag naar deze zware jongens net als MTX en Kreidlers en Zundaps.

Dit bericht is gewijzigd door JehannesWeggen op 16-11-2015 om 12:00 uur.
 
Viertakt 16-11-2015 12:15 Print reply

Posts: 3586
Koppelingshendels breken vrij gemakkelijk af bij een val, hoeft niets ernstigs te zijn.

En als een blokje goed, rustig en trillingsvrij loopt zou ik me niet heel druk maken over het reviceren/inrijden. Luister goed naar bijgeluiden in het blok. En als hij goed rijdt/schakeld zal ik mij er niet al te druk over maken.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 16-11-2015 om 12:17 uur.
 
Viertakt uber alles.
JehannesWeggen 16-11-2015 13:25 Print reply
Posts: 39
Hi Viertakt bedankt voor de info en ja mijn vader en ik hebben beide wel een goed oog en oor voor technische dingen dus het zal vast meevallen ^^ nog even over de 17000 kilometerstand van de MH Furia.

De kabels van MH en of de km teller zelf blijken weleens km over te slaan of in het geheel te stoppen dus.. als deze niet reageren of ontbreken dan niet de brommer kopen ? of maakt het niet uit door de revisatie en zorg ervoor dat de kilometerstand weer bijgehouden wordt.

Dit bericht is gewijzigd door JehannesWeggen op 16-11-2015 om 13:36 uur.
 
crosshooligain 16-11-2015 21:29 Print reply
Posts: 76
ik ben nu mijn Suzuki tsw blok aan het reviseren..
(watergekoeld tsx blok Belgisch) voor alle lagers en keringen ben je rond de 100 euro kwijt koppelings platen 15 euro dan nog een krukas 120 euro en dan nog pakking spul 25euro en zuiger 30 euro
en dan nog kosten om te honen mits dit gebeuren moet
 
Viertakt 16-11-2015 22:10 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JehannesWeggen
Hi Viertakt bedankt voor de info en ja mijn vader en ik hebben beide wel een goed oog en oor voor technische dingen dus het zal vast meevallen ^^ nog even over de 17000 kilometerstand van de MH Furia.

De kabels van MH en of de km teller zelf blijken weleens km over te slaan of in het geheel te stoppen dus.. als deze niet reageren of ontbreken dan niet de brommer kopen ? of maakt het niet uit door de revisatie en zorg ervoor dat de kilometerstand weer bijgehouden wordt.

Dit bericht is gewijzigd door JehannesWeggen op 16-11-2015 om 13:36 uur.


Kilometerstand doet mij helemaal niets, zoals mbxrijder ook al zei, ligt totaal aan hoe hij behandeld is.

Ik heb aan bromfietsen gesleuteld waarbij nog geen 15k op de teller stond die zo gaar waren alsof ze een jaar in zee hadden gelegen, en ik heb bromfietsen gezien met 30k op de klok waarvan ik het sterke vermoeden had dat het blok nog nooit open was geweest (en opzich nog piekfijn was op kleinigheidjes na).

Gewoon na de staat kijken, en als de prijs bij de staat past zit je nooit verkeerd.

Let wel op, het blijven 2e hands spullen, er kunnen altijd gebreken zijn die zich pas na een tijdje openbaren, maar dat hoort er allemaal bij. Geluk kun je er niet bijkopen.

Ikzelf heb ook bromfietsen met erg hoge kilometerstand, zo heeft mijn CB50j toen hij 22k oud was een nieuw zuigertje gekregen en een nieuw uitgaande as lagertje, en staat er nu alweer vrolijk 55k op de klok, en dat ding jaag ik in de toeren alsof het een straaljager is. Mijn MTX heb ik geheel gereviceerd en uit NOS onderdelen opgebouwd, en die mishandel ik ook al gerust 20k km in de blubber. Oké, de achterwiellagers, kettingsets en zulks branden er doorheen, maar ik kan niet zeggen dat hij een rustig leven heeft. Ik neem regelmatig de tijd om even alles na te lopen, dingetjes te voorzien van een kwakje vet en een likje verf, dan wil het allemaal wel lang mee.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 16-11-2015 om 22:14 uur.
 
Viertakt uber alles.
JehannesWeggen 17-11-2015 18:24 Print reply
Posts: 39
Bedankt voor de informatie Hooligan maar nu weet ik 101 % zeker om nooit voor een TSX MTX DT te gaan.. dat jij en anderen er wel voor gaan daar heb ik Respect en Waardering voor

Succes met het project en geniet weer van de wind door je haren of geniet van je aerodynamische kale schedel ^^ binnenkort verandert de wind naar hagel en sneeuw maar volgens mij geeft een Die hard daar niks om.
 
JehannesWeggen 17-11-2015 18:28 Print reply
Posts: 39
HI Viertakt jij hebt mooi spul en het kost tijd en aandacht wat het waard is maar ik kan niks zelf doen zonder ruimte en materiaal en gereedschap ^^ dus wordt er weleens met elkaar en voor elkaar gerestaureerd en natuurlijk ieder zijn of haar eigen kosten en diegene die de ruimte aanbied geniet van een gratis biertje!
 
JehannesWeggen 17-11-2015 18:47 Print reply
Posts: 39
Excuus een beetje late update maar het volgende.

DE GELE SUZUKI TSX IS VERKOCHT VOOR 400 EURO!

DE BLAUWE MH FURIA IN NIEUWSTAAT LAAT IK STAAN OM DE WOONAFSTAND!

En ik ben terug bij 0 terwijl er prachtige brommers te vinden zijn vanwege het volgende.

Brommer moet volledig origineel zijn ongeacht de maximale snelheid.
De snelheid wordt beboet tot 75 kmpu daar overheen heeft gevolgen.
Verzekering dekking kan vervallen door snelheid en originaliteit.
Bij verdenking zonder reden en bewijs kan de Politie tijdelijk het kentekenbewijs of rijbewijs of voertuig in beslag nemen en een keuring eisen of eisen dat de bestuurder zich vrijwillig meld op het bureau.

Dus in plaats van om de voordelen en nadelen per merk te vragen had ik beter om regels kunnen vragen en zoeken vooral het zoeken op advertentie's..

Er is namelijk geen brommer met een AM6 blok te vinden die 45kmpu rijd en dit zijn 100% originele brommers >< kom op zeg geen wonder dat AM6 om de zoveel duizend kilometers gereviseerd moet worden ze lopen na afstellen rustig 70kmpu.

 
Aprilia RX 50 2003 17-11-2015 19:45 Print reply

Posts: 6717
Dat van die 75 km/h is niet waar, daaronder krijg je tegenwoordig al een WOK status (moet je op bureau komen en tonen dat hij 45 loopt, wat 10 minuten werk is om te realiseren). Echter zou ik me over de verzekering etc niet te druk maken.

Geen 1 moderne brommer rijdt slechts 45. Dat doen ze alleen nieuw begrensd.

AM6 moet bij ong 25000 km gereviseerd worden. Al heb ik gevallen gedaan die al meer dan 50000 km liepen en weinig klachten hadden. Hangt allemaal van het gebruik af. Ik kan je een gloednieuw blok in 1 straatlengte slopen, terwijl ik ook met een oud afgeracht blok nog 10000 km kan rijden.

Een AM6 brommer (afhankelijk van het model etc etc) loopt standaard tussen de 80 en 95 km/h.
Om dit anders te krijgen hebben de bij import een vernauwing (prop) in de uitlaat welke ze knijpt.

Dit vermogen komt omdat we in de techniek wel een klein beetje gevorderd zijn sinds de regel van 45 km/h bij 50cc werd opgesteld. Toen was dat ongeveer het vermogen dat 50cc kon doen op een superlicht frame.
Net als bij de auto's. Vroeger was een 1.6 met 75PK echt een rappe auto. Nu kun je standaard 1.0 blokjes kopen met ruim 120PK die ook nog lang mee gaan. Progressie...

Die MH die je had laten zien zag er gewoon goed uit. Ik zou iets in die klasse zoeken ipv een oude brommer ivm dat je zelf geen sleutelruimte hebt.

Edit: Verder wat Viertakt ook zegt: De km-stand is nog minder boeiend dan de schoenmaat van de vorige eigenaar.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-11-2015 om 19:47 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JehannesWeggen 17-11-2015 21:53 Print reply
Posts: 39
Hey RX dank je voor die informatie ik vondt het ook al vreemd en inderdaad die blauwe MH Furia blijft in mijn gedachtes door de staat van de brommer en de kilometerstand plus dat het al gereviseerd is.

En ja in mijn geval is het beste om eerst een nieuwe brommer te kopen en het liefst één die net gereviseerd is.

Heb ook een andere MH gevonden die dichter in de buurt is en opzich ook wel in goede staat is maar de kilometerstand is onbekend en het blok is nog nooit gereviseerd geweest http://www.speurders...ditie-153684493.html vandaar de lage biedingen misschien ?

Jij hebt al veel tijd gespendeerd en informatie vertelt RX maar kan ik jou ook eens bellen vandaag of morgen of deze week mijn nummer is 0634370090 geen zorgen over beltegoed ik heb veel teveel en neem nooit een onbekend nummer op maar bel terug
 

Dit topic is 6610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved