JehannesWeggen |
14-11-2015 13:40 |
Posts: 39 |
Inderdaad een pracht van een brommer MBX alleen jij weet precies wat er met deze brommer moet gebeuren en wat gebeurt is ^^ als je een brommer koopt moet het nog blijken wat wel goed is en wat beter kan.
Mijn vader en ik hebben beide een goed oog een oor voor techniek maar vaak blijkt iets achteraf.
|
|
|
|
JehannesWeggen |
14-11-2015 14:53 |
Posts: 39 |
Na zoeken kwam ik een Yamaha MBK tegen ? maar bleek een DT50 te zijn.. waarom deze verkoper MBK of BMK erbij plaatste geen idee.
Dit bericht is gewijzigd door JehannesWeggen op 15-11-2015 om 21:15 uur.
|
|
|
|
mbxrijder |
14-11-2015 15:54 |
Posts: 109 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JehannesWeggen
Inderdaad een pracht van een brommer MBX alleen jij weet precies wat er met deze brommer moet gebeuren en wat gebeurt is ^^ als je een brommer koopt moet het nog blijken wat wel goed is en wat beter kan.
Mijn vader en ik hebben beide een goed oog een oor voor techniek maar vaak blijkt iets achteraf.
Bedankt voor het compliment Johannes.
Mijn mtx is dan wel een 125cc uitvoering maar is een zwitserse die veelal beter zijn onderhouden en daarom met ruim 56000km op de klok nog een redelijk goede 2wieler.
Wat ik wil aangeven dat als je een mtx zou kopen in mindere staat dat je daarvoor niet de hoofdprijs hoeft te betalen.
Daarbij zijn bijna alle delen wel nieuw of gebruikt te vinden bij de meeste marktplaatsaanbieders of honda dealers.
Ook nieuwe delen vind je nog genoeg en daarbij heeft honda veel onderdelenparts onderling in zijn modellen uitgewisselt.
De kwaliteit van o.a honda kom je niet meer tegen vind ik vandaag de dag maar dat is mijn mening aangezien ik hondaliefhebber ben!!
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
15-11-2015 8:59 |
Posts: 6717 |
Aprilia sx is pas vanaf 2006. Voor 2006 had je de rx (enduro) en mx (sm).
Edit: Naar mijn inzien is de kracht van Honda (en dan vooral de MT) dat hij zo flexibel is dat hij niet breekt.
Als die frames zijn ondertussen al zo krom als een hoepel. Ik heb heel wat brommertjes onder handen gehad, gereden etc etc, maar de eerste rechte Honda moet ik nog tegen komen.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-11-2015 om 10:37 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kenny77 |
15-11-2015 11:15 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
Viertakt |
15-11-2015 13:29 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Aprilia sx is pas vanaf 2006. Voor 2006 had je de rx (enduro) en mx (sm).
Edit: Naar mijn inzien is de kracht van Honda (en dan vooral de MT) dat hij zo flexibel is dat hij niet breekt.
Als die frames zijn ondertussen al zo krom als een hoepel. Ik heb heel wat brommertjes onder handen gehad, gereden etc etc, maar de eerste rechte Honda moet ik nog tegen komen.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-11-2015 om 10:37 uur.
De meeste MTs zijn krom bij het balhoofd, iets wat opzich goed te richten valt. En dat komt meestal door ongelukken, rare sprongen, enzulks. Een MT raakt niet krom door zo'n ding dik op te voeren. En MTs die de achterbrugophanging ontzet hebben hebben vaak gereden met teveel brugspeling.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 15-11-2015 om 13:32 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
mbxrijder |
15-11-2015 13:32 |
Posts: 109 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Aprilia sx is pas vanaf 2006. Voor 2006 had je de rx (enduro) en mx (sm).
Edit: Naar mijn inzien is de kracht van Honda (en dan vooral de MT) dat hij zo flexibel is dat hij niet breekt.
Als die frames zijn ondertussen al zo krom als een hoepel. Ik heb heel wat brommertjes onder handen gehad, gereden etc etc, maar de eerste rechte Honda moet ik nog tegen komen.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-11-2015 om 10:37 uur.
Mag ik je bij deze uitnodigen om een paar rechte exemplaren te komen bekijken.
|
|
|
|
Viertakt |
15-11-2015 13:41 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbxrijder
[...]
Mag ik je bij deze uitnodigen om een paar rechte exemplaren te komen bekijken.
Opzich ben ik het wel een beetje met appie rx eens, de meeste MTs zijn toch behoorlijk mishandeld door de jaren heen, simpelweg omdat ze altijd goedkoop waren, veel opvoerspul voor beschikbaar was. En natuurlijk ontzettend vaak door mensen onderhouden die onkundig waren.
Ik ken bij ons op de club ook wel een paar erg mooie MTs, dat ontken ik niet. maar het merendeel van de MTs wat ik aangeboden krijg laat ik links liggen, omdat het vaak een gebed zonder einde is.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 15-11-2015 om 13:42 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
JehannesWeggen |
15-11-2015 14:12 |
Posts: 39 |
Oh een 125.. mijn TSX was een 80 cc uit duitsland maar we zijn destijds 3 weken bezig geweest van schuren en spuiten tot herbouw en afstellen er zijn toen ook veel onderdelen vervangen zoals ketting en tandwiel en bougies en kabels.
Jou motor dan ziet er uitstekend uit en dat is nog maar een foto MBX
Kun je ook een 50 cc blok op een crossmotor plaatsen en een RDW goedkeuring krijgen ? na de keuring een 70 cc cilinder plaatsen ?
|
|
|
|
JehannesWeggen |
15-11-2015 14:16 |
Posts: 39 |
Bedankt RX voor de headsup en ik had gisteren een RX gevonden voor de vraagprijs van 650 euro en deze rood oranje brommer zag er goed onderhouden uit maar.. dat vond die jongen ook en uit twijfel heeft hij de brommer verwijdert van marktplaats ><
Ik had gereageerd dat ik het wel snapte en wij zouden contact houden.. ach ja een RX in goede staat is best wel zeldzaam.
|
|
|
|
JehannesWeggen |
15-11-2015 14:34 |
Posts: 39 |
Voorkeur tot nu toe is http://www.marktplaa...eviousPage=mympBuyer verhaal van verkoper is dat de brommer gekocht is voor zijn zoon om hem te stimuleren voor het brommer certificaat en dat geloof ik met harte.
Maar de brommer ziet eruit als nieuw terwijl de koppeling hendel afgebroken is en de brommer is bij 17000 km gereviseerd en het frame gespoten.
Na contact te hebben gehad vertrouw ik de situatie wel maar er is altijd risico en het kost vanuit leeuwarden naar doornspijk gauw 50 euro heen en terug.
Tweede keuze http://www.speurders...senda-153683027.html
Derde keuze http://www.speurders...iania-150399180.html
Dit bericht is gewijzigd door JehannesWeggen op 15-11-2015 om 14:37 uur.
Dit bericht is gewijzigd door JehannesWeggen op 15-11-2015 om 14:39 uur.
Dit bericht is gewijzigd door JehannesWeggen op 15-11-2015 om 14:40 uur.
|
|
|
|
JehannesWeggen |
15-11-2015 15:32 |
Posts: 39 |
Hi Viertakt bedankt voor de info en misschien dat ik eens voor honda ga als project maar nu liever niet met mijn financiën ^^ het liefst een nieuwere brommer voor een zachte prijs.
Kun je trouwens een frame meten qua verbuigingen met bijvoorbeeld een meet lint en waterpas ?
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
15-11-2015 17:31 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbxrijder
[...]
Mag ik je bij deze uitnodigen om een paar rechte exemplaren te komen bekijken.
Dat mag jij zeker
Aan de TS: Wat wil je precies met de brommer? Wil je crossen, beetje off-road rijden of gewoon graag een crosser onder je kont?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JehannesWeggen |
15-11-2015 21:04 |
Posts: 39 |
Hey RX ik wil de brommer voor de openbare weg gebruiken het gehele jaar door de seizoenen heen dus het liefst wel on the road banden maar wel een geblokt profiel.
Vanmiddag contact gehad met een MH rijder van hier en hij en zijn broer hadden beide een MH en hun beviel het wel goed
Die zei dat het best een goed merk was vooral als er goed en juist voor gezorgd wordt heb je er een pracht brommer aan.
MH lijkt goedkoop en inderdaad deze brommers zijn een paar honderd euro goedkoper in aanschaf maar het blijkt uiteindelijk duurkoop.
Vanwege de beperkte aanbod in donor brommers en onderdelen nieuw en tweedehands.. kunnen prijzen aardig oplopen.
Ben in het weekend ook een Yamaha DT50 uit 2005 mis gelopen.. de brommer was binnen één dag verdwenen!
Kun je ook een Motard van een oude MTX. TSX. DT. bouwen met on the road banden en schijfremmen ? dat zou het beste van de twee verschillende generaties zijn toch
|
|
|
|
JehannesWeggen |
15-11-2015 21:09 |
|