Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #68898 - Aankoop advies Enduro en Cross!
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 6611 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
JehannesWeggen |
12-11-2015 22:41 |
Posts: 39 |
Hi folks graag jullie meningen en ervaringen over verschillende Merken van voordeel tot nadeel.
Ik zoek een brommer voor het komende jaar of mogelijk jaren om weer rij ervaring en rij kunst op te doen in verband met Motor rijlessen en uiteindelijk een motor.
Mijn eigen indruk zover via Marktplaats en Speurders is.
Motorhispania minder populair en iets goedkoper dan de rest maar waarom? minder aanbod onderdelen en vraag? en hoe is de kwaliteit van de brommer mechanisch en technische.
Rieju iets duurder maar betaalbaarder dan Aprillia en Derbi waarom? hetzelfde als MH iets minder populair en minder vraag en aanbod door mindere kwaliteit?
Derbi en Aprillia komen aardig overeen qua prijzen maar de vraag en aanbod in brommers en onderdelen zijn in het voordeel van Derbi.
Wat zijn eigenlijk de voordelen en nadelen van deze merken en excuses als dit storend is maar mijn tijd was meer van Suzuki TSX en Honda MTX.
#1 voorkeur gaat naar Motorhispania Furia vanwege het vierkante buizen framewerk het ziet er niet alleen stevig uit maar door de meerdere buizen wordt de impact ook beter verdeelt toch?
Over het AM6 blok zeggen sommige dat die minder schakelen maar meerdere merken gebruiken dit blok dus het zal geen slechte kwaliteit zijn toch en zijn deze motor blokken ook universeel op enige manier ?
Derbi en Rieju en Aprillia hebben allemaal een gedeelde voorkeur want ik begrijp de prijsverhouding niet met de voordelen en nadelen dus kunnen jullie aub enige expertise toepassen bedankt bij voorbaat
|
|
|
|
mvv mtx |
12-11-2015 23:26 |
Posts: 243 |
Gewoon een oude Honda mt mb mtx nsr mbx kopen genoeg onderdelen en goed betaalbaar
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
JehannesWeggen |
12-11-2015 23:55 |
Posts: 39 |
Bedankt voor dat advies MTX maar wij verschillen in de mening van betaalbaarder...
Een MTX of TSX kost ongeveer 300 euro en dan komt er gegarandeerd kosten bij en die tweedehands onderdelen zijn vaak ook weer versleten of 10 keer gereviseerd.
Dus uiteindelijk worden de kosten hetzelfde maar een oude brommer kost meer tijd dan een nieuwere brommer.
Een brommer als MH of Derbi kost 600 euro en als er wel iets aan mankeert dan kun je nieuwe onderdelen vinden en klaar.
Het moet ook meer starten en lopen zijn dan een hobby project want daar heb ik geen gereedschap en ruimte voor ^^ maar bedankt voor de tip.
|
|
|
|
Dixon |
13-11-2015 5:42 |
Posts: 122 |
Honda en Suzuki werden vroeger in Japan gemaakt, degelijke machientjes.
Rieju, derbi en dreglijke zijn chinezen, kwaliteit is minder...
Ik zou voor een Mtx of Tsx gaan, hebben meer karakter ook
|
|
|
|
Viertakt |
13-11-2015 10:05 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JehannesWeggen
Bedankt voor dat advies MTX maar wij verschillen in de mening van betaalbaarder...
Een MTX of TSX kost ongeveer 300 euro en dan komt er gegarandeerd kosten bij en die tweedehands onderdelen zijn vaak ook weer versleten of 10 keer gereviseerd.
Ik weet niet waar je MTXen kunt kopen voor 300 euro met kenteken, maar dan heb je een behoorlijk afgeragd hok. Ik hou me best wel bezig met inkoop/verkoop/reparatie/restauratie van oude hondas, maar voor 300 koop je tegenwoordig niets meer. De prijs voor een redelijk rijdbare MTX ligt tegen de 600 en duurder. MTtjes in redelijke staat durven ze tegenwoordig ook al achterlijke prijzen voor te vragen (en te geven), heeft een beetje met nostalgie te maken.
Je kunt nog wel vrij knappe TSXen en Yamaha DT50Rs kopen voor minder. De DT50MX begint ook al behoorlijk wat duurder te worden afgelopen jaren.
Maar goed, ongeacht wat voor bromfiets je koopt, ze zijn allemaal opzich wel goed, ze hebben allemaal hun voordelen en nadelen. Gewoon wat kiezen, in verdiepen wat de marktprijzen zijn en de voor en nadelen tegen elkaar afwegen.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
JehannesWeggen |
13-11-2015 11:25 |
Posts: 39 |
Bedankt voor de tip en info Viertakt maar ik heb jaren op oude brommers gereden en aardig wat meegemaakt van kleine snelheden van 30km tot 80 km per uur deze oudjes zijn bijna onverwoestbaar en als er wel iets aan mankeert dan kun je het recht buigen en weer afstellen.
Maar deze brommers zijn inmiddels al 20 a 30 jaar oud en ze zijn keer op keer gereviseerd en afgesteld na weet ik hoeveel misbruik het houd eens een keer op.
http://www.marktplaa...&previousPage=lr
Het kriebelt mij aardig als ik mijn oude brommer zie die was destijds zwart/blauw/wit en er zijn twee blokken één complete 50cc en één complete 70 cc maar mijn vader en ik hebben gewoon teveel met dit soort gesleuteld het is eens genoeg.
|
|
|
|
JehannesWeggen |
13-11-2015 11:30 |
Posts: 39 |
Bedankt Dixon ik zal daar rekening mee houden ^^ tot nu toe hen ik één mooie Aprillia SX gevonden en één MH RYZ en één MH Furia in allemaal dezelfde prijsklasse en allemaal in zeer goede staat.
Oh de brommer zal ook met sneeuw en pekel gebruikt worden en de Furia lijkt minder gebruiksvriendelijk door het frame en kappen kun je daar moeilijk bijkomen en schoonmaken.
|
|
|
|
PRO TUNING |
13-11-2015 15:08 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dixon
Honda en Suzuki werden vroeger in Japan gemaakt, degelijke machientjes.
Rieju, derbi en dreglijke zijn chinezen, kwaliteit is minder...
Ik zou voor een Mtx of Tsx gaan, hebben meer karakter ook
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar Derbi en Rieju zijn toch echt Spaanse brommers hoewel Derbi tegenwoordig bij de Piaggio groep hoort
Aprilia komt dus uit Italie.
|
|
|
|
Dixon |
13-11-2015 17:25 |
Posts: 122 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar Derbi en Rieju zijn toch echt Spaanse brommers hoewel Derbi tegenwoordig bij de Piaggio groep hoort
Aprilia komt dus uit Italie.
Derbi, Gilera, Aprilia zitten inderdaad bij de Piaggio groep.
Piaggio heeft een grote fabriek in China waar hun brommerproducten gemaakt worden en verscheept.
China en hoge kwaliteitscontrole gaan niet echt samen
Rieju en ook bv Yamaha bromfietsen worden grotendeels vervaardigd in China en geassembleerd in het land van "origine".
Dacht dat dit toch allemaal een beetje geweten was.
Prijs is al een indicatie, nieuwe Derbi kost ongeveer evenveel nu als een Japanse Mtx of Tsx 30 jaar geleden
|
|
|
|
Dixon |
13-11-2015 17:35 |
|
Aprilia RX 50 2003 |
13-11-2015 19:18 |
Posts: 6717 |
Aprilia vanaf 2006 is idd van Piaggio en gelijk aan Derbi.
Daarvoor waren het erg goede crossers. De RX heeft kwa frame en rijwiel eigenlijk nooit een krimp gegeven bij mij (incl brommercross). Ze kosten tegenwoordig ook niet echt wat meer. Voor het motorblok is alles zat te krijgen, maar kwa plaatwerk is het lastig. Remmerij, tandwielen, lagers enz enz is er allemaal wel.
Aprilia pre 2006 had het AM6 blok, waarvan ik van mening ben dat het een erg goed blok is.
Rieju en MH hebben dezelfde blokken. Voor 2005 waren de Rieju's echte roestbakken. Sindsdien erg verbeterd, maar minder geschikt voor de cross dan oude Aprilia's. MH is het B-merk van Rieju, allemaal net wat minder zegmaar. Rieju (en dus ook MH) is zat voor te vinden.
Aprilia vanaf 2006 (en dus ook Derbi) ben ik niet zo weg van. De blokken zijn minder sleutel vriendelijk net als de rest van de brommer. Ook is de achterveer een zwak punt.
HM (niet verwarren met MH) is zeker een goed merk maar erg duur en zelfdsaam.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
13-11-2015 20:57 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dixon
[...]
Derbi, Gilera, Aprilia zitten inderdaad bij de Piaggio groep.
Piaggio heeft een grote fabriek in China waar hun brommerproducten gemaakt worden en verscheept.
China en hoge kwaliteitscontrole gaan niet echt samen
Rieju en ook bv Yamaha bromfietsen worden grotendeels vervaardigd in China en geassembleerd in het land van "origine".
Dacht dat dit toch allemaal een beetje geweten was.
Prijs is al een indicatie, nieuwe Derbi kost ongeveer evenveel nu als een Japanse Mtx of Tsx 30 jaar geleden
Onzin in zijn geheel.
Omgerekend kosten ze nu veel en veel meer dan toen.
Het zijn gewoon nog Spaanse brommers met Spaanse techniek.
Edit: Als je het vergelijkt met echte Chinese brommers zoals CPI dan zie je een behoorlijk kwaliteit verschil.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 13-11-2015 om 20:58 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
mbxrijder |
13-11-2015 23:25 |
Posts: 109 |
Na 32jr nog steeds volop in de running.
Krijgt nu wel kleine update deze winter!!
Dit bericht is gewijzigd door mbxrijder op 13-11-2015 om 23:29 uur.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
13-11-2015 23:42 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbxrijder
afbeelding
Na 32jr nog steeds volop in de running.
Krijgt nu wel kleine update deze winter!!
Dit bericht is gewijzigd door mbxrijder op 13-11-2015 om 23:29 uur.
Erg net ding. Alleen niet erg representatief voor de meeste van zijn soortgenootjes
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JehannesWeggen |
14-11-2015 13:27 |
Posts: 39 |
Bedankt voor de info en foto Dixon ^^ mooie brommer inderdaad
|
|
|
|
JehannesWeggen |
14-11-2015 13:34 |
Posts: 39 |
Bedankt voor de informatie Aprillia vooral vanwege je eigen intensief gebruik en ervaringen.
Ik zat zelf al aan italiaanse of spaanse brommer te denken en chinese te proberen vermijden maar dat wordt moeilijker dan ik dacht.. maar er zijn wel Aprillia SX te vinden voor 2006 en het AM6 blok lijkt mij wel iets
Ondanks mogelijke roest gaat de Furia naar een gedeelde voorkeur naast SX ik hou jullie op de hoogte en bijvoorbaat dank!
|
|
|
|
Dit topic is 6611 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|