Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha tzr am6 bougie smelt weg.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68882 - Yamaha tzr am6 bougie smelt weg.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NickooTZR 4-11-2015 11:10 Print topicpost
Posts: 14
Ik heb een aardig nieuwe tzr erbij gekocht en nu valt deze uit na 3 km. De brommer krijgt de op een gegeven moment steeds minder power tot deze dus uitvalt. Ik heb de bougie gecontroleerd en deze bleek een heel stuk weggesmolten met wat grijze uitslag. Ik heb bougie hittegraad 8 dus ik zou nog een hittegraad omhoog kunnen. Ik denk dat hittegraad 9 mij ook zal verbranden maar dat zal ik ff proberen. Mijn mengel kan dus te arm zijn, ontsteking te vroeg of de verkeerde bougie. Ik kan eerst bougie B9ES proberen maar als dit niet lukt want moet ik dan doen om erachter te komen waar het aan ligt?

Bedankt voor de reactie alvast..












Dit bericht is gewijzigd door NickooTZR op 4-11-2015 om 23:54 uur.
 

vol_gas 5-11-2015 23:34 Print reply
Posts: 173
waarschijnlijk krijgt hij op de een of andere manier geen benzine.

Heb ooit bij een brommer gehad waarbij de nieuwe tankdop te goed afsloot waardoor waardoor de brandstof niet verder liep en de brommer op de paar km uit viel. (maar zou wel niet het geval bij jouw)

-kijken of de benzine goed doorloopt als je slang van carburateur haalt.
-Carburateur schoon maken

 
Aprilia RX 50 2003 8-11-2015 14:20 Print reply

Posts: 6717
Ik vind dit bougie beeld wel heel raar. Het enige waar het op lijkt is op een geval waar iemand een elektronische begrenzer te lang non stop aan heeft gehad.

Ik zou gewoon eerst eens een nieuwe bougie proberen.

Zowel B8 als 9 zouden moeten voldoen. Met de winter op de stoep zou ik sws al voor 8 gaan.

De grondplaat van een TZR zit vast dus de ontsteking te vroeg is nagenoeg onmogelijk.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
-PuchSjonnie- 8-11-2015 18:36 Print reply
Posts: 735
ding loopt gewoon steeds warm. trek de cilinder er maar af

 
NickooTZR 8-11-2015 19:19 Print reply
Posts: 14
Heb er nu een nieuwe bougie in gedaan, B9ES. Ook heb ik de carburateur schoongemaakt met een nieuwe sproeier 118. Er zat een sproeier 108 in maar deze leek uitboort..
De brommer rijdt niet goed in hoge versnelling (5 en 6)
In 6e versnelling heeft hij geen power en gaat zelfs terug in toeren ,in de 5e trekt die heel langzaam op
Komt dit nog steeds door een kleine sproeier?
De brommer rijdt in de 5e al 83 km/h als deze nog niet in rode toeren zit.

 
NickooTZR 8-11-2015 19:31 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Ik vind dit bougie beeld wel heel raar. Het enige waar het op lijkt is op een geval waar iemand een elektronische begrenzer te lang non stop aan heeft gehad.


De brommer heeft wel een begrenzer op cdi zitten, zelf nog nooit gebruikt maar wat als dit te lang non stop aan heeft gestaan?
Bedankt voor reacties alvast

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -PuchSjonnie-
ding loopt gewoon steeds warm. trek cilinder er maar af



Er zit volgens mij net nieuwe cilinder op


Dit bericht is gewijzigd door NickooTZR op 8-11-2015 om 19:39 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 8-11-2015 20:49 Print reply

Posts: 6717
Dan is de verbranding niet lekker waardoor je dit soort beelden van de bougie krijgt.


 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
NickooTZR 8-11-2015 21:46 Print reply
Posts: 14
Oke. Hoe kan het komen dat de brommer in de 6e versnelling terug in toeren gaat?
Met twh van 12/47.


EDIT 12/44




Dit bericht is gewijzigd door NickooTZR op 8-11-2015 om 22:37 uur.
 
thomastikken 8-11-2015 22:48 Print reply
Posts: 94
Slechte zuigerveren/zuiger misschien?
 
Jefferke 9-11-2015 18:16 Print reply
Posts: 45
Terug in toeren gaan betekent dat hij in die versnelling niet genoeg koppel kan leveren. Ik ken niets van jou motor, maar basiskennis zou mij toch leiden naar de ontsteking. De elektrische energie die de vonk opwekt kan te klein zijn, waardoor je verbranding niet goed verloopt. (zoals hierboven gezegd) De timing van de ontsteking kan ook voor die verkeerde verbranding zorgen, maar dit zou correct moeten zijn aangezien ze hierboven zeggen dat de grndplaat vast staat bij jouw type motor.
Als ik jou was zou ik eerst uitzoeken waarom je bougie zo verkl**t is.
Zoek maar eens bougiebeelden hiertussen: http://www.verrill.c...s/plugcolorchart.htm
Mij lijkt het meest op de "ash fouled" Er zijn nog veel meer opt www te vinden hoor.

Daarna zien of je meer trekkracht hebt in hogere versnellingen.
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Viertakt 9-11-2015 19:16 Print reply

Posts: 3586
En bougie die is gaan bloemkolen betekend een hitteprobleem, over het algemeen een te arme afstelling. Ga eerst je carburateur maar fatsoenlijk afstellen.
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 9-11-2015 19:21 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jefferke
Terug in toeren gaan betekent dat hij in die versnelling niet genoeg koppel kan leveren. Ik ken niets van jou motor, maar basiskennis zou mij toch leiden naar de ontsteking. De elektrische energie die de vonk opwekt kan te klein zijn, waardoor je verbranding niet goed verloopt. (zoals hierboven gezegd) De timing van de ontsteking kan ook voor die verkeerde verbranding zorgen, maar dit zou correct moeten zijn aangezien ze hierboven zeggen dat de grndplaat vast staat bij jouw type motor.
Als ik jou was zou ik eerst uitzoeken waarom je bougie zo verkl**t is.
Zoek maar eens bougiebeelden hiertussen: http://www.verrill.c...s/plugcolorchart.htm
Mij lijkt het meest op de "ash fouled" Er zijn nog veel meer opt www te vinden hoor.

Daarna zien of je meer trekkracht hebt in hogere versnellingen.



Als hij niet goed vonkt word je bougie baggervet, bougie van TS is gewoon verbrand dus word gewoon te heet.
 
Viertakt uber alles.
Jefferke 9-11-2015 20:10 Print reply
Posts: 45
Klinkt logisch
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
NickooTZR 13-11-2015 17:38 Print reply
Posts: 14
Bedankt voor de reactie, heb de carburateur beter afgesteld en een hittegraad B9ES erin gedaan. Ik hoop dat het nu goed is zo. Ik kan voor de toeren in de hoge versnelling misschien in de toekomst nog een tandwiel van 47 achter monteren of een kleiner voortandwiel.



 

Dit topic is 3523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved