Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50cc snel upgrade Am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68875 - 50cc snel upgrade Am6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5709 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PatrickPoz 31-10-2015 0:51 Print topicpost
Posts: 35
Ik heb nu mijn brommer ongeveer 3 maanden geleden rijdend gekregen, ik wil binnenkort over naar 50cc snel upgraden. Ik had een paar vragen voor een goede setup, ik zat te denken aan:

-Athena 50cc, TP 50cc, Metrakit 50cc (graag suggesties)
-Mikuni 24mm (misschien andere tips?, nu standaard 16mm)
-Yasuni alu demper (heb nu kevlar vind ik niet mooi)
-Andere krukas nodig? (nu standaard)

Alvast Bedankt
 

Aprilia RX 50 2003 31-10-2015 9:27 Print reply

Posts: 6717
Misschien handig om te vermelden om welke brommer het gaat.
Verder wat is het budget en wat wil je?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PatrickPoz 31-10-2015 11:49 Print reply
Posts: 35
Het gaat om een DT50 uit 2006. Mijn budget ligt rond de 400-500 euro, Mijn doel is veel trekkracht met een top van rond de 90
 
Cas DT 31-10-2015 11:59 Print reply

Posts: 3131
dr80, rest origineel ontgrenst. Loopt het mooist.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 31-10-2015 12:03 Print reply

Posts: 6717
Begint wel saai te worden, maar het antwoord dat Cas geeft klopt wel. Bij 90 km/h een DR80 op de std as. Met maximaal een 19 of 21 mm carb loopt erg mooi.

Wat voor uitlaat heb je nu?

24mm heeft nooit zin op een AM6 50cc. Tenzij jet het over serieus getunede cilinders hebt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PatrickPoz 31-10-2015 12:16 Print reply
Posts: 35
Er zit nu een Yasuni Kevlar uitlaat onder die is ontgrensd. En voor de carb kan het dus een dellorto 19/21mm zijn?
Ik wilde 50cc snel gaan omdat het dan voor de wet nogsteeds 50cc is, maar is dat dan net zo legaal als een 80cc??

Dit bericht is gewijzigd door PatrickPoz op 31-10-2015 om 12:31 uur.
 
Viertakt 31-10-2015 12:44 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PatrickPoz
Er zit nu een Yasuni Kevlar uitlaat onder die is ontgrensd. En voor de carb kan het dus een dellorto 19/21mm zijn?
Ik wilde 50cc snel gaan omdat het dan voor de wet nogsteeds 50cc is, maar is dat dan net zo legaal als een 80cc??

Dit bericht is gewijzigd door PatrickPoz op 31-10-2015 om 12:31 uur.


Tegenwoordig kijken ze nieteens meer wat voor setup je hebt, op de rollerbank krijg je gewoon een WOK melding als hij te snel loopt, dan kun je een afspraak maken bij het RDW en je brommer opnieuw laten keuren.

In extreme gevallen waarbij je een ongeluk krijgt (waarbij je brommer zo plat is dat hij niet meer loopt) willen ze technisch onderzoek doen, maar dan kijken ze naar alles, o.a. carb, uitlaat, cilinder/cilinderinhoud. Ongeacht wat je er dan mee doet ben je alsnog de lul.
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 31-10-2015 12:58 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PatrickPoz
Er zit nu een Yasuni Kevlar uitlaat onder die is ontgrensd. En voor de carb kan het dus een dellorto 19/21mm zijn?
Ik wilde 50cc snel gaan omdat het dan voor de wet nogsteeds 50cc is, maar is dat dan net zo legaal als een 80cc??

Dit bericht is gewijzigd door PatrickPoz op 31-10-2015 om 12:31 uur.


Maakt niet uit of je een 50cc of 80cc hebt. Ze kijken enkel naar de snelheid.

De Yasuni loopt sowieso lekker op de DR80. Je kunt de 16 mm dan wel houden, dat zal hard genoeg gaan voor jouw doel. Als je ''alles'' uit de combinatie DR80 en Yasuni wilt halen dan doe je een 21mm, hoewel een 19 ook al prima is.
Ook met de 16mm zul je waarschijnlijk de 100 al wel halen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PatrickPoz 31-10-2015 13:09 Print reply
Posts: 35
Dus 50cc snel of 80cc is allebei even illegaal? Dan ga ik denk ik toch voor de DR80 met 21mm carb.
 
PatrickPoz 31-10-2015 17:23 Print reply
Posts: 35
Ik had nog een vraag: mijn koppeling is heel zwaar om in te knijpen, ik ben er wel wat aan gewend geraakt maar hij is nogsteeds zwaar hoe kan ik ervoor zorgen dat het makkelijker in te knijpen is?
 
TSX-fan 31-10-2015 22:55 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PatrickPoz
Ik had nog een vraag: mijn koppeling is heel zwaar om in te knijpen, ik ben er wel wat aan gewend geraakt maar hij is nogsteeds zwaar hoe kan ik ervoor zorgen dat het makkelijker in te knijpen is?


Staat je kabel niet (veel) te strak?
 
PatrickPoz 1-11-2015 0:37 Print reply
Posts: 35
Dat zou best wel is kunnen, als dat zo is hoe moet ik dan zorgen dat hij losser staat? Gewoon de kabel van het hendel afstellen?
 

Dit topic is 5709 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved