Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vliegwiel loshalen zonder zuigerstop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 558 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68871 - Vliegwiel loshalen zonder zuigersto...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fearox 29-10-2015 14:41 Print topicpost

Posts: 144
Hallo,

Hoe kan ik die moer er nou af krijgen zonder zuigerstop? Cilinder zit er namelijk nog niet op en las dat een zuigerstop niet echt goed is voor je lagers etc.


 

TSX-fan 29-10-2015 17:24 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fearox
Hallo,

Hoe kan ik die moer er nou af krijgen zonder zuigerstop? Cilinder zit er namelijk nog niet op en las dat een zuigerstop niet echt goed is voor je lagers etc.




Je kan een slagmoersleutel / luchtsleutel gebruiken, of zelf een tooltje maken die het vliegwiel tegenhoud.
 
vol_gas 30-10-2015 11:47 Print reply
Posts: 173
Hallo,

Aangezien je cilinder er nog niet op zit.
Kan je een dikke bout door het gat van de drijfstang doen.
Met daaronder een plankje zodat je je carters niet beschadigd.
Zorgen dat het netjes recht zit, en losdraaien maar.

succes
 
Viertakt 30-10-2015 11:51 Print reply

Posts: 3586
Oliefiltersleutel om je vliegwiel doen
 
Viertakt uber alles.
simonTSX 30-10-2015 12:56 Print reply
Posts: 57
Ik gebruik altijd dat tooltje van de haakse slijper om de slijpschijven mee te wisselen. Dat heeft twee van die uitsteeksels die je in de vliegwieldeksel kan duwen eb dus kan tegenhouden.
 
fearox 30-10-2015 15:23 Print reply

Posts: 144
Heb ff gekeken naar mijn oude blok zodat ik kan zien waar ik wat tussen kan haken zonder iets te beschadigen.

Een dikke imbussleutel voldoet ook goed....
 
fearox 30-10-2015 15:31 Print reply

Posts: 144
Zit alleen met wat anders weer...

Er zit een afgedraaid vliegwiel op maar die is meer dan 100gram afgedraaid, hij zegt dat tie gebalanceerd is maar dat geloof ik niet zo 1,2,3......

Heb wel een origneele nog liggen dus beter dat ik die erop draai? Of kan ik met een maniertje uitvinden of hij wel gebalanceert is?


Origineel -> http://i.imgur.com/nPpuZgA.jpg

Uitgedraait -> http://i.imgur.com/QgKY8vl.jpg


Nadat het vliegwiel eraf was kwam ik er ook achter dat de ontsteking veel vroeger staat dat de ontsteking op mijn oude blok? Is dit te veel, of kan het wel?

Volgens mij staat hij later dan mijn oude blok of niet????


Oud blok -> http://i.imgur.com/Fj2qySz.jpg

Nieuw blok (Staat meer tegen de klok in?) -> http://i.imgur.com/Y9bWciJ.jpg




Dit bericht is gewijzigd door fearox op 30-10-2015 om 15:35 uur.
 
Viertakt 31-10-2015 13:49 Print reply

Posts: 3586
Ontsteking op z'n vroegst, bij mijn MTX heb ik zelfs de sleuven van de grondplaat uitgeslepen om hem nog vroeger te zetten, dit icm een MPS300 cdi loopt het lekkerst op mijn setup.
 
Viertakt uber alles.
fearox 31-10-2015 17:51 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Ontsteking op z'n vroegst, bij mijn MTX heb ik zelfs de sleuven van de grondplaat uitgeslepen om hem nog vroeger te zetten, dit icm een MPS300 cdi loopt het lekkerst op mijn setup.


Had nog dat topic gelezen over je ontsteking vervroegen door 2mm uit te vijlen. Alleen dit heb ik gedaan maar moet je dan perse zo'n mps300 cdi erbij hebben?

Lees namelijk dat het niks uitmaakt of het loopt juist wat slechter??
 
vol_gas 3-11-2015 0:54 Print reply
Posts: 173
Hangt er vanaf wat voor CDI er nu op zit.
Heeft deze een rode kleur stekker?
Ik zou het afgedraaide vliegwiel gebruiken. (snellere gas reactie)
je kan deze controleren of deze goed is afgedraaid door hem in de draaibank te zetten en uit te klokken bij het inspannen, vervolgens de afgedraaide kant uit klokken om te kijken of dit recht is.

 
fearox 4-11-2015 9:39 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Hangt er vanaf wat voor CDI er nu op zit.
Heeft deze een rode kleur stekker?
Ik zou het afgedraaide vliegwiel gebruiken. (snellere gas reactie)
je kan deze controleren of deze goed is afgedraaid door hem in de draaibank te zetten en uit te klokken bij het inspannen, vervolgens de afgedraaide kant uit klokken om te kijken of dit recht is.



Er zit nu zo'n shindengen cdi op dus origineel. Dat vliegwiel klokken gaat niet lukken aangezien we geen draaibank hier hebben...

Ik blijft voor de zekerheid nog wel ff met het niet afgedraaide vliegwiel rijden.
 

Dit topic is 5272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved