Hoe kan ik die moer er nou af krijgen zonder zuigerstop? Cilinder zit er namelijk nog niet op en las dat een zuigerstop niet echt goed is voor je lagers etc.
Hoe kan ik die moer er nou af krijgen zonder zuigerstop? Cilinder zit er namelijk nog niet op en las dat een zuigerstop niet echt goed is voor je lagers etc.
Je kan een slagmoersleutel / luchtsleutel gebruiken, of zelf een tooltje maken die het vliegwiel tegenhoud.
Aangezien je cilinder er nog niet op zit.
Kan je een dikke bout door het gat van de drijfstang doen.
Met daaronder een plankje zodat je je carters niet beschadigd.
Zorgen dat het netjes recht zit, en losdraaien maar.
Ik gebruik altijd dat tooltje van de haakse slijper om de slijpschijven mee te wisselen. Dat heeft twee van die uitsteeksels die je in de vliegwieldeksel kan duwen eb dus kan tegenhouden.
Nadat het vliegwiel eraf was kwam ik er ook achter dat de ontsteking veel vroeger staat dat de ontsteking op mijn oude blok? Is dit te veel, of kan het wel?
Volgens mij staat hij later dan mijn oude blok of niet????
Ontsteking op z'n vroegst, bij mijn MTX heb ik zelfs de sleuven van de grondplaat uitgeslepen om hem nog vroeger te zetten, dit icm een MPS300 cdi loopt het lekkerst op mijn setup.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Ontsteking op z'n vroegst, bij mijn MTX heb ik zelfs de sleuven van de grondplaat uitgeslepen om hem nog vroeger te zetten, dit icm een MPS300 cdi loopt het lekkerst op mijn setup.
Had nog dat topic gelezen over je ontsteking vervroegen door 2mm uit te vijlen. Alleen dit heb ik gedaan maar moet je dan perse zo'n mps300 cdi erbij hebben?
Lees namelijk dat het niks uitmaakt of het loopt juist wat slechter??
Hangt er vanaf wat voor CDI er nu op zit.
Heeft deze een rode kleur stekker?
Ik zou het afgedraaide vliegwiel gebruiken. (snellere gas reactie)
je kan deze controleren of deze goed is afgedraaid door hem in de draaibank te zetten en uit te klokken bij het inspannen, vervolgens de afgedraaide kant uit klokken om te kijken of dit recht is.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Hangt er vanaf wat voor CDI er nu op zit.
Heeft deze een rode kleur stekker?
Ik zou het afgedraaide vliegwiel gebruiken. (snellere gas reactie)
je kan deze controleren of deze goed is afgedraaid door hem in de draaibank te zetten en uit te klokken bij het inspannen, vervolgens de afgedraaide kant uit klokken om te kijken of dit recht is.
Er zit nu zo'n shindengen cdi op dus origineel. Dat vliegwiel klokken gaat niet lukken aangezien we geen draaibank hier hebben...
Ik blijft voor de zekerheid nog wel ff met het niet afgedraaide vliegwiel rijden.