Bij het monteren van de contactpen van de neutrale versnellingsindicator kom ik tot de vaststelling dat die niet gesitueerd is aan de linkerzijde, maar aan de onderzijde. Op deze wijze komt deze niet overeen met het contactpunt aan de linkerzijde van het deksel.
Ik vrees dat ik de 'selector drum'( versnellingsschakelaar trommel ) niet juist geplaatst heb en opnieuw alles dien te demonteren.
Is er iemand die weet wat ik fout gedaan heb en wat ik daaraan kan doen ?
Ik heb de diverse versnellingen een aantal maal doorlopen en bij neutrale versnelling komt de pen met de neutrale versnellingsindicator steeds aan de onderzijde terecht. Ik kan de diverse versnellingen mijns inziens wel doorlopen.
Ik vrees dat de versnellingstrommel verschoven is. Na montage in de linker carter en het dichten met de centrale rechter carter heb ik op een gegeven moment de motor op het rechter carter deel gelegd. Toen ik nadien terug omdraaide op de linker carter kon ik de versnellingen niet meer nemen. Na wat klopwerk op de versnellingstrommel ( 'selector drum' ) op de plaats waar de neutrale versnellingsindicator zit lukte het terug om de versnellingen te nemen. Mogelijks is er toen iets verschoven.
Een andere mogelijkheid is dat ik de versnellingstrommel foutief gemonteerd heb. Of er is nog iets anders fout gelopen ???
Ik denk niet dat je de schakelwals verkeerd kan monteren, de versnellingen doen het of doen het niet. ik zou maar gewoon het blok weer open maken. De tweede keer gaat toch alles dubbel zo snel.
Ik neem aan dat een tsx blok er trouwens wel ongeveer het zelfe uit ziet, dan snap ik wat je bedoeld met de contactpunten.