Hallo allemaal,
Ik heb de laatste weken mijn hele Puch maxi opgeknapt, maar nu heb ik wat moeite met de aftelling. (Hiervoor heeft hij ruim 2 jaar stil gestaan).
Allereerst de setup:
50cc snel (DMP 6-poorts) met standaard kop
Standaard 12mm bing carb.
Powerfilter
Proma GP uitlaat
twv: 13-45
Bougie: NGK B7HS
Nu het probleem, ik heb sproeiers 60 t/m 68 geprobeerd. bij 68 loopt hij zo rijk dat ik niet eens in de powerband kom. met sproeier 60 lijkt me te arm als ik naar de bougie kijk (heel licht bruin, bijna grijs) bij de maten daartussenin (62,64,66) is er aan de bougie weinig verschil te zien, allemaal mooi 'koffiebruin' met sproeier 66 haal ik het hooste toerental, maar bij alles wat ik probeer gaat hij bij volgas 'pruttelen' zelfs met proeier 60.
Moet ik dan toch een kleinere sproeier proberen ondanks dat de bougie al bij sproeier 60 lichter begint te worden, of is 66 toch de goede? De gasnaaldclip staat trouwens in het 2e groefje van boven, maar dit is toch niet van invloed bij vol gas?
Daarnaast is er een tweede puntje: ik kan de ontsteking alleen op tijd zetten door de opening van de contactpuntjes te vergroten als ik ze op de standaard 0,35mm zet gaan ze pas bij +/-10gr voor BDP open (moet 17gr zijn volgens het handboek). Ik vermoed dat deze onsteking niet bij de puch hoort. Nu heb ik de afstand tussen de puntjes staan op 0,70mm maar hij vonkt nu dus wel op tijd. (de grondplaat staat dus al maximaal vervroegd, maar dit is dus niet genoeg) Kan dit nog van invloed zijn op de aftelling van de carb? De bougie is nieuw en geeft wel gewoon een sterke, helderblauwe vonk.
Bijna alles aan het motorblok is nieuw of gereviceerd, dus geen van deze problemen kunnen de oorzaak van slijtage zijn, valse lucht heb ik ook kunnen uitsluiten, alle pakkingen zijn vervangen, ook in de carb.
Wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank.
Jonathan
Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 16-10-2015 om 16:46 uur.
|