Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen met afstellen Puch Maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 543 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68860 - Problemen met afstellen Puch Maxi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jolem 16-10-2015 16:41 Print topicpost

Posts: 127
Hallo allemaal,

Ik heb de laatste weken mijn hele Puch maxi opgeknapt, maar nu heb ik wat moeite met de aftelling. (Hiervoor heeft hij ruim 2 jaar stil gestaan).
Allereerst de setup:
50cc snel (DMP 6-poorts) met standaard kop
Standaard 12mm bing carb.
Powerfilter
Proma GP uitlaat
twv: 13-45
Bougie: NGK B7HS

Nu het probleem, ik heb sproeiers 60 t/m 68 geprobeerd. bij 68 loopt hij zo rijk dat ik niet eens in de powerband kom. met sproeier 60 lijkt me te arm als ik naar de bougie kijk (heel licht bruin, bijna grijs) bij de maten daartussenin (62,64,66) is er aan de bougie weinig verschil te zien, allemaal mooi 'koffiebruin' met sproeier 66 haal ik het hooste toerental, maar bij alles wat ik probeer gaat hij bij volgas 'pruttelen' zelfs met proeier 60.
Moet ik dan toch een kleinere sproeier proberen ondanks dat de bougie al bij sproeier 60 lichter begint te worden, of is 66 toch de goede? De gasnaaldclip staat trouwens in het 2e groefje van boven, maar dit is toch niet van invloed bij vol gas?

Daarnaast is er een tweede puntje: ik kan de ontsteking alleen op tijd zetten door de opening van de contactpuntjes te vergroten als ik ze op de standaard 0,35mm zet gaan ze pas bij +/-10gr voor BDP open (moet 17gr zijn volgens het handboek). Ik vermoed dat deze onsteking niet bij de puch hoort. Nu heb ik de afstand tussen de puntjes staan op 0,70mm maar hij vonkt nu dus wel op tijd. (de grondplaat staat dus al maximaal vervroegd, maar dit is dus niet genoeg) Kan dit nog van invloed zijn op de aftelling van de carb? De bougie is nieuw en geeft wel gewoon een sterke, helderblauwe vonk.

Bijna alles aan het motorblok is nieuw of gereviceerd, dus geen van deze problemen kunnen de oorzaak van slijtage zijn, valse lucht heb ik ook kunnen uitsluiten, alle pakkingen zijn vervangen, ook in de carb.

Wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank.
Jonathan

Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 16-10-2015 om 16:46 uur.
 

drestar 16-10-2015 20:10 Print reply

Posts: 631
ik zou een grotere carburateur erop zetten.19mm ofzo
 
Jolem 16-10-2015 21:34 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
ik zou een grotere carburateur erop zetten.19mm ofzo


Ik zat er wel aan te denken om een 15mm bing erop te zetten, maar ik ik hoef niet bijzonder snel te gaan 50-55km/u vind ik genoeg, ik zou het vooral voor trekkracht doen.

Maar wordt het afstellen makkelijker met een grotere carb? En totdat ik een andere carb heb gekocht, wat kan ik doen om deze setup lekker (beter) te laten rijden?
 
Cas DT 16-10-2015 21:35 Print reply

Posts: 3131
Carburateur is prima.

Ik had wel het powerfilter eraf gedonderd.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Jolem 16-10-2015 21:47 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Carburateur is prima.

Ik had wel het powerfilter eraf gedonderd.


Dit is er wel zo een met filterschuim erin.
Wat is het alternatief? Zo'n ori filter vind ik oerlelijk.
Denk je dat ik hem met een ander filter makkelijker kan afstellen?

Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 16-10-2015 om 22:00 uur.
 
Viertakt 18-10-2015 6:50 Print reply

Posts: 3586
Gasschuif die bij volgas boven de carb uit komt?
 
Viertakt uber alles.
Jolem 18-10-2015 13:57 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Gasschuif die bij volgas boven de carb uit komt?


Je bedoeld dat de schuif verder opengaat dat de doorlaat van de carb?
Dit is niet het geval, er blijft zelfs nog een klein randje van de gasschuif zichtbaar bij vol gas.

Het probleem is nu deels verholpen, het rubbertje waarmee het luchtfilter gemonteerd zat blokkeerde de luchtstroom. Anyway, ik rijd nu met sproeier 64, hij rijdt lekker, trekt goed op, draait goed stationair en de bougie is mooi bruin. Probleem is nu dat als hij koud is, hij verzuipt bij alles behalve stationair en volgas. Als de motor warm is is er een klein gebiedje tussen kwart- en halfgas waar hij te rijk staat. De gasnaald staat in het 2e standje van boven (dus in de op een na laagste positie) bij alle andere standen van de naald gaat de motor slechter (of niet) draaien bij warm of koude motor.
Moet ik nu dan een kleinere sproeier en dan weer met de naald gaan spelen?

Voor de duidelijkheid: Met koude motor doet hij "BWWOOOOOAAAAA" als ik het gas rustig opendraai. Dit betekend dat hij een te rijk mengsel krijgt toch?
 
Jolem 19-10-2015 19:14 Print reply

Posts: 127
Het probleem is opgelost.
Ik had toch een te arm mengsel, dus sproeier 66 gemonteerd, gesnaald een standje omlaag en hij loopt perfect.

Dit topic kan dicht.
 

Dit topic is 6229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved