Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - PVL Analoog Ontsteking afstellen op mt/mb 80 blok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 568 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68838 - PVL Analoog Ontsteking afstellen op...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14661 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 30-9-2015 20:25 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



PVL973 is een rotor


Dacht dat op de stator hetzelfde stond.
Het zal wel dezelfde zijn als deze:

http://k-parts.nl/on...honda-mb-mt-nsr.html
 
PRO TUNING 1-10-2015 14:47 Print reply

Posts: 4000
*

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 9-7-2018 om 17:39 uur.
 
WestlandMB 1-10-2015 18:31 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Er staat en getal op met 4 cijfers



Ident-Nr. 1443
09 (14)
 
PRO TUNING 2-10-2015 14:12 Print reply

Posts: 4000
*

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 9-7-2018 om 17:40 uur.
 
WestlandMB 3-10-2015 17:48 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Deze stator 1443 heeft een 13 ° curve, heb je hier rekening mee gehouden bij de berekening van je voorontsteking 5 up & 8 down ?



Bedankt voor de informatie.
Zelf heb ik nergens rekening mee gehouden en heb ik klakkeloos die 1,4mm aangehouden die stond op de site van PVL.

Lijkt me redelijk veilig. Ik heb nog wel geprobeerd om graden om te rekenen maar kwam er helaas niet uit. Maar is het niet gewoon een kwestie van veel proberen vanaf 1.4mm en hoger (om veilig te blijven). En dan maar kijken op hoeveel mm hij het beste presteert in combinatie met de cilinder en uitlaat?

Dat is voor mij nu nog te vroeg, want ik moet eerst de carburateur goed afstellen, voordat ik verder ga met de ontsteking. 1.4mm zou toch wel veilig zijn?
 
PRO TUNING 3-10-2015 19:29 Print reply

Posts: 4000
*

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 9-7-2018 om 17:41 uur.
 
WestlandMB 3-10-2015 21:05 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Zoek via google op pistpos.exe graden - mm vice versa


Het programma is niet meer te vinden. Via Excel kom ik er helaas niet uit. Kan je hem niet toevallig doorsturen?

Verder kan je nog reageren op mijn vraag het vorige bericht. Ik hou namelijk de 1,4mm aan volgens PVL. Waarom zou ik nu naar graden moeten kijken, en zelfs dan weet ik niet wat een goede waarde kan zijn.

Zoals ik eerder zij, 1,4 lijkt mij een minimum en als het op een later tijdstip beter loopt is dat mooi meegenomen. Vroeger gaan zie ik niet zo snel zitten.
 
PRO TUNING 4-10-2015 11:45 Print reply

Posts: 4000
*

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 9-7-2018 om 17:41 uur.
 
WestlandMB 4-10-2015 13:32 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


http://www.angelfire.../pistonposition.html

Ga b.v. uit van max. 28 ° vevroeging hou rekening met de curve en reken dat om naar mm


Ik was al op die website geweest, maar de link om het programmatje te downloaden werkt niet meer.
 
PRO TUNING 4-10-2015 19:33 Print reply

Posts: 4000
*

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 9-7-2018 om 17:42 uur.
 
WestlandMB 4-10-2015 21:56 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Zet hem maar eens op 2.5 mm voorontsteking dat is 23 ° statische voorontsteking


Kan je misschien iets wat toelichting geven? 2,5mm wijkt echt behoorlijk af van de 'richtlijn' die PVL aangeeft. Waarom 23 graden (omgerekend 2.5mm)?

Ontsteking te laat zal niet zo snel schade aan de motor geven dus ik wil het wel gaan proberen, maar wat verwacht je voor resultaat en waarom exact zoveel mm/graden? Is dit op een toerental gebaseerd of iets dergelijks?
 
PRO TUNING 5-10-2015 13:48 Print reply

Posts: 4000
*

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 9-7-2018 om 17:44 uur.
 
WestlandMB 5-10-2015 21:08 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


PVL geeft geen richtlijnen, waar jij aan refereert is pvl-zündungen

Een 80 cc Honda is een lange slag motor met een lange drijfstang
Ontsteking altijd afstellen op graden


Staat inmiddels op 2,5mm.

Had je de berekening gedaan volgens de volgende gegevens?
Lengte drijfstang: 82mm
Krukasslag: 50,8mm

Vind het moeilijk oordelen of hij nu wel of niet beter loopt, maar dat komt omdat ik de carburateur ook nog aan het afstellen bent.
Ik heb wel het idee dat hij minder heet wordt, maar daarentegen iets moeilijker start.

Zit nu met een 28mm oko, sproeier 195, twin-air filter. Sproeier leek me erg groot, maar als het goed loopt en de bougie kleurt mooi zou het naar mijn idee goed zijn.
 
PRO TUNING 6-10-2015 9:49 Print reply

Posts: 4000
*

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 9-7-2018 om 17:44 uur.
 
WestlandMB 6-10-2015 19:25 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Hoe kom je op deze maten ?

Drijfstanglengte = 91 mm
Slag = 49.5 mm


Haalde ze uit een oud excel bestand wat hier op het forum heeft gestaan. De drijfstanglengte die ik aangaf klopte niet, dit was van een mb/mt50. Mijn slag waarde klopt denk wel?

Slag : Drijfstanglengte :
Honda MT/B/X 50 41,4 Honda MT/B 50 80 / 82
Honda NSR50/80 41,4 Honda NSR 90
Honda MTX50/80/r/r2 41,4 Honda MBX 91
Honda MT/B 80 50,8 Zundapp o.t. 84
Zundapp KS50 41,8 Zundapp n.t. 84
Puch Maxi 43 Puch 90
Kreidler 39,7 Kawasaki AR50 85
Kawasaki AR50 41,6 Suzuki TS50X 81,5
Suzuki TS50X 37,8

Waarschijnlijk kloppen de bovenstaande waarden dan niet.

 

Dit topic is 14661 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved