Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Suzuki tsx afstel probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 787 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68819 - Suzuki tsx afstel probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7132 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stefan249 29-8-2015 19:57 Print topicpost
Posts: 14
Hallo ik heb een tijdje terug een tsx gekocht. En heb deze opgeknapt. De setup is nu 70cc eurokit,16mm mikuni,homoet special,met nu nog een powerfilter. Wordt een originele dat blijkt makkelijker af te stellen. Sproeier is 100. Nu het probleem mijn brommer loopt wel maar als ik gas geef blijft hij hangen in toeren en schiet hij in de over toeren. Ik heb met Deo getest op valse lucht en heb op de voetpakking extra vloeibare pakking aangebracht maar dit helpte niet. Ook heb al verschillende sproeiers geprobeerd.
Wie kan mij helpen?



Groeten Stefan

Dit bericht is gewijzigd door stefan249 op 29-8-2015 om 20:10 uur.
 

TSX-fan 29-8-2015 21:07 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stefan249
Hallo ik heb een tijdje terug een tsx gekocht. En heb deze opgeknapt. De setup is nu 70cc eurokit,16mm mikuni,homoet special,met nu nog een powerfilter. Wordt een originele dat blijkt makkelijker af te stellen. Sproeier is 100. Nu het probleem mijn brommer loopt wel maar als ik gas geef blijft hij hangen in toeren en schiet hij in de over toeren. Ik heb met Deo getest op valse lucht en heb op de voetpakking extra vloeibare pakking aangebracht maar dit helpte niet. Ook heb al verschillende sproeiers geprobeerd.
Wie kan mij helpen?

afbeelding

Groeten Stefan

Dit bericht is gewijzigd door stefan249 op 29-8-2015 om 20:10 uur.


Blijft je gasschuif niet hangen of staat je gaskabel te strak?

Al met choke geprobeerd? Komt er überhaupt benzine in je cilinder?


Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 29-8-2015 om 21:10 uur.
 
stefan249 30-8-2015 11:28 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


Blijft je gasschuif niet hangen of staat je gaskabel te strak?

Al met choke geprobeerd? Komt er überhaupt benzine in je cilinder?


Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 29-8-2015 om 21:10 uur.

Gas schuif en kabel blijven niet hangen die zijn nieuwen werken soepel. Er komt benzine in de cilinder want hij loopt wel een beetje
 
tsxhunter 31-8-2015 16:26 Print reply

Posts: 9332
ik heb ook met deze setup gereden, en ik weet nog dat ik ook met sproeier 100 reed. wel had ik een origineel luchtfilter.

linker krukaskeerring (bij het vliegwiel) niet lek?
of de carburateur krom getrokken waar hij op de cilinder zit, en dus niet meer goed afsluit?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
stefan249 31-8-2015 21:40 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
ik heb ook met deze setup gereden, en ik weet nog dat ik ook met sproeier 100 reed. wel had ik een origineel luchtfilter.

linker krukaskeerring (bij het vliegwiel) niet lek?
of de carburateur krom getrokken waar hij op de cilinder zit, en dus niet meer goed afsluit?

Het aansluitrubber voor het originele luchtfilter is bestelt maar daar zit een week levertijd op. Krukas keering heb ik nog niet bekeken zal dat morgen avond even doen. De carburateur en cilinder zijn nieuw en zijn met Deo getest. Dat was ook mijn eerste gedachte.

Groeten stefan

Dit bericht is gewijzigd door stefan249 op 31-8-2015 om 21:41 uur.
 
stefan249 2-9-2015 21:18 Print reply
Posts: 14
Vanavond de keering bekeken was niks mis mee. Hij loopt nu wel beter door de gasnaald te veranderen met sproeier 100,maar hij schiet bij gas geven niet direct omhoog in toeren maar als hij wel klimt schiet hij eerst naar de 4000 en blijft hangen na 4000 is de gas reactie goed en is hij vel en valt direct terug in toeren. Als ik het gas los laat en laat zakken tot 2000 valt hij uit of ik krijg hem net weer op gang.

Nog ideeën of iemand met hetzelfde probleem?
Groeten Stefan,
 
TSX-fan 2-9-2015 21:36 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stefan249
Vanavond de keering bekeken was niks mis mee. Hij loopt nu wel beter door de gasnaald te veranderen met sproeier 100,maar hij schiet bij gas geven niet direct omhoog in toeren maar als hij wel klimt schiet hij eerst naar de 4000 en blijft hangen na 4000 is de gas reactie goed en is hij vel en valt direct terug in toeren. Als ik het gas los laat en laat zakken tot 2000 valt hij uit of ik krijg hem net weer op gang.

Nog ideeën of iemand met hetzelfde probleem?
Groeten Stefan,


Al choke geprobeerd te gebruiken bij het testen? Zo ja, wat is daar het gevolg van?

Beter lopen? -> grotere sproeier monteren
 
stefan249 3-9-2015 7:09 Print reply
Posts: 14
Op choke loopt hij wel aardig. Ik heb trouwens dellorto sproeiers in de mikuni. Maar ik wil graag mikuni sproeiers iemand die de verhouding tegenover dellorto weet?
 
simonTSX 3-9-2015 16:59 Print reply
Posts: 57
Hai,
De verhouding weet ik nietaar bij mijn 70cc mallosi met 16mm mikuni heb ik rond sproeier 120 er inzitten

Dit bericht is gewijzigd door simonTSX op 3-9-2015 om 17:00 uur.
 
stefan249 3-9-2015 18:15 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simonTSX
Hai,
De verhouding weet ik nietaar bij mijn 70cc mallosi met 16mm mikuni heb ik rond sproeier 120 er inzitten

Dit bericht is gewijzigd door simonTSX op 3-9-2015 om 17:00 uur.

Wat voor sproeiers heb jij? Dellorto of mikuni?
 
simonTSX 3-9-2015 20:21 Print reply
Posts: 57
Mikuni
 
drestar 5-9-2015 23:22 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stefan249
Op choke loopt hij wel aardig. Ik heb trouwens dellorto sproeiers in de mikuni. Maar ik wil graag mikuni sproeiers iemand die de verhouding tegenover dellorto weet?


als hij op de choke wel beter loopt heb je teveel lucht,oftewel valse lucht. want met de choke erop krijgt hij gewoon meer benzine
 
stefan249 6-9-2015 14:43 Print reply
Posts: 14
Gister toch maar het vliegwiel eraf en de krukas kering met vloeibare pakking dicht gesmeerd als test. Dat werkte goed hij liep nu stukken beter en geen rare gas reactie. Dit was natuurlijk van korte duur omdat de vloeibare pakking niet geschikt is dus dat wordt een nieuwe keering. Hij was nu aan het viertakten met sproeier 100
 
stefan249 14-9-2015 12:16 Print reply
Posts: 14
Nieuwe kering zit erin en hij loopt super. De vorige eigenaar zeidat het blok gereviseerd was. Maar dan heeft hij dat niet al te best gedaan, de van kering die erin zat was de binnenmaat 2 mm te groot

Probleem is dus opgelost deze kan dicht

 
tsxhunter 14-9-2015 16:26 Print reply

Posts: 9332
dat kan kloppen, ik heb wel eens gehoord dat bij een bepaald setje keerringen, de linker krukaskeerring niet klopt..
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
stefan249 17-9-2015 9:58 Print reply
Posts: 14
Hij kan jammer genoeg nog niet dicht. De gas reactie is goed en hij loopt super maar na een kort tijdje rijden valt hij uit en is hij vrij warm. De brommer is vrij rijk afgesteld met dellorto 17,5 mm nu en sproeier 124. Hij stotterde nu ook een klein beetje maar dat is een teken dat hij een rijk mengsel heeft wat dus zou beteken dat hij niet zo warm zou moeten worden. Suggesties?
 

Dit topic is 7132 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved