Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Nieuw lid zkt eerste (snor-) brommer of scooter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 947 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68784 - Nieuw lid zkt eerste (snor-) bromme...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Muller295 6-8-2015 15:54 Print reply

Posts: 337
Geen chinees nemen, dat gewoon echt niet doen.
Je kan ook een Puch Maxi nemen, kost niets rijdt ± 1:40, onverwoestbaar en het onderhoud stelt niks voor. Als je een buikschuiver wilt zou ik een Kreidler nemen, maar die zijn ook weer duur. 2 takt is makkelijker in onderhoud, maar 4 takt is fijn qua tanken en rijdt leuk (vooral met versnellingen).

Zeker dat je geen crosser wilt? Zijn groot en comfortabel, en leuk om op te rijden.
 
cypher156 6-8-2015 17:14 Print reply
Posts: 18
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
Is een Sachs Madass niks voor je? Rijd er sinds kort zelf op.
Ziet er niet heel spannend uit, smal frame, rijdt, remt en veert geweldig. En hij is 4-takt, mijne doet nu 1:35 met 55km/h. Enige klacht die je vaak leest is de zithouding, maar dat zou te verhelpen zijn door een hogere stuur te monteren.

Edit:
Voor een chrome&leer brommer kan je even op zoek naar een Aprilia Red Rose

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 6-8-2015 om 15:52 uur.


Die aprillia red rose ziet er idd geweldig uit!
En ik heb al even naar de madass gekeken, opzich n leuk ding, maar ik vind t achterwerk niet mooi.
zonder zichtbare dubbele achtervering lijkt ie weer op n crosser..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Muller295
Geen chinees nemen, dat gewoon echt niet doen.
Je kan ook een Puch Maxi nemen, kost niets rijdt ± 1:40, onverwoestbaar en het onderhoud stelt niks voor. Als je een buikschuiver wilt zou ik een Kreidler nemen, maar die zijn ook weer duur. 2 takt is makkelijker in onderhoud, maar 4 takt is fijn qua tanken en rijdt leuk (vooral met versnellingen).

Zeker dat je geen crosser wilt? Zijn groot en comfortabel, en leuk om op te rijden.


N crosser is wel leuk om te rijden, maar ik vind ze te sportief.. En die stads-scooters waar iedereen op rijdt vind k echt afschuwelijk
Qua scooter hou k van modellen die dr oud uitzien/zijn, geeft toch n nostalgisch gevoel
 
Aprilia RX 50 2003 6-8-2015 19:24 Print reply

Posts: 6714
Bij het kopen van een Red Rose koop je wel een zeldzaamheid, alles is leverbaar, maar schaars.

Ze zijn er met RV blok of AM blok. Zorg dat je er dan 1 krijgt met AM blok, veel meer onderdelen voor.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
WestlandMB 6-8-2015 19:37 Print reply

Posts: 1338
Koop wat je mooi vind.

Voor 4 takt zou ik gaan voor een Honda SS50 of CB50.
Voor 2 takt zou ik gaan voor een Honda MB80 of MBX80.


 
cypher156 6-8-2015 21:23 Print reply
Posts: 18
Zou DIT een mooi projectje kunnen zijn?
Hij lijkt me wel wat aan de roestige kant..

Of anders DEZE als compleet plaatje?
Ik kan niet heel ver reizen, geen auto tot mijn beschikking en helaas is Enschede in t verre oosten..

Kun je trouwens een AM6 blok aan een red rose met RV* blok hangen?
 
Muller295 7-8-2015 0:18 Print reply

Posts: 337
Ik vind die eerste erg duur voor een roestige brommer die niet loopt...
 
cypher156 7-8-2015 9:55 Print reply
Posts: 18
Klopt, ik dacht misschiej kaj ik er wat vanaf troggelen, maar de Red Rose heeft een RV-blok de Classic heeft eem AM-blok.

Kan ik een am6 blok eronder zetten als er een am4/5 onder hoort?
Of verschillen ze teveel van mekaar?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-8-2015 18:36 Print reply

Posts: 8514
AM6 is breder en dus zullen je tandwielen niet meer in lijn staan.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
cypher156 7-8-2015 21:16 Print reply
Posts: 18
En hoe vinden jullie de AGM CafeRacer?
Ik lees er veel goeie verhalen over.
Alleen de kabelboom zou een beetje belabberd zijn, maar als het goed geplakt word komen er geen problemen van.
Verder is AGM ook wel een leverancier die goed naar z'n klanten luistert.
Zie DIT.

Edit:
Ze geven 3 jaar garantie op de motor, dus mocht je pech hebben met een bami-blokje...
Misschien is het mogelijk om er een origineel honda blok op te monteren, dan heb k sws n degelijk blok

Dit bericht is gewijzigd door cypher156 op 7-8-2015 om 21:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door cypher156 op 7-8-2015 om 21:36 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 7-8-2015 23:14 Print reply

Posts: 6714
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cypher156
En hoe vinden jullie de AGM CafeRacer?
Ik lees er veel goeie verhalen over.
Alleen de kabelboom zou een beetje belabberd zijn, maar als het goed geplakt word komen er geen problemen van.
Verder is AGM ook wel een leverancier die goed naar z'n klanten luistert.
Zie DIT.

Edit:
Ze geven 3 jaar garantie op de motor, dus mocht je pech hebben met een bami-blokje...
Misschien is het mogelijk om er een origineel honda blok op te monteren, dan heb k sws n degelijk blok

Dit bericht is gewijzigd door cypher156 op 7-8-2015 om 21:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door cypher156 op 7-8-2015 om 21:36 uur.


AGM Caferacer specifiek heb ik weinig ervaring mee, maar die garantie kun je vergeten.

Dat zagen we eerder bij meer van dat soort fabrikanten. Je mocht max zoveel km rijden en de garantie betrof een zeer beperkt aantal onderdelen.

 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
cypher156 8-8-2015 0:05 Print reply
Posts: 18
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


AGM Caferacer specifiek heb ik weinig ervaring mee, maar die garantie kun je vergeten.

Dat zagen we eerder bij meer van dat soort fabrikanten. Je mocht max zoveel km rijden en de garantie betrof een zeer beperkt aantal onderdelen.



Hmm, ik lees het nu:
Quote:
From January 1st 2013 we give a 3 year warranty on the engine with a maximum of 12.000 km

En:

Quote:
3 year engine warranty:
- Carburettor
- Clutch
- Cylinder and piston
- Bendex
- Cylinder head
- Variator
- Intake manifold
- Belt
- Crankshaft
- Bearings of the gearbox
- Camshaft
- Oil pump
- Starter engine


 
Aprilia RX 50 2003 8-8-2015 8:30 Print reply

Posts: 6714
Toen ik een brommer had reed ik 12000 per jaar ongeveer.

Die blokken zijn van zichzelf erg traag (4 takt 50cc...) dus je gaat geheid opvoeren, dan is de garantie dus ook weg.

Een 2 takt tegenhanger van dit blok gaat bij ongeveer 20000 a 25000 ter motorrevisie, maar kunnen zonder meestal door tot ong 30000 bij gebruik door jongeren.

En dan betreft het blok van de AGM een laagtoeriger 4 taktje met een stuk minder vermogen. Dus heeft nog minder te leiden.

Edit:

Verder zit de garantie op maar een aantal onderdelen zoals je ziet, bijvoorbeeld de versnellingsbak zit geen garantie op.

Terwijl dingen als de nokkenas, carburateur, inlaat spuitstuk etc juist nooit kapot gaan, die hebben simpelweg niks te lijden.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-8-2015 om 8:33 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
cypher156 8-8-2015 10:56 Print reply
Posts: 18
Hmm, er zijn maar weinig brommers met zo'n model..
Op het forum lees ik wel dat dealers over het algemeen niet moeilijk doen over aanpassingen mits het in goed overleg gaat.

Ik zoek dus zo'n model brommer, liefst schakel & zuinig. Welke modellen zien er nog meer ongeveer zo uit?
Ik heb flink gezocht op internet, maar weinig kunnen vinden..
 
cypher156 8-8-2015 11:31 Print reply
Posts: 18
Erwin, jij bent zo'n beetje een motorblok goeroe toch?
Mijn vraag aan jou: welke onderdelen zijn bij een scooter-blok over het algemeen het meest onderhevig aan slijtage?
Wat moet er bij een revisie allemaal vervangen worden?

Dan ga ik de vertegenwoordiger van AGM op het STN-forum even wat vragen stellen over de garantie.
 
Dixon 8-8-2015 11:51 Print reply

Posts: 122
Als ik jou dan was, bouwde ik iets dergelijks, met als basis MTX of TSX.


 

Dit topic is 10389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved