Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tandwiel keerring

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68780 - tandwiel keerring
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PHB 1-8-2015 21:08 Print topicpost

Posts: 536
Hallo,

vandaag weer een ritje gemaakt nadat ik twee week op vakantie ben geweest.
nu kwam ik er achter dat de keerring waar de as van het tandwiel lek is.
kun je deze vervangen zonder dat je de motor hoeft de splitsen of is dit onmogelijk?
ben bang dat dit niet kan want anders zou de olie hem er ook uitdrukken lijkt mij, maar hoor het graag van iemand die het weet.
Alvast bedankt!

Mvg haaye

Edit: gaat om een am6 blok

Dit bericht is gewijzigd door PHB op 2-8-2015 om 10:38 uur.
 
honda power

simonTSX 2-8-2015 0:15 Print reply
Posts: 57
Volgens mij kan dat wel, je laat gewoon je blok olie er even uitlopen. Vervolgens kan je een schroefje of iets dergelijks er in proberen te draaien en met behulp van een tang je keering eruit trekken. En dan de nieuwr er in duwen. Dat schroefje er in broren kan trouwens nog wel moeilijk gaanlukte mij ook niet toen ik mn tsx aan het reviseren was en dat kwam dus omdat je keering van ijzer is binnen in. Dus moet je even voorboren ofzo. ( ik heb ze er toen gewoon met een schroevendraaier uitgewipt maar had toen wel al mn blok uitelkaar.
Ohja en nooit geschoten is altijd mis he

Succes!
Simon

Dit bericht is gewijzigd door simonTSX op 2-8-2015 om 0:16 uur.
 
PHB 2-8-2015 10:37 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simonTSX
Volgens mij kan dat wel, je laat gewoon je blok olie er even uitlopen. Vervolgens kan je een schroefje of iets dergelijks er in proberen te draaien en met behulp van een tang je keering eruit trekken. En dan de nieuwr er in duwen. Dat schroefje er in broren kan trouwens nog wel moeilijk gaanlukte mij ook niet toen ik mn tsx aan het reviseren was en dat kwam dus omdat je keering van ijzer is binnen in. Dus moet je even voorboren ofzo. ( ik heb ze er toen gewoon met een schroevendraaier uitgewipt maar had toen wel al mn blok uitelkaar.
Ohja en nooit geschoten is altijd mis he

Succes!
Simon

Dit bericht is gewijzigd door simonTSX op 2-8-2015 om 0:16 uur.



Hartstikke bedankt voor je reactie, ga het zeker proberen op die manier.
Heeft iemand misschien dit ook al met een am6 blok geprobeert?

 
honda power
thomastikken 3-8-2015 11:12 Print reply
Posts: 94
ik heb het een keer gedaan bij de schakelas van een am6, is niet zo moeilijk.
 
Aprilia RX 50 2003 3-8-2015 21:25 Print reply

Posts: 6717
Je kunt die keerring prima vervangen van buitenaf. Ik heb dat al tig keer gedaan.

Meestal heeft hij wel een reden nodig om te lekken. Kan slijtage zijn, maar ook een lager met speling.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 2666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved