Viertakt |
20-7-2015 22:39 |
Posts: 3586 |
Kromme tussenplaat hoef je op het oog niet te zien, maar leg er maar een stalen liniaal tegenaan en kijk er onderdoor.
Tevens, als je nieuwe platen monteert moet je ze wel altijd even in de olie laten weken, anders heb je kans dat je ze verbrand met de eerste keer wegrijden.
En wat voor eurol olie heb je er op? Special for honda? Dat is minerale 70w80 vertandingsolie uit mijn hoofd, gaat op een snelle 70cc met 3 plaats koppeling vaak al niet goed, laat staan op een 100+. Ik flikker overal 10w40 voor natte platen in, gaat een heel stuk beter, of zoals PRO TUNING zegt, ATF. Maar voor ATF geldt ook, eerst laten weken in olie voor een paar uur.
Edit: hoe zijn de koppelingskorven? Niet ingeslagen of door een idioot opgevijld?
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 20-7-2015 om 22:44 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 20-7-2015 om 22:44 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
drestar |
21-7-2015 0:59 |
Posts: 631 |
de korven zien er niet uitgevijld uit of wat dan ook. alles is netjes,
maar even op de olie terug te komen, ik heb inderdaad speciaal voor HONDA. gewoon bij TVD parts gekocht.. zou het de olie dan zijn?
en platen heb ik inderdaad eerst geweekt in de olie,dat wel..
|
|
|
|
drestar |
21-7-2015 13:38 |
Posts: 631 |
heb hier het filmpje. er is niks op te zien of horen. teveel wind geruis. het viel mij wel op dat toen die koud stond en ik weg reed in de brandgang niet slipte .pas toen ik een paar keer weg had getrokken begon het weer. maar niet zo erg als gisteren toen die nog warmer stond. het enige wat ik nu heb gedaan is tandwiel 16 erop gelegd en 15 eraf gehaald. maar daar ligt het waarschijnlik dus niet aan. tandwiel wat eraf kwam zag er overigens mooi uit..
hier de film,
View My Video
Dit bericht is gewijzigd door drestar op 21-7-2015 om 13:39 uur.
|
|
|
|
drestar |
21-7-2015 14:43 |
Posts: 631 |
het lijkt ook wel dat het minder is dan bij direct overschakelen. als ik al in zijn 2 zit en geef gas dan is het dus minder.soms doet die het dan zelfs goed. het lijkt wel of de tandwielen niet goed op hun plaats vallen na overgeschakeld te hebben
|
|
|
|
Viertakt |
21-7-2015 15:21 |
Posts: 3586 |
Als je gewoon rijdt, laat de koppeling eens kort slippen en laat hem dan eens tijdens accelereren los, voel je hem dan bokken?
|
|
Viertakt uber alles. |
|
drestar |
21-7-2015 16:13 |
|
Viertakt |
21-7-2015 18:13 |
Posts: 3586 |
Korf heeft wel inslagplekken, kan op de foto zo 123 niet zien hoe diep
|
|
Viertakt uber alles. |
|
honda fryslan |
21-7-2015 18:29 |
Posts: 1914 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Probeer eens nieuwe beklede platen met ATF olie die is wat schraler
Doe dat maar niet!
Mijn ervaring is dat je versnellingsbak dit niet leuk vindt
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
drestar |
21-7-2015 19:07 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Korf heeft wel inslagplekken, kan op de foto zo 123 niet zien hoe diep
ja maar dat valt wel mee hoor. dat zijn enkel sporen en geen dieptes. ik heb hem vanmiddag in mijn handen gehad en op de platen zit geen speling als ze in de korf zitten
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
22-7-2015 0:40 |
Posts: 8599 |
Ik hoor de hele tijd iets.
Dus ik denk aan iets met de uitgaande as, met de ketting, met de cylinder, krukas...eerder dan met de versnellingen.
Als er iets stuk gaat met tandwielen van de versnellingen blijft hij meestal wel gewoon werken in de goede versnellingen.
Koppeling had je kunnen testen door met het voorwiel tegen de muur te gaan staan en te proberen vertrekken.
Zit er gruis in de olie ?
Asspelingen 'gevoeld' ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Derbi-Olaf |
22-7-2015 9:47 |
Posts: 14999 |
zijn het originele honda-platen?
De imitaties krijg je namelijk niet slipvrij op een 125cc die een beetje van de plaats wil
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
drestar |
22-7-2015 10:27 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik hoor de hele tijd iets.
Dus ik denk aan iets met de uitgaande as, met de ketting, met de cylinder, krukas...eerder dan met de versnellingen.
Als er iets stuk gaat met tandwielen van de versnellingen blijft hij meestal wel gewoon werken in de goede versnellingen.
Koppeling had je kunnen testen door met het voorwiel tegen de muur te gaan staan en te proberen vertrekken.
Zit er gruis in de olie ?
Asspelingen 'gevoeld' ?
er zit geen gruis in de olie, althans niet zodanig dat er echt slijtage zou zijn.
verder zit er een klein beetje speling op de assen als je ze in duwd. maar dat moet voor als die warm word.ik zal de koppeling nog testen.
welke platen erin zitten weet ik niet precies .wel heb ik sterkere drukveren erin
|
|
|
|
drestar |
26-7-2015 13:44 |
Posts: 631 |
vorige keer had ik de koppeling uit elkaar gehaald en weer in elkaar gestoken maar dus nog niet mee gereden. vanochtend dan voor het eerst, en hij slipte niet meer.ik heb hem een paar keer goed vol doorgetrokken in zijn 2 en heeft niet 1 keer geslipt. en eerst ook niet in zijn 1 maar na verloop van tijd wel weer een beetje in zijn 1. maar als ik een beetje met de koppeling speelde dan ineens weer niet
dus wegtrekken beetje met slippende koppeling en hij doet het beter.
het is nu wel duidelijker dat het dus aan de koppeling ligt en het lijkt of de tandwielen slippen in de versnellingsbak.
echter zou ik niet weten waarom de koppeling dat steeds doet
ik heb nu toch andere veren erin zoals jullie gezegd hebben?
opmerkeliijk is dan wel dat bij het andere blok het probleem dus precies hetzelfde was ik vraag mij af .wat doe ik dan verkeerd??!!
en waarom is het zo dat ik de koppeling uit elkaar haal en terug in elkaar zet dat die het dan wel weer goed doet??
ik kan toch niet telkens als ik 20km gereden heb de koppeling weer uit elkaar gaan halen en terug in elkaar zetten.
bij het andere blok heb ik toen helemaal de bak uit elkaar gehad .en ik zag toen niks aan de bak. toen terug in elkaar gestoken en die deed het weer voor 20 km. maar nu weet ik gelijk waarom. omdat de koppeling er natuurlijk ook af is geweest. het lag dus niet aan de bak.
wel vreemd maar dan gaat de koppeling na verloop van tijd dus schokken
moet ik nu meer gaan slippen met de koppeling? ik rijd altijd netjes weg zonder slippende koppeling.als ik over schakel ook, dan leg ik hem er strak in zonder te slippen.maar schijnbaar doet die het met een beetje slippen bij overschakelen beter
|
|
|
|
drestar |
26-7-2015 13:47 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Als je gewoon rijdt, laat de koppeling eens kort slippen en laat hem dan eens tijdens accelereren los, voel je hem dan bokken?
Nee dan gaat het juist beter..
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
26-7-2015 15:23 |
Posts: 8599 |
Ik hoop dat je weet dat je je koppelingshendel bij het aangrijpingspunt even moet stilhouden bij het schakelen ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|