Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - HPI 60Watt verlichting aansluiten op honda MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 493 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68760 - HPI 60Watt verlichting aansluiten o...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-7-2015 23:34 Print reply

Posts: 8613
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Nee, want dan voer je ongeregelde wisselspanning naar je accu, dus gelijkrichter+spanningsregelaar er tussen en al die belastingsweerstanden in de kliko gooien.

Overigens zijn er wel 12v accus die in je accubak passen


Inderdaad, weerstanden zijn rommel.
Voor ombouw naar 12V heb je nodig 12V accu, 12V spanningsregelaar, 12V lampjes.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar

maar ik weet niet zeker of het dan ook mogelijk is om de gele draad van de HPI ontsteking te vertakken naar zowel de accu als de verlichting?


Uiteindelijk komt alle spanning uit je blok. Misschien kan iemand hier je vertellen of je HPI voldoende spanning levert om alles goed aan te houden. Maar zelfs als dat niet zo is, gaat die vertakking niet meer energie vragen dan niet vertakken.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
drestar 12-7-2015 10:05 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Nee, want dan voer je ongeregelde wisselspanning naar je accu, dus gelijkrichter+spanningsregelaar er tussen en al die belastingsweerstanden in de kliko gooien.

Overigens zijn er wel 12v accus die in je accubak passen


Ja maar die gelijkrichter zit er nu toch ook niet tussen??
dus de draad uit de ontsteking gaat nu toch ook rechtstreeks naar de accu of niet???

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-7-2015 12:08 Print reply

Posts: 8613
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


Ja maar die gelijkrichter zit er nu toch ook niet tussen??
dus de draad uit de ontsteking gaat nu toch ook rechtstreeks naar de accu of niet???



Ofwel zit er wel eentje tussen, die jij nog niet gevonden hebt, ofwel heb jij een batterij die niet oplaadt. De gemiddelde spanning bij wisselstroom is nul, dus daar kun je niet mee laden.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
drestar 12-7-2015 13:12 Print reply

Posts: 631
de batterij laad op dat weet ik zeker, als ik hem een paar maanden stil heb laten staan loopt de accu langzaam leeg want dan brand het neutraal lampje niet meer bij aanzetten van het kontakt. als ik pas gereden heb en kontakt daarna aanzet dan brand neutraal lampje ineens weer wel op de accu omdat deze bij geladen is onder het rijden.

en er zit geen gelijkrichter op die ik nog niet gevonden heb. ik heb mijn mt al 2 keer helemaal uit elkaar gehad om over te spuiten en ben nog nooit een gelijk richter of spanningsregelaar tegen gekomen.

de spanningsregelaar en gelijkrichter die ik op de foto heb zat in een doos met onderdelen die ik eens bij een mt heb gehad die ik gekocht heb. maar deze zitten er dus bij mijn mt niet op. alleen een lichtweerstand met zo'n roze draad zit er bij de voorvork op, en verder alleen nog knipperlicht clignoteur,cdi en bobine..thats it
 
Viertakt 12-7-2015 14:32 Print reply

Posts: 3586
Nou, je hebt geen gelijkrichter maar je kunt wel je accu opladen, kun je mij even vertellen waar je die wisselspanningsaccu gekocht hebt, want dat zal namelijk een heel goede manier zijn om energie met minimale omzetverliezen op te slaan.

Ik heb geen zin meer om in dit topic te reageren als ts zo eigenwijs is.

Ik zeg het nog één keer, A, je hebt een gelijkrichter en je accu laadt op, of B, je hebt geen gelijkrichter en je accu is ondertussen kapot omdat je er wisselstroom doorheen jaagt.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 12-7-2015 om 14:43 uur.
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 12-7-2015 14:42 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Ofwel zit er wel eentje tussen, die jij nog niet gevonden hebt, ofwel heb jij een batterij die niet oplaadt. De gemiddelde spanning bij wisselstroom is nul, dus daar kun je niet mee laden.


Accus gaan vrolijk kapot als je ze probeert op te laden met een AC bron, gezien je bij elke negatieve puls de polariteit verkeerd hebt. En gezien een accu zijn lading efficienter verliest dan krijgt, zit je binnen de kortste keren met een lege accu met verzadigde platen.

Moraal van dit verhaal, ts moet opzoek naar zijn gelijkrichter
 
Viertakt uber alles.
drestar 12-7-2015 14:49 Print reply

Posts: 631
oke zit zo'n kleintje aan een doodlopende stekker vast.

Dit bericht is gewijzigd door drestar op 12-7-2015 om 15:29 uur.

Dit bericht is gewijzigd door drestar op 12-7-2015 om 15:30 uur.
 
WestlandMB 12-7-2015 15:20 Print reply

Posts: 1338
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat de accu werd opgeladen vanuit de originele ontsteking met een wit draad dat gelijkspanning geeft op een of andere manier. Maar zoek even op het forum, zal vast wel te vinden zijn.

Viertakt ze oplossing is gewoon goed. Oplossing is al meerdere keren gegeven.
 
drestar 12-7-2015 16:17 Print reply

Posts: 631
ja die gaat naar de spanningsregelaar dan die witte draad en vanuit daar naar de accu. probleem is ik heb maar 1 draad vanuit de ontsteking
 
drestar 12-7-2015 17:11 Print reply

Posts: 631
licht brand .heb de hpi kabel rechtstreeks op de gele draad van de kabelboom aangesloten .die doet het dus maar niet echt fel. brand ook niet door bij vol gas

alleen toeter enz werken niet

Dit bericht is gewijzigd door drestar op 12-7-2015 om 17:11 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-7-2015 18:35 Print reply

Posts: 8613
Aan die witte draad heb je de gelijkrichter, niet de spanningsregelaar.
Als je die niet aansluit heb je dus geen lading van je batterij. Als je claxon niet werkt wil dat zeggen dat de accu ook ontladen is.
Je mag die ene draad van de HPI vertakken naar je gelijkrichter. Ik denk niet dat je licht dan nog veel zwakker gaat branden maar dan werken je claxon, neutraallampje, remlicht wel normaal.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
drestar 12-7-2015 19:09 Print reply

Posts: 631
licht brand inderdaad hetzelfde als de gele draad van de HPI vertakt is, maar alleen laad de accu niet bij en werkt de claxon enz niet. heb hem op de witte draad van de kabelboom gedaan..
 
drestar 14-7-2015 20:08 Print reply

Posts: 631
de witte kabel is de oplaadkabel van de accu volgens stroomschema MT. die gaat door de gelijkrichter naar de accu voor het opladen ,maar het werkt niet bij mij? en accu is niet kapot
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-7-2015 23:40 Print reply

Posts: 8613
Het kan niet moeilijk zijn...het problem zit in één van de volgende onderdelen : accu, witte draad, rode draad, gelijkrichter.
Haal je multimeter maar boven.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
shirioko 15-7-2015 10:56 Print reply

Posts: 2273
meet even na hoeveel volt er op je accu gezet wordt vanaf de gelijkrichter

EDIT
en meet gelijk je gelijkrichter even door (diode stand op je multimeter): http://www.mt5.nl/ho...rtechniek.php?id=708

ik heb al eens gehad dat mijn diode doorgefikt was waardoor de stroom beide kanten op kon:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/59553

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 15-7-2015 om 11:56 uur.
 

Dit topic is 12548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved