Hallo,
Ik heb een tijd geleden een Motorhispania Furia 2005 gekocht met een warmloper om op te knappen. Nu heb ik het volgende probleem. De brommer wordt te warm. Ik heb de cilinder en de zuiger vervangen voor een nieuw goedkoop 50cc setje op aanraden van Jos Dijkman. Nu heb ik nogsteeds het probleem dat de brommer te warm wordt.
Na ongeveer 10-15 minuten flink hard rijden met stukken topsnelheid (60kmh) ertussen wordt de cilinder 103 graden en de radiateur 96 (gemeten met laser). Dit is naar mijn weten veels te warm. De koelvloeistof spuit er dan ook uit. Ik denk niet dat dit door druk op het systeem komt omdat hij het met de oude cilinder en zuiger (en oude pakkingen) ook deed.
De brommer heeft een standaard uitlaat met technigas demper
12mm dell'orto carburateur met sproeier 92
originele AM6 ducati ontsteking
wat er al aan gedaan/gecontroleerd is: (relevante dingen voor de temperatuur)
-nieuwe cilinder en zuiger (en pakkingen)
-koelvloeistoef bijgevuld en ontlucht (radiator van 600ML)
-ontsteking gecontroleerd (origineel)
-mengsel gecontroleerd (reed met oliepompje heb toen ook nog in de benzinetank olie 1:50 bijgegooid maar temperatuur daalde hierdoor niet.)
-sproeier afstelling gecontroleerd bougie is koffiebruin
-De thermostaatklep zat al niet meer op de brommer toen ik hem kocht.
verdachte dingen:
-Waterpomp lijkt te werken (als ik gasgeef dan zie ik als de radiator dop eraf is de kvs "woelen"
maar kan het zijn dat deze toch niet optimaal pompt?
-De radiateur zelf( ik kan er niet inkijken dus Joost mag weten hoe hij er intern aan toe is maar hij wordt wel warm.)
Als iemand mij nog kan vertellen waar deze temperatuur door wordt veroorzaakt en hoe ik dit kan oplossen hoor ik het heel graag!
P.S.: Ik heb de brommer met dit warme weer alleen nog 's avonds getest toen het koel was.