Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Weinig vermogen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1141 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68738 - Weinig vermogen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Johann 17-6-2015 0:19 Print topicpost

Posts: 1273
Hallo forumleden,

Ik heb een Yamaha dt uit 2006. Van deze brommer heb ik de krukaslagers, krukas en cilinder vernieuwd.
De cilinder is gewoon vergelijkbaar met standaard.
Aan de cilinder zit een Metrkit Thrower uitlaat.

Nu heb ik de brommer afgesteld en hij loopt echt goed en rijd ook goed. De bougie is mooi koffiebruin. Alleen wil de brommer 65 in zijn 5e versnelling. De 6e versnelling heeft hij niet genoeg kracht voor. Ook draait de brom. niet meer dan 8k toeren. (Onbelast 9200)

Dit moet niet mogelijk zijn met deze uitlaat?

Uitlaat is volledig ontgrenst

Dit bericht is gewijzigd door Johann op 17-6-2015 om 0:20 uur.
 

Aprilia RX 50 2003 17-6-2015 0:30 Print reply

Posts: 6717
Ik gok toch een verkeerde afstelling.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Johann 17-6-2015 0:43 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Ik gok toch een verkeerde afstelling.


Ik durf je toch te garanderen dat hij goed is afgesteld. Ik heb in sprongen van 10 sproeiers getest, omdat ik ook eerst dacht dat ik een verkeerde afstelling had.

Kan het ook zijn dat de grondplaat van de ontsteking niet goed staat? Deze had ik netjes afgetekend.

Dit bericht is gewijzigd door Johann op 17-6-2015 om 0:48 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 17-6-2015 11:08 Print reply

Posts: 6717
stappen van 10 is wel heel grof.

TZR heeft doorgaans een vaste grondplaat. Dus dat kan eigenlijk niet mis zitten.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
De Schout 17-6-2015 11:35 Print reply
Posts: 5327
Wat voor cilinder heb je? Ik zou er niet van staan te kijken dat je vergelijkbare cilinder toch niet zo vergelijkbaar is. Vooral omdat hij verder gewoon netjes loopt zoals het hoort.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Johann 17-6-2015 12:30 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
stappen van 10 is wel heel grof.

TZR heeft doorgaans een vaste grondplaat. Dus dat kan eigenlijk niet mis zitten.


Dat klopt maar dat doe je eerst en later neem je wat kleinere stapjes. Zit nu met maar 86. Begonnen met 100 daarna 90 en toen 80. Toen liep de brom te arm.
 
Johann 17-6-2015 12:36 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Wat voor cilinder heb je? Ik zou er niet van staan te kijken dat je vergelijkbare cilinder toch niet zo vergelijkbaar is. Vooral omdat hij verder gewoon netjes loopt zoals het hoort.


http://www.josdijkma...i-am6-sp-40-3mm.html


 
Aprilia RX 50 2003 17-6-2015 13:28 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


http://www.josdijkma...i-am6-sp-40-3mm.html




Die cilinder is niet helemaal vergelijkbaar met standaard.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Johann 17-6-2015 15:01 Print reply

Posts: 1273
Oke wat weet jij over die cilinder?
 
Aprilia RX 50 2003 17-6-2015 17:46 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
Oke wat weet jij over die cilinder?


Het is dezelfde cilinder die DMP en meer van dat soort merken leveren. Best goede cilindertjes als je niet te hoge eisen stelt.

Zijn iets laagtoeriger dan origineel en lopen iets minder hard. Voor montage de poorten even controleren en zo nodig een beetje bij veilen/schuren.

Ik heb er al een aantal van gemonteerd en eigenlijk weinig klachten er over gehad, alleen dat ze niet zo hard liepen.

Van de door mij gemonteerde (en dus ook bijgewerkte) heb ik er nog geen 1 terug gehad en de hoogste km stand (en klimmende) is nu al bijna 15000.

Edit: Ze moeten iig de 10000 toeren wel halen mits niet te zwaar belast (zeg eens in zijn 3 of 4 moet dat makkelijk kunnen) en onbelast moeten ze gewoon de teller uit vliegen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-6-2015 om 17:47 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Johann 17-6-2015 19:00 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Het is dezelfde cilinder die DMP en meer van dat soort merken leveren. Best goede cilindertjes als je niet te hoge eisen stelt.

Zijn iets laagtoeriger dan origineel en lopen iets minder hard. Voor montage de poorten even controleren en zo nodig een beetje bij veilen/schuren.

Ik heb er al een aantal van gemonteerd en eigenlijk weinig klachten er over gehad, alleen dat ze niet zo hard liepen.

Van de door mij gemonteerde (en dus ook bijgewerkte) heb ik er nog geen 1 terug gehad en de hoogste km stand (en klimmende) is nu al bijna 15000.

Edit: Ze moeten iig de 10000 toeren wel halen mits niet te zwaar belast (zeg eens in zijn 3 of 4 moet dat makkelijk kunnen) en onbelast moeten ze gewoon de teller uit vliegen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-6-2015 om 17:47 uur.


Bedankt voor de goede informatie. Ik zal kijken hoe glad de poorten zijn. Ik ben trouwens aan het testrijden geweest met een NGK b9eg bougie. Iets meer toeren en 70 wind mee. Wind tegen zakt de brommer terug en sproeiers wisselen werkt niet. Valse lucht gecheckt.

Nu merk ik dat de brommer alleen wil in hoge toeren. Inderin raakt hij dood en zakt hij terug.

Waarom?, omdat ik dezelfde brommer heb gehad vroeger met een gianelly conti. Die reed 108 op yamaha klokje en zakte onderin niet terug. Of die metrakit thrower is bagger of er is iets niet goed.


Dit bericht is gewijzigd door Johann op 17-6-2015 om 19:19 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 17-6-2015 21:05 Print reply

Posts: 6717
Metrakit is laagtoeriger dan de Gianelli. Sowieso heeft de cilinder minder vermogen.

Minder vermogen betekent dat je meer toeren moet maken. Probeer het eens met later schakelen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Johann 17-6-2015 22:48 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Metrakit is laagtoeriger dan de Gianelli. Sowieso heeft de cilinder minder vermogen.

Minder vermogen betekent dat je meer toeren moet maken. Probeer het eens met later schakelen.


Als ik het zo hoor kan ik beter een andere cilinder kopen of licht bewerken. Er valt niet fatsoenlijk te rijden met zo weinig vermogen . Ik schakel dus echt op het laatste moment. Als ik het te vroeg doet is hij dood de volgende versnellingen.

Ik zit te denken aan een 70cc cilinder. Of een goede 50. Het moet een goede weg cilinder zijn. En betrouwbaar.

Iig heel erg bedankt voor het meedenken. Ik ga aan een oplossing werken en zal mijn bevindingen hier posten.

Dit bericht is gewijzigd door Johann op 17-6-2015 om 22:50 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 18-6-2015 8:52 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


Als ik het zo hoor kan ik beter een andere cilinder kopen of licht bewerken. Er valt niet fatsoenlijk te rijden met zo weinig vermogen . Ik schakel dus echt op het laatste moment. Als ik het te vroeg doet is hij dood de volgende versnellingen.

Ik zit te denken aan een 70cc cilinder. Of een goede 50. Het moet een goede weg cilinder zijn. En betrouwbaar.

Iig heel erg bedankt voor het meedenken. Ik ga aan een oplossing werken en zal mijn bevindingen hier posten.

Dit bericht is gewijzigd door Johann op 17-6-2015 om 22:50 uur.


DR80 raad ik aan op jouw wensen.

 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Johann 18-6-2015 12:33 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


DR80 raad ik aan op jouw wensen.



Ik zal zoeken naar zo'n cilinder. Of jij moet nog wat hebben liggen?

Het is een gilardoni cilinder geworden met een vertex zuiger

Dit bericht is gewijzigd door Johann op 20-6-2015 om 17:52 uur.
 

Dit topic is 4623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved