Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nieuw model GPR vs Oud model GPR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 598 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68727 - Nieuw model GPR vs Oud model GPR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daneman99 6-6-2015 12:20 Print topicpost
Posts: 7
Hallo iedereen!

Ik ben nu een half jaar in bezig van een Aprilia Sr 50(een scooter dus), en heb eigenlijk het idee dat ik veel meer thuishoor op een schakelbrommer. Ik weet hier al het een en ander over, maar zit nu nog te twijfelen tussen het nieuwe model Derbi GPR (>2010) of het oudere model(2006-2010).

Het plan was dan om mijn scooter te verkopen, en dan 2e hands een Gpr te kopen. Nu weet ik eigenlijk nog niet of ik dus gelijk het oudere model GPR moet kopen, of dat ik nog even iets doorspaar voor het nieuwe model.

Hebben jullie ervaringen met deze brommers? Zouden jullie mij dan kunnen vertellen of het het geld waard is om het nieuwe model te kopen? Of is deze niet heel veel beter en kan ik beter het oude model kopen.



Dit bericht is gewijzigd door Daneman99 op 6-6-2015 om 12:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Daneman99 op 6-6-2015 om 12:21 uur.
 

Jordyluinge 6-6-2015 12:44 Print reply

Posts: 25
Moped Tuning isn't a Crime
PHB 6-6-2015 18:51 Print reply

Posts: 536
zullen ongetwijfeld veranderingen zijn gedaan maar denk niet dat je dit in rij eigenschappen echt gaat merken. je moet in dit geval toch echt kijken wat voor budget je hebt en dan kijken uit welk jaar je echt een goeie kunt kopen.
dus beter 1 uit 2006 die als nieuw is dan een beun 2012 model

 
honda power
Aprilia RX 50 2003 7-6-2015 10:19 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
zullen ongetwijfeld veranderingen zijn gedaan maar denk niet dat je dit in rij eigenschappen echt gaat merken. je moet in dit geval toch echt kijken wat voor budget je hebt en dan kijken uit welk jaar je echt een goeie kunt kopen.
dus beter 1 uit 2006 die als nieuw is dan een beun 2012 model



Er zit een wereld van verschil in.

Het oude type had het Derbi OT blok, de nieuwe het NT blok. De wegligging is een heel stuk verbeterd. Zitcomfort wel iets achteruit.
Als ik de keuze had tussen de oude en de nieuwe kocht ik direct de nieuwe.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 7-6-2015 14:00 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Er zit een wereld van verschil in.

Het oude type had het Derbi OT blok, de nieuwe het NT blok. De wegligging is een heel stuk verbeterd. Zitcomfort wel iets achteruit.
Als ik de keuze had tussen de oude en de nieuwe kocht ik direct de nieuwe.


Vanaf wanneer zit het nieuwe type blok er op? Want ts heeft het over 2006 tot heden

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 7-6-2015 om 14:00 uur.
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 7-6-2015 23:22 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Vanaf wanneer zit het nieuwe type blok er op? Want ts heeft het over 2006 tot heden

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 7-6-2015 om 14:00 uur.


2006, toen het is over genomen door Piaggio.

EDit: Zie het nu pas, na 2006 maakt het elkaar allemaal weinig.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 7-6-2015 om 23:23 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Daneman99 8-6-2015 15:08 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Er zit een wereld van verschil in.

Het oude type had het Derbi OT blok, de nieuwe het NT blok. De wegligging is een heel stuk verbeterd. Zitcomfort wel iets achteruit.
Als ik de keuze had tussen de oude en de nieuwe kocht ik direct de nieuwe.


Heb je het hier dan over het verschil tussen het allereerste model GPR en het model van na 2006? Ik heb juist veel gelezen dat het zitcomfort van de Derbi(model 2006-2010) vreselijk is omdat het zadel veel te hard zou zijn. Bij de nieuwe modellen(>2010) zou dit een stuk beter zijn. Zelf heb ik hier dus helaas geen ervaring mee.
 
Aprilia RX 50 2003 8-6-2015 15:15 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daneman99
[...]


Heb je het hier dan over het verschil tussen het allereerste model GPR en het model van na 2006? Ik heb juist veel gelezen dat het zitcomfort van de Derbi(model 2006-2010) vreselijk is omdat het zadel veel te hard zou zijn. Bij de nieuwe modellen(>2010) zou dit een stuk beter zijn. Zelf heb ik hier dus helaas geen ervaring mee.


Er zijn meerdere modellen van voor 2006. Na 2006 is het beter geworden, maar het zadel inderdaad nog kneiterhard. Bij die van na 2010 nog niet helemaal opgelost.

Het is net wat je wilt, als je meer geeft om rij eigenschappen en rap bochtenwerk kies je voor een Derbi GPR, wil je liever wat meer comfort pak je bv een TZR of een Aprilia RS van voor 2006.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Daneman99 9-6-2015 19:51 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Er zijn meerdere modellen van voor 2006. Na 2006 is het beter geworden, maar het zadel inderdaad nog kneiterhard. Bij die van na 2010 nog niet helemaal opgelost.

Het is net wat je wilt, als je meer geeft om rij eigenschappen en rap bochtenwerk kies je voor een Derbi GPR, wil je liever wat meer comfort pak je bv een TZR of een Aprilia RS van voor 2006.


De yamaha TZR lijkt mij inderdaad ook een hele mooie brommer. Ik had trouwens nog even verder gezocht, en kwam uit op een Kymco K Pipe. De nieuwprijs ligt bijna even hoog als dat je voor een Yamaha of Derbi 2e hands zou betalen.

Ik vind die Kymco K pipe nog wel een mooie brommer, maar het is wel een 4 takt. Zuiniger, maar dus ook een stuk langzamer. Heb jij toevallig ervaringen met deze brommer?
 
Aprilia RX 50 2003 9-6-2015 20:14 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daneman99
[...]


De yamaha TZR lijkt mij inderdaad ook een hele mooie brommer. Ik had trouwens nog even verder gezocht, en kwam uit op een Kymco K Pipe. De nieuwprijs ligt bijna even hoog als dat je voor een Yamaha of Derbi 2e hands zou betalen.

Ik vind die Kymco K pipe nog wel een mooie brommer, maar het is wel een 4 takt. Zuiniger, maar dus ook een stuk langzamer. Heb jij toevallig ervaringen met deze brommer?


Kymco K pipe heeft een Honda imitatie blok en de bekabeling en frame zijn erg slecht afgewerkt. Gegarandeerd de eerste winter een partij storingen.

Kost niet war, maar je krijgt ook niet wat.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 9-6-2015 om 20:14 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 4316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved