Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #68724 - Ben op zoek naar een 70cc cilinder ...
|
Pagina 5 van 5
|
Dit topic is 7869 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
WestlandMB |
22-6-2015 12:24 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fearox
volgende week ga ik dit blokje ophalen, zit al een malossi 70 op met nieuwe zuiger. + alles is gereviseerd.... wat wil je nog meer.
http://www.marktplaa...eviousPage=mympBuyer
Opzich een mooi blok, alleen zou ik zelf niet dat afgedraaide vliegwiel erop zetten. Verder presteert een 18mm keihin naar mijn idee beter dan een 20mm mikuni. Verder is het denk benlangrijk om te weten of er een originele malossi zuiger in zit of niet en natuurlijk het aantal versnellingen.
Prijs lijkt misschien duur, maar als je weet wat de onderdelen kosten, het reviseren en opknappen van het blok is het wel een nette prijs.
Ben zelf een paar keer bij Henry geweest, opzich wel een prima gozer.
|
|
|
|
fearox |
22-6-2015 12:50 |
Posts: 144 |
ik heb zojuist ff nog gevraagd of er een origneele malossi zuiger in zit, en of het vliegwiel gebalanceerd is.... anders zet ik het vliegwiel van mijn oude blok erop.
|
|
|
|
fearox |
22-6-2015 14:13 |
Posts: 144 |
ik kreeg deze reactie terug
Hey Sam,
Uiteraard is het vliegwiel gebalanceerd..
Er is een gloednieuwe zuiger gemonteerd van Polini.
Die zuiger is kwalitatief gelijk zij het niet beter en bleek uitermate geschikt voor de Malossi.
Dat soort werk laat ik altijd aan een profesionele revisie expert over, die heeft alle gereedschappen en kennis/ervaring voor zulke klusjes..
Mvg Henry,
* gaat het gewoon goed met deze zuiger, en ook als het vliegwiel wel gebalanceerd is? *
Edit : ik hoor ook net van hem dat de cilinder gehoond is. Dus ik vroeg hem naar welke maat en hoe het nu precies zit met die zuiger.
Dit bericht is gewijzigd door fearox op 22-6-2015 om 16:36 uur.
|
|
|
|
Viertakt |
22-6-2015 18:38 |
Posts: 3586 |
Ik weet niet of er polini zuigers zijn voor de nsr, wel voor de mt-mb blokken.
Die zuigers passen wel in een nsr, maar de offset van de pistonpen is verkeerd, waardoor de leibaankrachten van de zuiger op de cilinder verkeerd zijn, waardoor je cilinder ovaal slijt.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Derbi-Olaf |
22-6-2015 18:55 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Ik weet niet of er polini zuigers zijn voor de nsr, wel voor de mt-mb blokken.
Die zuigers passen wel in een nsr, maar de offset van de pistonpen is verkeerd, waardoor de leibaankrachten van de zuiger op de cilinder verkeerd zijn, waardoor je cilinder ovaal slijt.
en hoeveel praktijkervaring heb je daar momenteel mee?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
fearox |
22-6-2015 19:26 |
Posts: 144 |
* K heb em effe opgebelden hij zegt dat ie 46mm is....staat er ergens ook op zegt ie...
Hij kon toen slecht aan een 46mm malossi zuiger komen de gemonteerde polini zuiger kwam exact uit met de slotjes en is naar zijn zeggen nog beter ook.. *
|
|
|
|
Viertakt |
22-6-2015 22:03 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
en hoeveel praktijkervaring heb je daar momenteel mee?
Genoeg
Kom je alleen bijdehand doen of voeg je nog iets nuttigs toe?
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 22-6-2015 om 22:06 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
fearox |
23-6-2015 8:46 |
Posts: 144 |
maar als het naar zijn zeggen gewoon goed uitkomt kwa slotjes etc... dan gaat het toch waarschijnlijk gewoon goed?
|
|
|
|
Viertakt |
23-6-2015 11:18 |
Posts: 3586 |
Als hij daarop garantie geeft wel
|
|
Viertakt uber alles. |
|
fearox |
23-6-2015 11:25 |
Posts: 144 |
ik begrijp je niet helemaal, gaat het niet goed dan?
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
23-6-2015 15:46 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Als hij daarop garantie geeft wel
nu laat je me helemaal lachen.
Ik geef je geen kritiek en stel alleen een vraag, jij voelt je blijkbaar meteen aangevallen.
Ik geloof niet dat jij met verschillende desaxaties in 1 cilinder hebt gereden en daarna dingen opgemeten?...
Daarbij vertel mij eens het verschil in desaxatie tussen een watergekoeld en een luchtgekoeld honda blok?
Daarenboven werkt malossi meestel met zuigers desaxatie 0 , terwijl ze hun boring wel in het midden van de krukas hebben.
Verhaaltje desaxatie van jou is gewoon interessantdoenerij...
Polinizuiger durf ik gerust in een malossi cilinder te laten lopen, en kapot lopen/ overmatige slijtage gaat dat niet veroorzaken
@ fearox, let niet op viertakt, hij is degene die bijdehand komt doen...
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 23-6-2015 om 15:48 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 23-6-2015 om 15:49 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Viertakt |
23-6-2015 18:53 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
nu laat je me helemaal lachen.
Ik geef je geen kritiek en stel alleen een vraag, jij voelt je blijkbaar meteen aangevallen.
Ik geloof niet dat jij met verschillende desaxaties in 1 cilinder hebt gereden en daarna dingen opgemeten?...
Daarbij vertel mij eens het verschil in desaxatie tussen een watergekoeld en een luchtgekoeld honda blok?
Daarenboven werkt malossi meestel met zuigers desaxatie 0 , terwijl ze hun boring wel in het midden van de krukas hebben.
Verhaaltje desaxatie van jou is gewoon interessantdoenerij...
Polinizuiger durf ik gerust in een malossi cilinder te laten lopen, en kapot lopen/ overmatige slijtage gaat dat niet veroorzaken
@ fearox, let niet op viertakt, hij is degene die bijdehand komt doen...
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 23-6-2015 om 15:48 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 23-6-2015 om 15:49 uur.
Als je kritiek had, had je bovenstaand verhaal direct mogen typen, ipv een cynische vraag stellen en dan terug flamen met het feit dat ik mij niet onderbouw.
Ik weet van de zeta met chroomwand dat de chroomwand zo'n beetje altijd op is aan de inlaatkant in geval van het gebruik van een verkeerde zuiger. Ook heb ik veel belg ge2 cilinders laten boren omdat deze ovaal waren, rara wat voor zuigers daar in zaten. Juist, mt5 zuigers omdat deze "meer compressie geven". In het verleden dacht ik ook dat het niet zoveel uitmaakte, en verrek, laatst een charmo van een kameraad voorzien van nieuwe zuigerveren, kwam ik ook tot de conclusie dat hij ovaal was. Mijn eigen charmo met bijhorende zuiger heeft nergens last van.
Ga je mij nog maar eens vertellen dat ik bijdehand doe.
En ik adviseer dit uit eigen ervaring, niet om intressant te doen, (want wat win ik daar mee?), maar om iemand te helpen. Maar als het volgens jou onzin is, dan zal ik het wel helemaal bij het verkeerde eind hebben.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
fearox |
24-6-2015 10:16 |
Posts: 144 |
is het trouwens beter om op mengsmering te gaan rijden met dit nieuwe blok? en hoeveel km's moet ik het blok ongeveer in gaan rijden?
verder als ik op mengsmering moet gaan rijden, moet ik dan perse dat oliepompje eraf halen of kan ik het gewoon laten zitten?
ik zag ook dat er een powerfilter op de 20mm mikuni zat, maar met standaard filter kan het toch ook gewoon? scheelt veel benzine + db's
|
|
|
|
koller mtxsh |
27-6-2015 19:12 |
Posts: 99 |
Op mengsmering rijden is in ieder geval betrouwbaarder, je bebaalt zelf de mengverhouding. 1:40 is prima.
Na 500 km zal een gereviseerd blok wel voldoende zijn in gereden.
Als je op mengsmering gaat rijden kun je de pomp gewoon rond laten pompen dmv een klein slangetje, beetje olie er in.
Het originele luchtfilter past niet over een 20mm mikuni. De buitendiameter zijn van beide delen ongeveer het zelfde.
Ik zelf heb toen ongeveer 1 à 2 cm van de aanzuigslang af gesneden en een stuk fiets binnenband erover heen getrokken en met tyrips vast gezet. Dan moet je trouwens wel een aanzuigslang van hard rubber hebben
|
|
|
|
Dit topic is 7869 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 5
|
|