Viertakt |
11-6-2015 10:35 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fearox
hoeveel maten grotere sproeier moet ik er in doen ongeveer? ik denk dat ik mijn 16mm mikuni er gewoon op houd. of ik koop deze set nieuwe voor 250
malossi 70 + 20mm mikuni + spruitstuk
http://www.honda-m-s...-50-20mm-mikuni.html
Beter scoor je een originele 18mm keihin, fijnste carburateurtjes op een nsr
En afstellen doe je niet met: "hoeveel grotere sproeier moet ik?"
Ik kan daarvoor wel in mn glazen bol kijken, maar die geeft alleen maar '42' weer.
Beter volg je gewoon even een afstelFAQ oid
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 11-6-2015 om 10:37 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
fearox |
11-6-2015 19:25 |
Posts: 144 |
wat nou als ik bijvoorbeeld door een bedrijf die spijl in de uitlaatpoort laat verwijderen en hem een beetje laat tunen. komt dit dan een beetje in de buurt van een 70? of kan je niet zo maar zo'n spijl weg halen uit de uitlaatpoort?
|
|
|
|
Viertakt |
11-6-2015 19:33 |
Posts: 3586 |
Originele cilinder heeft geen spijl in de uitlaatpoort. En deze cilinders hebben niet bijzonder veel tuningspotentieel.
Maar voor jezelf, verzin ff wat je wil
|
|
Viertakt uber alles. |
|
De Schout |
11-6-2015 22:57 |
Posts: 5327 |
Gjol cilinder is hopeloos. Ge2 (uit o.a. Belgiƫ) is wel leuk. Maar die zijn intussen ook al wat schaars denk ik.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Viertakt |
11-6-2015 23:16 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Gjol cilinder is hopeloos. Ge2 (uit o.a. Belgiƫ) is wel leuk. Maar die zijn intussen ook al wat schaars denk ik.
Vind ik wel meevallen, kom ze regelmatig tegen, voor goede prijzen.
Heb er nog 4 van op de plank liggen
|
|
Viertakt uber alles. |
|
fearox |
12-6-2015 8:51 |
Posts: 144 |
wat zijn de prestaties van zo'n snelle ge2? ligt dat ergens in het midden tussen de gjol en bijvoorbeeld een malossi ?
|
|
|
|
De Schout |
12-6-2015 11:45 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Vind ik wel meevallen, kom ze regelmatig tegen, voor goede prijzen.
Heb er nog 4 van op de plank liggen
ohh, ik zoek tegenwoordig niet meer zo vaak naar brommer onderdelen
Maar dan zou ik een ge2 nemen. Daar heb ik zelf jaren mee rond gereden onder een nsr en was er altijd tevreden over.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
De Schout |
12-6-2015 12:19 |
Posts: 5327 |
Mijn ge2 liep met 18mm en ik geloof een proma50 uitlaat, toen net zo goed als een 70 malossi met 16mm en een bos uitlaat van een af1.
Toen had ik er al wel een beetje aan liggen prutsen moet ik zeggen.
Maar als je er gewoon af blijft, 16 of 18mm keihin carbje er op en een originele ontgrensde uitlaat, dan is het stil, zuinig en loopt iets van 85 a 90 op de teller.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
fearox |
12-6-2015 12:23 |
Posts: 144 |
dus veel verschil zit er niet tussen een ge2 snel en een malossi 70? want vind het toch een beetje zonde om 180 euro te gaan betalen voor een cilinder wat toch niet heel veel uit gaat maken volgens mij.
|
|
|
|
Viertakt |
12-6-2015 13:32 |
Posts: 3586 |
Malossi is wel een stuk sneller dan een belg ge2, echter als je een belg goed laat tunen zit er veel potentiaal in. Echter een belg rijdt opzich wel prima. Maar net als de malossi, vind ik deze cilinders het prettigst icm een 6, of minimaal 5 bak.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 12-6-2015 om 13:33 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
fearox |
12-6-2015 14:27 |
Posts: 144 |
alleen het gaat dus aardig snel optrekken met een 4bak en malossi 70? heb ook maar een voortandwiel van 14, misschien dat ik er dan een 16 op zet. snel doortrekken tussen het schakelen hoeft niet perse van mij.
ik heb trouwens net ff gekeken voor speling. het vliegwiel draait zeer soepel, alleen als ik er flink aan trek omhoogomlaag dan is er toch wel een soort van een heel klein beetje spelling. horizontaal niks en als ik er gewoon aan trek voel ik ook niks.
heb ook ff een paar minuten naar het blok geluisterd aan beide kanten terwijl die stationair liep en ik hoorde niks raars of iets.
Dit bericht is gewijzigd door fearox op 12-6-2015 om 14:28 uur.
Dit bericht is gewijzigd door fearox op 12-6-2015 om 20:01 uur.
Dit bericht is gewijzigd door fearox op 12-6-2015 om 21:17 uur.
|
|
|
|
Viertakt |
13-6-2015 19:08 |
Posts: 3586 |
Als je flink moeite moet doen om speling te voelen dan zit het meestal wel snor. Zolang je de lagers niet hoort lopen is het vaak wel goed.
En met de tandwielverhouding moet je even spelen, dan merk je vanzelf wat je het prettigst vindt
|
|
Viertakt uber alles. |
|
fearox |
17-6-2015 8:43 |
Posts: 144 |
misschien ga ik mijn blok toch eerst laten reviseren bij de honda schuur.nl kost ongeveer 150-200euro inclusief materiaal. wil toch eerst zeker weten dat het blokje goed is straks naait alles vast na 100km met een 70.
ik had trouwens overal gelezen dat er nooit spelling op het vliegwiel (krukas) mag zitten? dus ook geen 1mm of 0.1mm?
|
|
|
|
Viertakt |
17-6-2015 10:54 |
Posts: 3586 |
Nouja, er moet altijd iets speling op zitten anders wil die niet rond he.
Als je aan het einde van je krukastap 0,1mm op en neer voelt (dit kun je al wel horen met op en neer bewegen) zit je nog ruim binnen de tolerantie.
Maar goed, als je zelf denkt dat reviveren nodig is, dan doe je dat.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
fearox |
22-6-2015 9:32 |
Posts: 144 |
|
|
|
|