Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Ben op zoek naar een 70cc cilinder voor Honda NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 931 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68724 - Ben op zoek naar een 70cc cilinder ...
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Viertakt 5-6-2015 17:55 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fearox
maar heb je dit probleem niet bij een 70 parmakit dan? kan je voor deze cilinder wel makkelijk een ander zuigertje monteren dan bij de malossi?


Nee, in de parmakit kunnen gewoon de bekende 70 zuigers in (prox, meteor, dmp)

Wel rekening houden dat de parmakit zowel met chroom als nicasil geleverd is, dat je niet klakkeloos alle zuigerveren op een chroomwand mag zetten, op een chroomwand mogen alleen stalen veren, op een nicasil mag zowel chroom als stalen veren.
 
Viertakt uber alles.
bartbrouwer 5-6-2015 19:30 Print reply
Posts: 529
hallo,

Ik heb zelf ook een gietijzeren malossi 70 gehad voor een watergekoeld honda blok. Het is een best sterke cilinder in het gehele toerengebied ten opzichte van de orginele. Echter merkte ik dat er rond de 6000 toeren een flinke dip zat in het klimmen in toeren. Ik heb me toen laten vertellen dat dit aan de cdi lag, MPS300 cdi erin en het was opgelost. Echter had ik dit niet met de orginele cilinderkit, dus het zit m waarschijnlijk ook ook een stukje in de cilinderkarakteristiek.

Veel succes!
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
WestlandMB 5-6-2015 21:30 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]



Slotjes van de zuigerveren zitten op de verkeerde plek door afwijkende poortbezetting, daardoor kunnen de zuigerveren happen in de poorten. Ook heeft malossi een beetje afwijkende maten boringen.

Als je perse een malossi wil trouwens, moet je ruud (Honda80cc.nl of op marktplaats) even mailen of die niet toevallig een goede maat zuiger heeft liggen. Anders TVD-parts. Als laatste noodgreep kun je Honda M Shop bekijken, maar die is gruwelijk duur.


Trouwens:
Voor een tweedehands malossi met nieuwe zuiger betaal je het zelfde als een nieuwe 70 parmakit....

www.tvd-parts.nl/epages/62831573.mobile/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62831573/Products/007580&Locale=nl_NL


Ik zal binnenkort even in mn schuur zoeken wat ik nog heb liggen aan moois, mss dat ik nog wel iets kwijt wil.


Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 5-6-2015 om 15:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 5-6-2015 om 15:27 uur.


Die 70cc malossis zijn zo duur niet. Alleen de luchtgekoelde 110 is nu onwijs duur omdat ze op zijn en niet meer gemaakt worden.

Maar 5 euro duurder als de parmakit:
http://www.schaafbro...Honda&d=00002337

En natuurlijk met originele malossi zuiger.

Op marktplaats komen ze ook nog wel eens voorbij.
 
fearox 5-6-2015 21:41 Print reply

Posts: 144
alleen nu zit ik te twijfelen tussen de malossi en de parmakit. is er veel verschil merkbaar tussen deze 2 of valt het reuze mee?
 
Viertakt 6-6-2015 0:03 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Die 70cc malossis zijn zo duur niet. Alleen de luchtgekoelde 110 is nu onwijs duur omdat ze op zijn en niet meer gemaakt worden.

Maar 5 euro duurder als de parmakit:
http://www.schaafbro...Honda&d=00002337

En natuurlijk met originele malossi zuiger.

Op marktplaats komen ze ook nog wel eens voorbij.


Wist nieteens dat die krengen nog te koop waren
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 6-6-2015 0:04 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fearox
alleen nu zit ik te twijfelen tussen de malossi en de parmakit. is er veel verschil merkbaar tussen deze 2 of valt het reuze mee?


Parmakit heeft iets meer onderin waar de malossi niets heeft, daarentegen heeft de malossi alles bovenin. Icm 6 bak zou ik voor de malossi gaan, icm 4 bak voor de parmakit
 
Viertakt uber alles.
fearox 6-6-2015 9:52 Print reply

Posts: 144
dan word het waarschijnlijk een parmakit aangezien ik maar een 4bak heb... maar ga ik een groot merkbaar verschil merken tussen de standaard 50 gjol cilinder en de parmakit 70?

ik heb nu een proma eronder, 16mm mikuni, 13-43

ik kan trouwens ook nog via marktplaats aan een nieuwe charmo 70 cilinder komen

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 6-6-2015 om 9:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 6-6-2015 om 11:15 uur.
 
De Schout 6-6-2015 22:49 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fearox
dan word het waarschijnlijk een parmakit aangezien ik maar een 4bak heb... maar ga ik een groot merkbaar verschil merken tussen de standaard 50 gjol cilinder en de parmakit 70?

ik heb nu een proma eronder, 16mm mikuni, 13-43

ik kan trouwens ook nog via marktplaats aan een nieuwe charmo 70 cilinder komen

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 6-6-2015 om 9:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 6-6-2015 om 11:15 uur.



Een verschil als dag en nacht
 
tune tweak fiddle bang bummer
fearox 7-6-2015 17:57 Print reply

Posts: 144
als ik er een nieuwe naaldlager gelijk monteer, moet ik dan gewoon deze hebben voor 50cc orgineel? Verder moet er nog wat aan mijn membraan gebeuren? of hoeft dit niet perse?

http://www.josdijkma...-50cc-origineel.html
 
Viertakt 7-6-2015 18:46 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fearox
als ik er een nieuwe naaldlager gelijk monteer, moet ik dan gewoon deze hebben voor 50cc orgineel? Verder moet er nog wat aan mijn membraan gebeuren? of hoeft dit niet perse?

http://www.josdijkma...-50cc-origineel.html


4kleps membraan voldoet, eventueel carbon klepjes monteren, doet niets met de prestatie, alleen als ze een keer breken heb je je cilinder niet aan gort.

Als naaldlager gaat mijn voorkeur uit naar een zilverkooilager, maar eigenlijk voldoet alles wel.

En de parmakit is veeeeuuul sneller dan de gjol


Edit: charmo 70cc heeft mijn voorkeur, niet idioot snel maar heeft wel zn vermogen onderin, waardoor hij opzich niet direct heel opgefokt klinkt. Op mijn MTX haal ik een dikke 95km/u indien ik hem langer vertand, icm met origineel 18mm keihin en proma uitlaat, 6bak.

Ik heb de charmo al 20k km op mijn MTX zitten, bij 15k km heb ik er een nieuwe zuiger in gedrukt en de cilinder even gehoond (geen overmaat) en de cilinder is nog keurig de 45.5mm waarop ik hem kocht.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 7-6-2015 om 19:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 7-6-2015 om 19:24 uur.
 
Viertakt uber alles.
fearox 8-6-2015 9:19 Print reply

Posts: 144
mijn nsr had ik trouwens 2 weken geleden ongeveer overgenomen. Hij zei dat alle lagers en keerringen vervangen zijn in het blok behalve de krukas. Het bigend is wel vervangen. Nu heeft alles alweer ongeveer 8k gelopen volgens de vorige eigenaar. Is het nog te doen om er nu een 70 erop te zetten? Of gaat het nog wel ff mee?
 
Viertakt 8-6-2015 15:05 Print reply

Posts: 3586
Een goed, soepel en geluidsloos lager kan net zo goed of beter zijn als een nieuw lager, zei een erkend versnellingsbak reviseur mij ooit.
Als je de zooi los hebt, kijk je gewoon even of je bigend geen speling heeft en soepel loopt, en de krukaslagers geen speling hebben, indien je geen rare rammels of knarsend geluid uit je blok hebt, zit het meestal wel snor.

Overigens kan het nooit kwaad als je het allemaal los hebt om de keerringen te vervangen. Maar een blok zonder problemen splitsen vind ik zonde van de tijd.

Ik vind zelf dat mensen veel te veel bezig zijn met preventief lagers vervangen.

Ik heb mijn blok zelf gereviceerd omdat ik het blok uit onderdelen in elkaar heb gezet, en de lagers nogal vol zaten met gruis (lees, het was een krat onderdelen).

Het gruis heb ik uit deze lagers gespoeld, gecontroleerd op speling, en de oude lagers zitten nu in een (mooi soepel lopend) reserveblok.

En zoals ik zei, het gaat al 20k kilometer zonder rammeltje of knars rond, terwijl ik niet zo'n heel goed baasje ben voor mijn MTX. (Veel raggen, 'overtoeren' enz.)

Mijn CB50 heeft ook al ruim 50k kilometer gelopen, is alleen een keer een nieuwe cilinder+zooi op gekomen, voor de rest zou het me niets verbazen dat het onderblok nooit open is geweest.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 8-6-2015 om 15:11 uur.
 
Viertakt uber alles.
fearox 8-6-2015 15:10 Print reply

Posts: 144
dus als het cilindertje eraf is, moet ik kijken of er geen speling links of rechts zit. en als je aan het krukas trekt of er wat speling is toch?
 
Viertakt 8-6-2015 15:16 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fearox
dus als het cilindertje eraf is, moet ik kijken of er geen speling links of rechts zit. en als je aan het krukas trekt of er wat speling is toch?



Even het vliegwiel goed beet pakken en kijken of je axiale en radiale speling kunt voelen. Paar keer de krukas ronddraaien, dit moet soepel gaan zonder knarsen, je mag hooguit de tanden van de bak horen draaien. Dan pak je de drijfstang vast op het bovenste dode punt en kijk je of de drijfstang op en neer kan(terwijl je het vliegwiel vast houdt), hij mag heen en weer wel iets speling hebben. Op en neer mag je niets kunnen voelen.

En als het blokje weer in elkaar zit, start je hem, pak je een mooie lange schroevendraaier, zet de schroevendraaier tegen het carter waar de lagers ongeveer zitten, andere kant tegen je oor, en dan luister je even hoe de lagers klinken. Dit moet een egaal geluid zijn waar geen tikken, onregelmatige rammels oid in zitten.

En let op: minimale speling wil niet betekenen dat je lagers gaar zijn. Vooral axiaal op de krukaslagers wil niet betekenen dat de lagers versleten zijn. Radiaal zou je niet mogen kunnen voelen. Zolang ze maar geen lawaai maken.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 8-6-2015 om 15:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 8-6-2015 om 15:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 8-6-2015 om 15:23 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 8-6-2015 om 15:24 uur.
 
Viertakt uber alles.
fearox 8-6-2015 15:44 Print reply

Posts: 144
alleen als ik dat kapje eraf haal bij het vliegwiel en het voortandwiel, loopt er dan ook blokolie uit? ik snap niet helemaal hoe ik nou speling kan voelen bij het vliegwiel. moet ik er gewoon een paar keer aan draaien en dan voelen of het soepel gaat, of als ik er zacht aan trek dat ik dan speling kan voelen?
 

Dit topic is 7549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved