Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Spanningsregelaar am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 830 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68714 - Spanningsregelaar am6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BartBrommerKomkommer 27-5-2015 12:53 Print topicpost

Posts: 6
Ik ben zelf een draadboom aan het knutselen voor mijn sherco sm met am6 blokje. Her en der staat aangegeven dure spanningsregelaars aan te schaffen voor de am6 blokjes. Is het niet mogelijk een goedkopere universele spanningsregelaar 12v te gebruiken? Zoals deze

Bart

Dit bericht is gewijzigd door BartBrommerKomkommer op 27-5-2015 om 12:55 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BartBrommerKomkommer op 27-5-2015 om 12:59 uur.
 

mini89 27-5-2015 15:04 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartBrommerKomkommer
Ik ben zelf een draadboom aan het knutselen voor mijn sherco sm met am6 blokje. Her en der staat aangegeven dure spanningsregelaars aan te schaffen voor de am6 blokjes. Is het niet mogelijk een goedkopere universele spanningsregelaar 12v te gebruiken? Zoals deze

Bart

Dit bericht is gewijzigd door BartBrommerKomkommer op 27-5-2015 om 12:55 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BartBrommerKomkommer op 27-5-2015 om 12:59 uur.

welke ? zie niets

 
Viertakt 27-5-2015 16:28 Print reply

Posts: 3586
Die universele 3 pins begrenzen alleen de wisselspanning, hierbij is het dus niet mogelijk om 12vdc voor bijvoorbeeld de accu, knippers, remlicht en claxon aan te sluiten
 
Viertakt uber alles.
BartBrommerKomkommer 27-5-2015 22:05 Print reply

Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Die universele 3 pins begrenzen alleen de wisselspanning, hierbij is het dus niet mogelijk om 12vdc voor bijvoorbeeld de accu, knippers, remlicht en claxon aan te sluiten


Dank voor je reactie. Uit deze spanningsregelaar komt dus 12v ac, dit zou dan ook om te zetten zijn naar 12v dc met een omvormer toch? Kan iemand mij vertellen wat voor omvormer je hiervoor zou kunnen gebruiken?
 
BartBrommerKomkommer 28-5-2015 0:01 Print reply

Posts: 6
Maar deze zou ik dus gewoon kunnen gebruiken? Hier komt gewoon 12v gelijkspanning uit neem ik aan. Leuk dat ze op alle sites zo netjes de specificaties van die dingetjes neer zetten

Dit bericht is gewijzigd door BartBrommerKomkommer op 28-5-2015 om 0:02 uur.
 
fordrwd4ever 28-5-2015 12:39 Print reply
Posts: 107
Waarom neem je niet gewoon een goedkope 4 pens regelaar van een chineze scooter met een GY6 blok?

Daar de 2 ingangen met elkaar doorverbinden en je bent klaar.
(Ducati/Kokusan ontstekingen hebben geen extra laadspoel voor de akku)

Dat heb ik al jaren op mijn Derbi zitten,werkt prima

Kijk maar eens hoe ze dat op een Kreidler aansluiten :
http://www.kreidler....ad/file.php?id=81187
 
Idiot outside, but why?
BartBrommerKomkommer 28-5-2015 15:02 Print reply

Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
Waarom neem je niet gewoon een goedkope 4 pens regelaar van een chineze scooter met een GY6 blok?

Daar de 2 ingangen met elkaar doorverbinden en je bent klaar.
(Ducati/Kokusan ontstekingen hebben geen extra laadspoel voor de akku)

Dat heb ik al jaren op mijn Derbi zitten,werkt prima

Kijk maar eens hoe ze dat op een Kreidler aansluiten :
http://www.kreidler....ad/file.php?id=81187



Bij die Kreidler aansluiting hebben ze op de zelfde pool als waar de spanning inkomt ook de verbruikers aangesloten. Hoe gaat dit in zijn werk dan? Ik neem aan dat er op een andere pool 12v dc uitkomt toch en je deze gebruikt voor je lampen etc. bij de Kreidler aansluiting de rode.
 
fordrwd4ever 28-5-2015 15:44 Print reply
Posts: 107
Als je goed kijkt, zie je dat de gele draad naar de verlichting gaat.
Net zoals het bij zowel Derbi/AM6 gaat.

De regelaar zorgt ervoor dat de spanning op die draad nooit boven de 12V uitkomt..(blijft overigens wel wisselspanning)

De rode draad is netjes 12V en gaat rechtstreeks naar de akku.

Om het nog makkelijker te maken:

Sluit je verlichting gewoon aan op de akku.
Hoef je verder niets aan te passen..

Dit bericht is gewijzigd door fordrwd4ever op 28-5-2015 om 15:46 uur.
 
Idiot outside, but why?
BartBrommerKomkommer 28-5-2015 23:33 Print reply

Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
Als je goed kijkt, zie je dat de gele draad naar de verlichting gaat.
Net zoals het bij zowel Derbi/AM6 gaat.

De regelaar zorgt ervoor dat de spanning op die draad nooit boven de 12V uitkomt..(blijft overigens wel wisselspanning)

De rode draad is netjes 12V en gaat rechtstreeks naar de akku.

Om het nog makkelijker te maken:

Sluit je verlichting gewoon aan op de akku.
Hoef je verder niets aan te passen..

Dit bericht is gewijzigd door fordrwd4ever op 28-5-2015 om 15:46 uur.


Ik heb geen accu in mijn sherco zitten dus dat is sowieso geen optie. Maar dan zou ik alles gewoon aan kunnen sluiten op die draad. Maar als voorlicht, achterlicht, claxon en knipperlicht werkt op wisselspanning, waarom geeft 'viertakt' dan aan dat claxon, remlicht en knipperlicht niet zullen werken op wisselspanning? Is het zo dat een knipperrelais alleen werkt op gelijkspanning? Deze zou dan simpelweg aan te sluiten zijn op de pool die de accu bij laadt toch, want ik neem aan dan hieruit wel gelijkspanning komt aangezien een accu niet te laden valt met wisselspanning?
 
fordrwd4ever 29-5-2015 18:00 Print reply
Posts: 107
Je hebt wel een akku of anders een paar elko's nodig om er een nette gelijkspanning van te maken.

Er komt namelijk wel gelijkspanning uit de regelaar,maar die pulst 5 x per omwenteling van de krukas.

Zonder afvlakking (akku of paar elko's) heb je geen fatsoenlijke spanning.
(Ook je toerenteller werkt dan niet goed)

Dus : zet een elko van 4700uF/25V (16V is te laag..) tussen de rode draad en de massa.
Deze werkt dan als akku(tje)..
Hogere waarde mag ook,met 4700uF kan je ongeveer 2 Ampere trekken.
Dat is genoeg voor de toeter..
Wil je ook de knipperlichten en het remlicht daarop aansluiten,dan moet er wat meer op..
Doe er dan maar 3 van 4700uF (gewoon parallel aan elkaar zetten)

Deze zijn ongeveer 1cm doorsnee en 3 cm hoog,dus vrij klein.

Dit bericht is gewijzigd door fordrwd4ever op 29-5-2015 om 18:06 uur.
 
Idiot outside, but why?

Dit topic is 4252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved