Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Crosmotor hoeveel cc is verstandig???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1193 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68702 - Crosmotor hoeveel cc is verstandig?...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6053 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wilbert98 18-5-2015 14:10 Print topicpost
Posts: 24
hoi,

Ik heb een vraagje ik wil graag een crosmotor gaan kopen.
nu weet niet hoeveel cc verstandig is?
250cc of 125?

ik rij zelf met 80cc airsal op derbi, wat natuurlijk niet te vergelijken valt maar wel iets ervaring dus met rijden

maar wat is verstandiger een 125 of gelijk een 250?
ben 16 jaar weeg 70 kg en ben 1,85 mtr lang speeld dat ook een rol?

iemand ervaring ermee die gelijk aan een 250 is begonnen?
of is dat echt te zwaar?

hoor graag jullie reacties
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-5-2015 14:28 Print reply

Posts: 8593
Tweetakt of viertakt ?
Hoe oud is de motor van je keuze, hoeveel pk.
Hoeveel ervaring heb je.
Ik zou voor de 250 gaan in ieder geval. Een 125 is maar een klein stapje omhoog t.o.v. een snelle brommer.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
wilbert98 18-5-2015 14:43 Print reply
Posts: 24
gewoon 2 takt

rm/honda 250
of rm/honda 125


 
koller mtxsh 18-5-2015 15:10 Print reply
Posts: 99
Ik heb op mijn 16e een Honda CR125 gekocht, bevalt me prima.
 
sjoerd456 18-5-2015 16:38 Print reply

Posts: 274
Ik heb ook een cr250 gekocht en weeg een paar kilo minder dan jij, bevalt me prima. Ga je ermee de crossbaan op of gewoon voor op het land?
 
Cas DT 18-5-2015 17:51 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik zou voor de 250 gaan in ieder geval. Een 125 is maar een klein stapje omhoog t.o.v. een snelle brommer.



Met een tweetakt? Denk het niet..

 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
wilbert98 18-5-2015 18:38 Print reply
Posts: 24
Ik rij er waarschijnlijk niet heel veel mee af en toe een x in het weiland en soms op een klein stukje baan in de buurt.


 
PRO TUNING 18-5-2015 19:06 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert98
Ik rij er waarschijnlijk niet heel veel mee af en toe een x in het weiland en soms op een klein stukje baan in de buurt.




125 cc tweetakt, en als je een buitengewoon talent bent zoals Jeffrey Herlings en je gaat in 2 jaar overal volgas in de 6e versnelling de baan rond kun je overstappen naar een motor met meer cilinderinhoud.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-5-2015 19:46 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Met een tweetakt? Denk het niet..



125 tweetakt vind ik vervelend traag maar feel free to disagree.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Cas DT 18-5-2015 19:59 Print reply

Posts: 3131
Ook jonge motoren?

Verder zou ik niet durven om het niet eens met je te zijn, straks heb ik weer een ban aan mijn broek hangen.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
sjoerd456 18-5-2015 21:04 Print reply

Posts: 274
Als je een beetje rechtdoor gaat jakkeren op een weiland is een 250 veel mooier vind ik. Wil je echt op de baan rijden met veel bochten dan kun je beter een 125 kopen.
 
ts50cc 18-5-2015 21:47 Print reply

Posts: 353
250 is denk ik net iets te
Omdat je vanaf een brommer afkomt het is een wereld van verschil
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-5-2015 23:30 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Ook jonge motoren?

Verder zou ik niet durven om het niet eens met je te zijn, straks heb ik weer een ban aan mijn broek hangen.


Wat is er nog nieuw te krijgen in tweetakt eigenlijk ?


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
bartbrouwer 19-5-2015 10:32 Print reply
Posts: 529
Ik zou voor de slijtvastere cr250 gaan, die heeft ook meer koppel en als je hem langer houd en je zelf ouder word, heb je al meteen een motor die wat sterker is.

Ik heb zelf ook vanalles gehad, ooit begonnen op de mtx'en en toen cr80-125-250-500 en nu een xr600 op supermoto wielen.

Ik heb zelf met crossen op de plak altijd groot koppel leuker vinden rijden (niet op de crossbaan dan) dan een toerenjanker

Dit bericht is gewijzigd door bartbrouwer op 19-5-2015 om 10:33 uur.
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
arjensik 20-5-2015 22:06 Print reply

Posts: 552
Ik zou toen ik jou was gewoon een 125cc kopen, een sneller brommer is heus niet agressiever als een 125cc en als je echt op de crossbaan wilt rijden is een 125cc helemaal een goeie keuze want je hebt veel technieken nodig, het is niet zo dat je vol gas op een heuvel af rijd en direct springt. Je moet uren maken en veel technieken oefenen als je dat met een sterke 250 gaat doen zonder technieken en ervaring in de cross word het bottenbrekerij
 
The rider should never be the slowest part on the bike
arjensik 20-5-2015 22:07 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Wat is er nog nieuw te krijgen in tweetakt eigenlijk ?



Ktm tm beta gasgas Husqvarna Yamaha....


Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 20-5-2015 om 22:08 uur.
 
The rider should never be the slowest part on the bike

Dit topic is 6053 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved