Aprilia RX 50 2003 |
26-4-2015 18:56 |
Posts: 6717 |
Wat is je budget?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Jacco damman |
26-4-2015 20:19 |
Posts: 8 |
moet niet heel hoog in de papier lopen maar mag best wat kosten.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
26-4-2015 20:48 |
Posts: 6717 |
Wat is best wat?
Voor de een is dat ¤50, voor de ander ¤300
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Jacco damman |
26-4-2015 20:56 |
Posts: 8 |
gaat voor mij denk ik eerder richting de 300
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
26-4-2015 21:12 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jacco damman
gaat voor mij denk ik eerder richting de 300
Kijk dan valt er wat te bereiken. Heb je foto's van de brommers? En wat voor setup etc hebben ze nu?
De blokken zijn hetzelfde.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Jacco damman |
26-4-2015 21:34 |
Posts: 8 |
zo geen foto's bij de hand zou ik morgen even maken.
motorhipania
50cc origineel
22 mm dellorto
rieju
50 cc Minarelli AM6 SP 40.3MM
17.5 mm delllorto
uitlaten van allebei is aan mekaar gelaste meuk.
voor de rest is alles dacht ik wel standaard
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
26-4-2015 21:52 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jacco damman
zo geen foto's bij de hand zou ik morgen even maken.
motorhipania
50cc origineel
22 mm dellorto
rieju
50 cc Minarelli AM6 SP 40.3MM
17.5 mm delllorto
uitlaten van allebei is aan mekaar gelaste meuk.
voor de rest is alles dacht ik wel standaard
SP 40.3 is traag en blijft traag. Wel afdoende om die baan rond te komen.
Moeten beide brommers rijden of maar 1?
Destijds heb ik er gereden met een volledige originele setting met 9mm carb. Kwam de baan gewoon 3 uur lang probleemloos rond.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Jacco damman |
27-4-2015 11:25 |
Posts: 8 |
Klopt die sp is ook niet een van de beste cilinders,
heb hem gekocht omdat cilinder van de rieju kapot was gelopen.
Als een brommer klaar is voor de zwarte cross is voldoende.
Wil alleen wel proberen zo rap mogelijk de baan rond te crossen
zou ik het frame ook moeten verstevigen voor het springen?
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
27-4-2015 22:10 |
Posts: 6717 |
Beide frames kunnen met een setup tot ¤300 alles wel aan.
Hoe streng is de controle op 50cc? Uit mijn tijd dat ik wel eens brommercross reed viel dat wel mee als je maar niet te hoog eindigde.
Als je een DR80 cilinder er op zet (nieuw ca ¤140) krijg je al aardig koppel, met een V6 en een 19mm er bij heb ik destijds 13e van de 75 gereden in de BX. Ik reed toen puur voor de lol als enkele bestuurder (ipv dubbel).
Dan heb je een redelijk rappe setting die zeker heel kan blijven en wat vergefelijker is bij fouten dan een hoogtoerige 50cc.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
jordi50cc |
27-4-2015 23:38 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Beide frames kunnen met een setup tot ¤300 alles wel aan.
Hoe streng is de controle op 50cc? Uit mijn tijd dat ik wel eens brommercross reed viel dat wel mee als je maar niet te hoog eindigde.
Als je een DR80 cilinder er op zet (nieuw ca ¤140) krijg je al aardig koppel, met een V6 en een 19mm er bij heb ik destijds 13e van de 75 gereden in de BX. Ik reed toen puur voor de lol als enkele bestuurder (ipv dubbel).
Dan heb je een redelijk rappe setting die zeker heel kan blijven en wat vergefelijker is bij fouten dan een hoogtoerige 50cc.
vals speler! haha
|
|
JST performance |
|
Aprilia RX 50 2003 |
27-4-2015 23:52 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]
vals speler! haha
Whaha, die brommer moest alles kunnen, doen en redelijk heel blijven. Ik heb nooit de intentie gehad om te winnen. Achteraf mocht iedereen weten dat ik 23,4 cc te veel had, als ik maar kon rijden.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Jacco damman |
28-4-2015 21:05 |
Posts: 8 |
Gisteren ben ik begonnen met het frame van de rieju, Zo ver als ik kon kaal gemaakt. Alleen een paar tegen slagen. frame achter het voor spatbord door geroest. en de as van de achterbrug wil dr niet uit. frame ga ik even stukje kokers voor halen en die er tussen lassen. achterbrug heb ik nog geen idee hoe is die er tussen weg ga krijgen. als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Hoe steng de controle op CC is weet ik zelf ook nog niet? Misschien dat iemand het hier weet?. Gaat mij ook zeker niet om te winnen. maar ik moet niet als laaste eindigen moet wel een beetje rap gaan.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
28-4-2015 22:37 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jacco damman
Gisteren ben ik begonnen met het frame van de rieju, Zo ver als ik kon kaal gemaakt. Alleen een paar tegen slagen. frame achter het voor spatbord door geroest. en de as van de achterbrug wil dr niet uit. frame ga ik even stukje kokers voor halen en die er tussen lassen. achterbrug heb ik nog geen idee hoe is die er tussen weg ga krijgen. als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Hoe steng de controle op CC is weet ik zelf ook nog niet? Misschien dat iemand het hier weet?. Gaat mij ook zeker niet om te winnen. maar ik moet niet als laaste eindigen moet wel een beetje rap gaan.
Ze gaan vast niet alle cilinders er af halen. Van buiten ziet een DR80 er precies uit als een DR50.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
RiejuRonnie |
6-5-2015 16:00 |
Posts: 34 |
De controle is niet streng ree afgelope jaar op een 86cc en er ree zelfs een 125'er mee! Zorg wel dat je remmen goed zijn en scherpe hoekjes wegwerkt!
Gr
|
|
|
|