Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - batavus mondial opknappen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1180 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68665 - batavus mondial opknappen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4128 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

trevor 20-4-2015 12:00 Print reply
Posts: 16
Even extra informatie de v snaar is vervangen, nieuwe koppelingssegmenten, onsteking staat allemaal juist, de bougie is natuurlijk nieuw, ik heb niks gedaan met de sproeier, zit nog steeds dezelfde sproeier in als toen ik hem in mijn bezit kreeg. Dat moet in principe allemaal goed zijn lijkt mij?

1 keer trappen en hij slaat aan. Dan geef je gas en duurt het een eeuwigheid voordat de brommer ook maar van zijn plaatst komt, en eer je de 15km/uur aantikt ben je wel even verder.
Het rare is dat zodra je rond de 20 komt die hem soepel door pakt tot de 35. Bij 35 blijft die ook steken.


 
Viertakt 20-4-2015 15:27 Print reply

Posts: 3586
Dit is helaas de variant zonder vario, die zijn idd behoorlijk traag.

Maardaarom zou die wel gewoon minimaal 45 moeten halen. Is je carburateur goed schoon? Luchtfilter ook goed gangbaar?

Hoe reageert hij op volgas? Prutteld hij, of maakt ie een bwoaap geluid?

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 20-4-2015 om 15:28 uur.
 
Viertakt uber alles.
trevor 20-4-2015 15:54 Print reply
Posts: 16
Caburateur heb ik er nu binnen een week tijd 2 keer afgehad en grondig schoongemaakt, luchtfilter is ook nieuw en goed schoon.
Ja bij volgas maakt die wel het bwoaap "bosaap" geluid.

Alleen hij trekt hem gewoon weg niet verder door dan Max. 35 km/uur.

Het gaat er om dat ik hem goed krijg zodat die door de rdw keuring komt. Daarom heb ik hem nu het liefst zo origineel nodig. Als blijkt dat de brommer gewoon niet meer in zich heeft met deze setup dan kan ik daar na de rdw keuring altijd wat aan veranderen :-p
 
Viertakt 20-4-2015 18:21 Print reply

Posts: 3586
Lijkt mij een te kleine sproeier om eerlijk te zijn, heb je nog wat veranderd? Uitlaat of luchtfilter?
 
Viertakt uber alles.
trevor 20-4-2015 18:59 Print reply
Posts: 16
Uitlaat heb ik wel vervangen maar dit is nog steeds de originele uitlaat die er op hoort, zelfde geld voor het luchtfilter...

Sproeier 5 maten groter heb ik al wel geprobeerd, nu is dit niet super veel verschil maar dit maakte niets uit.

Dit bericht is gewijzigd door trevor op 20-4-2015 om 19:04 uur.
 
Viertakt 21-4-2015 13:50 Print reply

Posts: 3586
Maar voor de keuring hoeft hij niet bijzonder goed te lopen, mn monkey haalde maar 28 op de rollerbank bij het RDW (overkill terugvoeren )
 
Viertakt uber alles.
trevor 21-4-2015 15:13 Print reply
Posts: 16
Ah super dat maakt niets uit dus? Kan ik later de setup wel veranderen haha.

Alleen nog de remweg zien te verkorten nu van dat ding..

Correctie: de achterrem dan..

Dit bericht is gewijzigd door trevor op 21-4-2015 om 16:56 uur.
 
Viertakt 22-4-2015 12:57 Print reply

Posts: 3586
Zorg dat hij nergens speling op heeft(balhoofd, voorvork, achterbrug), de verlichting er op zit, geen rare rotte plekken hebt oid. Hij moet ook gewoon goed remmen.

Je zou nog kunnen proberen te spelen met sproeiers totdat hij iets mooier loopt. Gezien je zegt dat hij bwoaapt zou ik het toch daar zoeken.

Weet je ook zeker dat je ontsteking optijd staat? Heb je cdi of contactpunten hierop? Denk contactpunten.
 
Viertakt uber alles.
trevor 22-4-2015 13:01 Print reply
Posts: 16
Contactpunten zitten er op. Heb ik vorige week zelf nog afgesteld. Dat zit prima.

Ja die achterrem is nog wel een puntje. Hij piept namelijk constant en op dr één of andere manier remt die ook niet genoeg. Voorrem daarintegen doet het als een malle.

Heb bij de achterrem al een nieuwe remkabel aangelegden nieuwe remblokjes gedaan. Maar nu remt die nog niet goed. En sindsdien piept die ook constant.
 
Viertakt 22-4-2015 13:19 Print reply

Posts: 3586
Was de trommel wel glad van binnen? Blokken moeten altijd even inslijten als de trommel niet helemaal egaal is.
 
Viertakt uber alles.
trevor 22-4-2015 13:35 Print reply
Posts: 16
Glad was de trommel wel van binnen, en ook goed droog gemaakt. Ik heb het idee dat als je remt je niet genoeg kracht kan zetten? Als je de achterrem indrukt kan je de brommer gewoon naar voren duwen..
 
Viertakt 22-4-2015 15:39 Print reply

Posts: 3586
Ook goed ontvet? Duurt soms wel even voordat de blokken goed ingesleten zijn op de trommel voordat ze 100% contact maken. De hendel mag je trouwens niet tot aan het handvat kunnen trekken.

Geen scherpe bochten in de remkabel?
 
Viertakt uber alles.
trevor 22-4-2015 15:49 Print reply
Posts: 16
Remkabel loopt soepel. Hendel kan ik wel helemaal in knijpen. Zat net even te kijken maar hoe kan je dit aanpassen?

Achterremhendel druk ik dus makkelijk tot aan het handvat in.

Dit bericht is gewijzigd door trevor op 22-4-2015 om 18:43 uur.
 
Viertakt 22-4-2015 19:50 Print reply

Posts: 3586
Zitten er geen stelbusjes op je handvat? Iig kabel strakker zetten, zelf stel ik remmen zo strak op dat ze net niet aanlopen.
 
Viertakt uber alles.
trevor 22-4-2015 20:27 Print reply
Posts: 16
Stelbusjes? Mm zegt me niets..
 

Dit topic is 4128 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved