Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Raar geluid uit Honda MTX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 520 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68650 - Raar geluid uit Honda MTX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Renier 7-4-2015 18:08 Print topicpost

Posts: 21
Hij liep heel goed, rijdend en al weg gezet, en de volgende dag toen ik hem probeerde te kicken kwam er dit geluid uit, ook rennen er mee had weinig zin.



Iemand misschien enig idee wat het zou kunnen zijn? :P

Alvast enorm bedankt in ieder geval!


Dit bericht is gewijzigd door Renier op 7-4-2015 om 18:09 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Renier op 7-4-2015 om 18:10 uur.
 

Dixon 7-4-2015 18:30 Print reply

Posts: 122
Verzopen... of water en vuil in je cilinder, ik zie dat je zonder uitlaat rijd
 
Renier 7-4-2015 18:40 Print reply

Posts: 21
Maar wat verklaart die tufjes dan eigenlijk? Zelf namelijk nog nooit eerder gehoord, ook niet bij een verzopen brommert. Heb de cilinder ook bekeken en die was niet vuil hooguit nattig, het raarste is nog dat ik hem ook wel aan de praat krijg als ik hard zat ren of kick maar dan draait ie volgens de teller of 2000 toeren of 4000, afhankelijk van waar ie maar net zin in heeft, en dat blijft dan constant, met vol gas. Laat ik gas los dan valt ie weer weg. (Uitlaat zit er overigens wel op, van een MB, snelle Luhao variant geloof ik)


Edit: met water bedoel je misschien water in de tank en tussen de benzine? Heeft wel een poosje stil gestaan, heb er zeker veel meer als er al in zat nieuwe brandstof bij gegooid en liep ook gewoon prima tot nu toe, zou het alsnog kunnen dat er water tussen zit? Ik heb zelf eerlijk gezegd geen flauw benul, niet eerder mee te maken gehad.

Dit bericht is gewijzigd door Renier op 7-4-2015 om 18:47 uur.
 
jan w. 50 7-4-2015 19:27 Print reply

Posts: 965
voor een paar weken geleden.
had je de krukas kering lek.?

heb je de ontsteking goed gemonteerd.
was de ondsteking toen erg nat van mengsmering.
[dat die kortsluiting heeft.]?


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
maerijn 7-4-2015 21:06 Print reply

Posts: 2455
Ik denk iets met de ontsteking, al een andere bougie geprobeerd?
 
Renier 8-4-2015 0:10 Print reply

Posts: 21
Dank je, vliegwiel is er wel af geweest voor het vervangen van de krukaskeerring maar daarna liep ie wel goed. Ik heb B7HS wat erin zat als eerste geprobeerd en dat was ruk, B9HS deed het goed maar na advies ben ik toch voor een B8HS gegaan. Er lijkt geen verschil te zijn tussen de B9HS en de B8HS, beide lijken precies het zelfde probleem te hebben. Ik zal morgen weer eens kijken of ik iets aan de ontsteking kan zien of zo, wat zijn dingen waar ik op moet letten? Of ie kortsluiting kan maken dus eigenlijk? En eventueel schoonmaken?

Edit: Het was inderdaad het vliegwiel wat later verschoven was, ik had hem gemarkeerd dus in het begin zat ie er nog goed op, maar die spie die erin zat was eruit gevallen (wist niet dat die los zat en dat mogelijk was). Dus dat veroorzaakte het probleem, de ontsteking inderdaad.

Dit bericht is gewijzigd door Renier op 8-4-2015 om 15:50 uur.
 

Dit topic is 3060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved