Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tzr word snel super warm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68643 - Tzr word snel super warm
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3004 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nickzzz123 30-3-2015 18:12 Print topicpost

Posts: 144
Hallo,
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe cilinder om mijn tzr gelegd. Hij werd al super warm na een klein stukje rijden en als ik van school kwam (ongeveer 10km) kon ik mijn hand niet op de cilinder houden omdat deze zo warm was. Als ik wat langer reed door de polder, wel steeds volgas dus flink wat toeren draaien,12000 ongeveer toen kon ik mijn hand al niet meer op mn radiateur houden omdat die zo warm was. Ik dacht dat het kwam omdat er nog een 16 mm carb op lag waardoor hij dus minder benzine kreeg waardoor hij dus minder koelde, dus ik wat aangekloot met sproeiers en openduur sproeier 124 in 16mm dellorto PHBN dat vond ik zelf best groot, dus een 19mm dellorto PHBG erop gestoken met sproeier 108 werd hij nog even warm. Heb net sproeier 124 in de 19mm gedaan en toen begon hij te stotteren (viertakten) dus afgebouwd tot 112 en met 112 stotterde hij niet meer, maar word nog steeds zo warm dat ik mijn hand geen 5 seconden op de cilinder kan houden na ongeveer 4 km gereden te hebben. Ik weet dat hij tussen de 70/80 graden moet zijn maar neem aan dat je niet je handen verbrand aan een cilinder die 80 graden is ?

Cilinder : Gilardoni Italkit Aluminium
Carb : 19mm dellorto PHBG
Sproeier : 112
Twv : 13/47
Uitlaat : Omgebeunde metrakit

Ik meng zelf met action olie rond 1:45 weet niet of het door de action olie komt ?

Het is een lang verhaal, misschien een beetje onduidelijk maar ik weet niet meer hoe het zou kunnen. Heb ook al wat gegoogled maar dat is i de meeste gevallen : Te kleine sproeier, versleten cilinder enz...

Nick

Edit : heb trouwens de waterpomp al nagekeken dit zat nog allemaal goed maar zag dat er in het waterpomp dekseltje een plastic buisje zat waarop de slang die van mijn raditeur komt aan gesloten zit. In dat plastic buisje zit een vernauwing een gaatje van ongeveer 8mm denkik. Ik zat er aan te denken om dit wat groter te boren zodat er wat meer koelwater door kan, maar ik ben bang dat er dan niet genoeg druk is want dat kleinere gat zit daar niet voor niets neem ik aan. Of zou ik dat gewoon door kunnen boren ?

Dit bericht is gewijzigd door nickzzz123 op 30-3-2015 om 18:24 uur.
 

JB1 30-3-2015 19:14 Print reply

Posts: 14881
Voor een hand is 42 graden al vrij warm, je lichaam reageert dan al met pijn van, niet aanraken.

80 graden is het dubbele, do the math
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Brommers en meer 30-3-2015 20:07 Print reply

Posts: 1966
action olie, scheelt wel degelijk in prestaties...

maar als je brommer te arm afgesteld is wordt die ook wel warmer

Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 30-3-2015 om 20:07 uur.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
nickzzz123 30-3-2015 21:58 Print reply

Posts: 144
Ja dan zal het wel aan mij liggen, mijn vorige cilinder was gietijzer en die werd echt niet zo warm als deze maar die maakte dan ook niet zoveel toeren.

Dan ga ik toch maar eens een tankje met goede olie mengen, kijken of dat verschilt.

Bedankt!
 
JB1 30-3-2015 22:10 Print reply

Posts: 14881
Action olie in een straatbrommer maakt geen hol uit.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 31-3-2015 0:00 Print reply

Posts: 6717
Ik zou me eerder zorgen maken als ik m'n hand wel op de cilinder of rad kon leggen na een stuk rijden...

Action olie is gewoon goed voor dit gebruik, het voldoet aan hedendaagse hoge keurmerken.

Had je in je vorige toevallig geen thermostaat zitten? Dan klopt het wel dat hij te koud bleef. Dat is erg slecht voor de levensduur en prestaties.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
nickzzz123 31-3-2015 0:09 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Ik zou me eerder zorgen maken als ik m'n hand wel op de cilinder of rad kon leggen na een stuk rijden...

Action olie is gewoon goed voor dit gebruik, het voldoet aan hedendaagse hoge keurmerken.

Had je in je vorige toevallig geen thermostaat zitten? Dan klopt het wel dat hij te koud bleef. Dat is erg slecht voor de levensduur en prestaties.



Thermostaat was er bij beide cilinders uit. Ik ga van de week eens een temperatuurmeter erop zetten en kijken wat die aangeeft. Zoals ik het hier lees zal het wel goed zijn.

Bedankt allemaal !
 
Aprilia RX 50 2003 31-3-2015 10:46 Print reply

Posts: 6717
Waarom heb je die er uit gelaten?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
nickzzz123 31-3-2015 11:21 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Waarom heb je die er uit gelaten?


Omdat ik had gelezen dat als deze kapot zou zijn dat hij niet meer open ging. Ik wou niet dat ik een warmloper kreeg dus heb toen ik de kop er een keer af had gelijk de thermostaat eruit gehaald.
 
Aprilia RX 50 2003 31-3-2015 12:19 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nickzzz123
[...]


Omdat ik had gelezen dat als deze kapot zou zijn dat hij niet meer open ging. Ik wou niet dat ik een warmloper kreeg dus heb toen ik de kop er een keer af had gelijk de thermostaat eruit gehaald.


Als hij kapot gaat blijft hij open staan, dus dan heb je gewoon z'n normale maximale doorlaat.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
nickzzz123 31-3-2015 13:25 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Als hij kapot gaat blijft hij open staan, dus dan heb je gewoon z'n normale maximale doorlaat.



Maar meer voordelen heeft een thermostaat niet dan dat hij sneller warm word toch ?
 

Dit topic is 3004 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved