Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vragen puch maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1192 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68602 - vragen puch maxi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roelvvv 15-2-2015 12:58 Print topicpost
Posts: 52
Hey, ik heb een paar vragen over mn puch maxi.
Er zit nu een fuego uitlaat onder, 50cc, 15-45 vertanding en een 12mm carb. Ik zou eigenlijk alleen de cilinder willen vervangen met meer inhoud zodat hij beter optrekt naar niet harder dan 60km/h. Welke moet ik dan kopen?

De cuplagers in mijn achterwiel zijn ook versleten, ik heb geen ervaring met cuplagers en hoe ik ze goed monteer. Is het een beter idee om gewoon een ander wiel te kopen?
 

binky 22-2-2015 13:28 Print reply
Posts: 2
hoe hard loopt hij nu ong?

ik zou het wiel gewoon vervangen want anders kost het ong even veel.


 
giejoomAF1 25-2-2015 1:22 Print reply
Posts: 1
Een cilinder met grotere inhoud met de 12mm carb die je nu hebt gaat hem niet worden, 60km/u is te halen met een snelle 50cc en 15mm carb met de pijp die je nu hebt, of een 90euro 70cc cilinderkitje halen inclusief carb bij bijvoorbeeld jmpb en dan de tandwielverhouding veranderen. Naar mijn idee zul je hoe dan ook iets anders dan alleen de cilinder aan het vervangen moeten komen.
 
roelvvv 5-3-2015 16:35 Print reply
Posts: 52
Maar als ik mijn carb vervang moet ik ook een nieuw spruitstuk aanschaffen en dan gaat het weer aardig in de kosten lopen. Ik heb nu lagers voor mijn spaakwielen omdat ik de spaakwielen toch mooi vind, nog enige tips voor het monteren van een cuplager?
 
bjkamstra 10-5-2015 10:05 Print reply
Posts: 7
gewoon je koppeling een beetje aanpassen..... als je de veren op je koppeling strakker zet dan zullen de schoentjes bij een hoger toerental gaan zweven en dus later aangrijpen.... en in dit geval is aangrijpen bij een hoger toerental sneller optrekken.. verder verandert er niks..
 
Viertakt 10-5-2015 15:11 Print reply

Posts: 3586
Flauwekul, 12mm op een 70cc poeg wil prima.

Juist puchjes hebben voordeel bij een kleinere carburateur omdat in de praktijk blijkt hoe groter de carburateur hoe smaller de powerband. En een brede powerband op een poeg is iets wat wel plezierig rijdt.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 2944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved