Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mtx 70cc houdt in

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1079 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68597 - Mtx 70cc houdt in
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koller mtxsh 4-3-2015 8:59 Print reply
Posts: 99
Iemand een iedee

Zou ik de bobine moeten vervangen of een ander onderdeel?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-3-2015 14:39 Print reply

Posts: 8635
Ik veronderstel dat je al gechecked hebt of je vonk mooi blauw is ? Bougie er even uithalen, tegen de massa houden, kicken, checken,...
Als dat je geen uitsluitsel geeft, kan je inderdaad bobine, cdi en eventueel ook nog de ontsteking even verwisselen door een andere...
Als je met Honda rijdt, heb je na een tijdje vanzelf een Honda doos/ruilshop/...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
MaXi-PuCh 4-3-2015 22:16 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koller mtxsh
Ik heb de bedrading, spoelen, cdi, bobine en stekkers na gekeken en ontvet met remmenreiniger, voor de rest was alles nog prima.

Maar geen resultaat.

De spoelen heb ik doorgemeten en zaten allemaal tussen de goede waarden, maar de secundaire spoel van de bobine heeft een weerstand van 7 kOhm. De weerstand hoord tussen de 3,4 - 4,2 kOhm ze zijn volgens het handboek.



(Te) hoge weerstand geeft volgens mij niet echt problemen.. eerder een te lage weerstand zou jouw probleem kunnen veroorzaken. Die 7kohm zit wel goed mits je geen draadbreuken mee hebt gemeten.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
koller mtxsh 11-3-2015 19:31 Print reply
Posts: 99
Het stotter probleem is verholpen!!

Bij Honda80cc had ik een ontsteking en bobine besteld, mijn plan was als ik de bobine vervang en niet helpt zou ik de onsteking vervangen en anders zelf draden trekken.. Maar alleen de bobine vervangen was genoeg, op de nieuwe staat TEC made in Japan mp30, op de slechte bobine stondt niks dus zal wel een imitatie prutding zijn.

Maar nu heb ik een ander probleempje;

In de 1, 2 en 3 bij het acceleren trit het blok onmeunig (heel erg) in hoge toeren. In de vrij en de 4e geen last van.

Kan ik daar wat aan doen want het lijkt me niet goed.
Misschien ontsteking later zetten (eerde kan niet).
Of iets anders?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-3-2015 0:19 Print reply

Posts: 8635
Het zou aan je ketting en tandwielen kunnen liggen.
Idealerwijze heb je geen gehele verhouding tussen je voor- en achtertandwiel aantal tanden.
Verder geven bvb. een aantal slechte ketens in je ketting dicht bij elkaar ook gemakkelijk deining.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
koller mtxsh 12-3-2015 12:10 Print reply
Posts: 99
Tandwielen en ketting is nog wel goed, die zijn nog redelijk nieuw.
Volgens mij komt het echt uit het blok zelf, rond de 9 à 10k begint het getril
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-3-2015 22:09 Print reply

Posts: 8635
Blokbouten goed aangespannen ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 13-3-2015 20:02 Print reply

Posts: 967
als je op dat toerental bent.
trekt de motor dan gewoon door.
of heb je dan ook eff een dipje.
in het optrekken?



 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
koller mtxsh 13-3-2015 23:52 Print reply
Posts: 99
Hij trekt dan wel gewoon door.
Ik zal morgen even checken of alles vast zit (denk het eigenlijk wel) en de onsteking een tikje later zetten.
 
koller mtxsh 17-3-2015 18:47 Print reply
Posts: 99
Ik heb de blokbouten aangehaald, zaten nog wel goed vast.
En de onsteking later gezet, heel iets eerder dan tegenover het merkteken.
Maar het blok trilt nog steeds erg.
 
De Schout 17-3-2015 19:45 Print reply
Posts: 5327
heb je eerder veel toeren gedraaid met dit blok?
 
tune tweak fiddle bang bummer
koller mtxsh 17-3-2015 23:50 Print reply
Posts: 99
Nee, dit is de eerste keer dat ik dit merk. Voor die tijd met 50cc gereden, dus die haalde die toeren en dat vermogen niet.
Paar duizend km geleden is het blok gereviseerd.
 
De Schout 18-3-2015 0:20 Print reply
Posts: 5327
Dan vraag ik me af of je balans as op tijd staat.
 
tune tweak fiddle bang bummer
koller mtxsh 20-3-2015 13:29 Print reply
Posts: 99
Ik heb net het koppelingsdeksel er af gehad, maar de timingen staan perfect en direct de lagers en koppelingsplaten gecheckt, alles is nog in orde. Het lager aan de vliegwiel kant is ook goed.

Iemand nog andere ideeën??

 
koller mtxsh 20-3-2015 16:21 Print reply
Posts: 99
Het getril is opgelost, ik heb een groter voor tandwiel er op gezet en toen was het weg. Pangolopalanga had toch gelijk dat er misschien een verkeerde verhouding op zat.

Maar nu heb ik weer een nieuw probleempje
Nadat ik het koppelingsdeksel er af heb gehad, schakelt de bak slecht. De enekeer schakelt die normaal en de anderekeer moet je heel hard duwen voordat die in de versnelling valt. Het is met omhoog en omlaag schakelen.
 

Dit topic is 7881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved