pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
16-2-2015 22:42 |
Posts: 8635 |
95 100 105 zoiets
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
koller mtxsh |
17-2-2015 10:17 |
Posts: 99 |
Staat die nu te rijk/ te arm of is het een ander probleem?
|
|
|
|
JB1 |
17-2-2015 12:38 |
Posts: 14881 |
Ik vermoed te rijk
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
koller mtxsh |
20-2-2015 22:20 |
Posts: 99 |
Ik ben vandaag weer even aan het afstellen geweest. Maar het wordt toch niet beter. Eerst sproeier 130 geprobeerd, dat ging redelijk, met stappen van 5 naar beneden t/m maat 120 en toen kreeg die echt symtomen van te arm, bijvoorbeeld: een moaaap geluid bij volgas en een erg heet motorblok.
Dus heb ik weer 140 er in gedraaid en daar kreeg ik symtomen van te rijk zoals: erg stotteren en inhouden voor de powerband, hij ging er wel door heen.
Toen maatje 135 geprobeerd, daar rijd die het beste op maar het probleem is nog niet verholpen (wat ik hier boven heb zegt als eerste heb gezegt).
Dus aan de carburateur ligt het ook niet naar mijn mening, krijgt genoeg lucht en uitlaat is ook niet verstopt.
Een video van de symtomen:
http://youtu.be/U8XH3MAVJXs
(Sproeier 135, bougie b9es, ontsteking het vroegst
Midden in de powerband houd die op en begint die te stotteren en bokken)
|
|
|
|
Cas DT |
20-2-2015 22:46 |
Posts: 3131 |
Klinkt toch als te arm, gasnaald eens omhoog zetten, clipje omlaag.
Heb je een origineel luchtfilter + element?
Ik had met exact dezelfde setup 30 sproeiermaten kleiner
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
JB1 |
20-2-2015 22:48 |
Posts: 14881 |
Valse lucht checken.
Ontsteking iets eerder zetten.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
koller mtxsh |
21-2-2015 12:29 |
Posts: 99 |
Als ik 20 maten lager ga merk ik pas echt dat die armer begint te lopen en 5 maten hoger (1 sproeier) merk ik dat die te rijk gaat lopen.
De luchtfilterbak is origineel, er zit wel een gewoon goed element in.
En heeft geen valse lucht.
Hoe moet ik de ontsteking nog eerder zetten terwijl die al op z'n vroegtst staat?
Zou het werken als ik het goedkope membraan vervang door een goede (Malossi met carbon), een b10es bougie er in doe en de bougie kabel vervang door een ngk ongestoorde race bougiekabel?
(Bougie is nieuw maar de kabel is heel smal)
|
|
|
|
JB1 |
21-2-2015 13:16 |
Posts: 14881 |
Valse lucht is tussen je carburateur en onstekingsruimte..
Maar ik bedoelde iets later zetten, mijn excuses.
B10es is helemaal niet goed voor jouw set-up man, ik zou een 8 pakken.
Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 21-2-2015 om 13:17 uur.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
21-2-2015 13:23 |
Posts: 8635 |
Ik begin te denken dat er iets met je timingen is. Is er niet in je cylinder gevijld o.d. En is de dikte van je voet- en koppakking ok ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
mbxrijder |
21-2-2015 14:41 |
Posts: 109 |
Lijkt eerder op electronisch probleem.
Heb je cdi al vervangen voor een andere??
Is de ontsteking origineel of is het aftermarket exemplaar??
Bobine die goede massa heeft??
Bobine al vervangen voor een andere??
Ik denk niet aan de carburateur eerlijk gezegd.
|
|
|
|
De Schout |
21-2-2015 21:56 |
Posts: 5327 |
als ik dat filmpje zo zie, zou ik het in je ontsteking gaan zoeken.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
21-2-2015 23:41 |
Posts: 8635 |
Aan de ontsteking had ik ook gedacht, het klinkt ook helemaal alsof er een afstelsysteem op staat zelfs, maar de topicstarter zegt dat hij al verschillende cdi's heeft getest en ook verschillende standen grondplaat heeft getest. Kan dan nog uiteraard de bobine of aftermarket ontsteking zijn.
Dan begrijp ik wel niet zo goed de grote sproeier die er in moet.
En volgens mij is die dip dus de door Honda ingebouwde dip, maar daar lijden veel Honda brommers uit de M-serie aan...als ik jullie posts lees is dit blijkbaar een probleem dat jullie dan allemaal hebben opgelost ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
MaXi-PuCh |
22-2-2015 12:35 |
Posts: 1531 |
Ik heb deze zelfde stotter gehad door een te zwakke vonk.
Kwam bij mij een keer door half doorgerotte kabel van de ontsteking naar de cdi, en een andere keer door vocht; aan beide uiteindes van de bougiekabel.
Bij mn scooter heb ik ook zon stotter gehad. Dat lag blijkbaar aan de cdi, maar dat heb jij al uitgesloten.
Controleer eerst eens of alles 100% droog is, met name onder de rubbers. Als dat het niet is controleer dan de draden van de ontsteking naar je cdi even goed.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
koller mtxsh |
23-2-2015 21:38 |
Posts: 99 |
Oké, ik zal volgende week de ontsteking even nakijken.
Maar heeft iemand een iedee hoe je het verschil tussen ori en immi bobine en ontsteking kan zien?
|
|
|
|
koller mtxsh |
1-3-2015 16:57 |
Posts: 99 |
Ik heb de bedrading, spoelen, cdi, bobine en stekkers na gekeken en ontvet met remmenreiniger, voor de rest was alles nog prima.
Maar geen resultaat.
De spoelen heb ik doorgemeten en zaten allemaal tussen de goede waarden, maar de secundaire spoel van de bobine heeft een weerstand van 7 kOhm. De weerstand hoord tussen de 3,4 - 4,2 kOhm ze zijn volgens het handboek.
|
|
|
|