Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mtx 70cc houdt in

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68597 - Mtx 70cc houdt in
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-2-2015 22:42 Print reply

Posts: 8510
95 100 105 zoiets
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
koller mtxsh 17-2-2015 10:17 Print reply
Posts: 99
Staat die nu te rijk/ te arm of is het een ander probleem?
 
JB1 17-2-2015 12:38 Print reply

Posts: 14881
Ik vermoed te rijk
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
koller mtxsh 20-2-2015 22:20 Print reply
Posts: 99
Ik ben vandaag weer even aan het afstellen geweest. Maar het wordt toch niet beter. Eerst sproeier 130 geprobeerd, dat ging redelijk, met stappen van 5 naar beneden t/m maat 120 en toen kreeg die echt symtomen van te arm, bijvoorbeeld: een moaaap geluid bij volgas en een erg heet motorblok.
Dus heb ik weer 140 er in gedraaid en daar kreeg ik symtomen van te rijk zoals: erg stotteren en inhouden voor de powerband, hij ging er wel door heen.
Toen maatje 135 geprobeerd, daar rijd die het beste op maar het probleem is nog niet verholpen (wat ik hier boven heb zegt als eerste heb gezegt).

Dus aan de carburateur ligt het ook niet naar mijn mening, krijgt genoeg lucht en uitlaat is ook niet verstopt.

Een video van de symtomen:
http://youtu.be/U8XH3MAVJXs

(Sproeier 135, bougie b9es, ontsteking het vroegst
Midden in de powerband houd die op en begint die te stotteren en bokken)

 
Cas DT 20-2-2015 22:46 Print reply

Posts: 3131
Klinkt toch als te arm, gasnaald eens omhoog zetten, clipje omlaag.

Heb je een origineel luchtfilter + element?
Ik had met exact dezelfde setup 30 sproeiermaten kleiner
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
JB1 20-2-2015 22:48 Print reply

Posts: 14881
Valse lucht checken.
Ontsteking iets eerder zetten.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
koller mtxsh 21-2-2015 12:29 Print reply
Posts: 99
Als ik 20 maten lager ga merk ik pas echt dat die armer begint te lopen en 5 maten hoger (1 sproeier) merk ik dat die te rijk gaat lopen.
De luchtfilterbak is origineel, er zit wel een gewoon goed element in.
En heeft geen valse lucht.

Hoe moet ik de ontsteking nog eerder zetten terwijl die al op z'n vroegtst staat?

Zou het werken als ik het goedkope membraan vervang door een goede (Malossi met carbon), een b10es bougie er in doe en de bougie kabel vervang door een ngk ongestoorde race bougiekabel?
(Bougie is nieuw maar de kabel is heel smal)
 
JB1 21-2-2015 13:16 Print reply

Posts: 14881
Valse lucht is tussen je carburateur en onstekingsruimte..

Maar ik bedoelde iets later zetten, mijn excuses.
B10es is helemaal niet goed voor jouw set-up man, ik zou een 8 pakken.

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 21-2-2015 om 13:17 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-2-2015 13:23 Print reply

Posts: 8510
Ik begin te denken dat er iets met je timingen is. Is er niet in je cylinder gevijld o.d. En is de dikte van je voet- en koppakking ok ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
mbxrijder 21-2-2015 14:41 Print reply

Posts: 109
Lijkt eerder op electronisch probleem.
Heb je cdi al vervangen voor een andere??
Is de ontsteking origineel of is het aftermarket exemplaar??
Bobine die goede massa heeft??
Bobine al vervangen voor een andere??
Ik denk niet aan de carburateur eerlijk gezegd.
 
De Schout 21-2-2015 21:56 Print reply
Posts: 5326
als ik dat filmpje zo zie, zou ik het in je ontsteking gaan zoeken.
 
tune tweak fiddle bang bummer
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-2-2015 23:41 Print reply

Posts: 8510
Aan de ontsteking had ik ook gedacht, het klinkt ook helemaal alsof er een afstelsysteem op staat zelfs, maar de topicstarter zegt dat hij al verschillende cdi's heeft getest en ook verschillende standen grondplaat heeft getest. Kan dan nog uiteraard de bobine of aftermarket ontsteking zijn.
Dan begrijp ik wel niet zo goed de grote sproeier die er in moet.
En volgens mij is die dip dus de door Honda ingebouwde dip, maar daar lijden veel Honda brommers uit de M-serie aan...als ik jullie posts lees is dit blijkbaar een probleem dat jullie dan allemaal hebben opgelost ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
MaXi-PuCh 22-2-2015 12:35 Print reply

Posts: 1531
Ik heb deze zelfde stotter gehad door een te zwakke vonk.
Kwam bij mij een keer door half doorgerotte kabel van de ontsteking naar de cdi, en een andere keer door vocht; aan beide uiteindes van de bougiekabel.

Bij mn scooter heb ik ook zon stotter gehad. Dat lag blijkbaar aan de cdi, maar dat heb jij al uitgesloten.

Controleer eerst eens of alles 100% droog is, met name onder de rubbers. Als dat het niet is controleer dan de draden van de ontsteking naar je cdi even goed.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
koller mtxsh 23-2-2015 21:38 Print reply
Posts: 99
Oké, ik zal volgende week de ontsteking even nakijken.
Maar heeft iemand een iedee hoe je het verschil tussen ori en immi bobine en ontsteking kan zien?
 
koller mtxsh 1-3-2015 16:57 Print reply
Posts: 99
Ik heb de bedrading, spoelen, cdi, bobine en stekkers na gekeken en ontvet met remmenreiniger, voor de rest was alles nog prima.

Maar geen resultaat.

De spoelen heb ik doorgemeten en zaten allemaal tussen de goede waarden, maar de secundaire spoel van de bobine heeft een weerstand van 7 kOhm. De weerstand hoord tussen de 3,4 - 4,2 kOhm ze zijn volgens het handboek.


 

Dit topic is 7664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved