Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - voorvork

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 544 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68595 - voorvork
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gerbenpuch98 11-2-2015 17:57 Print topicpost
Posts: 36
Hallo
mijn pitbike voorvork heeft een probleem, de moer aan de rechter voorvorkpoot boven op de kroon plaat komt helemaal om hoog als je hem in de vering duwt dus de hele vering drukt alles naar boven
wie weet wat dit is of wat ik er aan kan doen
Ik heb hem geprobeerd aan te draaien aar de hele vering draait dat mee


Gerben
 

Crossmotort gek 11-2-2015 19:03 Print reply

Posts: 866
Probeer is met een grip/las tang je poot stevig vast te houden, doe daar wel een ruwe stevige doek tussen i.v.m. krassen.

Probeer m zo is an te draaien, lukt t niet dan zal ik als ik jou was maar voor 15€ een andere complete voorvork op de kop tikken.

Hoop dat t je lukt, groeten.
 
85cc op m'n achterwiel
arjensik 11-2-2015 20:43 Print reply

Posts: 552
Controleer het schroefdraad ook maar eens met een beetje pech is het draad kapot
 
The rider should never be the slowest part on the bike
gerbenpuch98 11-2-2015 21:20 Print reply
Posts: 36
Als de veer deboel om hoog drukt dan zie ik een super versleten schroefdraad
Hoe kan diet schroefdraad zo naar de klote gaan dan
Kan ik daar nog wat aan doen of word dat een andere voorvork

Dit bericht is gewijzigd door gerbenpuch98 op 11-2-2015 om 21:21 uur.
 
crosshooligain 11-2-2015 21:47 Print reply
Posts: 76
het makkelijkste is een andere voorvork voor een paar 10tjes
 
ReneKunst 11-2-2015 23:19 Print reply
Posts: 77
is de pitbike een chinees?
die gebruiken vaak b kwaliteit staal en aluminium om de kosten te drukken. zal dus eerder afbreken en bij iets te hoge krachten het schroefdraad er zo uit drukken.

nieuwe vork is het makkelijkste
tenzij elektronisch borgen een optie is
 
koop nooit wat met een handvat, je komt er mee aant werk.
gerbenpuch98 12-2-2015 8:27 Print reply
Posts: 36
Moet ik dan een A kwaliteit voorvorkdoen?
en wat bedoel je met elektronisch borgen

 
ReneKunst 12-2-2015 8:40 Print reply
Posts: 77
a kwaliteit moet je zelf weten. als je veel crost en dat ding heeft flink te lijden, zou ik het wel doen.

electronisch borgen is net woord voor vast lassen
 
koop nooit wat met een handvat, je komt er mee aant werk.
Crossmotort gek 12-2-2015 14:53 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReneKunst
is de pitbike een chinees?
die gebruiken vaak b kwaliteit staal en aluminium om de kosten te drukken. zal dus eerder afbreken en bij iets te hoge krachten het schroefdraad er zo uit drukken.

nieuwe vork is het makkelijkste
tenzij elektronisch borgen een optie is


Elektronisch borgen, de enigste échte manier om te borgen

Ik zou idd een ander voorvorkje halen
 
85cc op m'n achterwiel
gerbenpuch98 12-2-2015 16:16 Print reply
Posts: 36
Kun je dat gewn lassen als je die moer eraf haalt ?

 
Crossmotort gek 12-2-2015 18:02 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerbenpuch98
Kun je dat gewn lassen als je die moer eraf haalt ?



nee, die moer late zitte en dan Mig mag lassen
 
85cc op m'n achterwiel
arjensik 12-2-2015 20:27 Print reply

Posts: 552
A en B kwaliteit? Wat een dikke onzin het is een pitbike dat is gewoon kwaliteitief gezien troep (niet lullig bedoelt), vind maar een merkvoorvork die op je pitbike past en als het geen USD-voorvork is dan is het helemaal moeilijk. En als je hem gaat lassen moet je controleren dat de dop en de voorvorkpoot van het zelfde materiaal is gemaakt. Maar toen ik jou was zou ik kijken welke draad versleten is, stel dat het draad alleen van de dop versleten is en je de dop kan demonteren van de vering zou ik dat doen en de dop gewoon los kopen (als dat verkrijgbaar is) als dat niet kan zou ik dan gewoon een nieuwe of een tweedehands Chinese voorvork kopen bij Minibikeshop Groningen of marktplaats ofzo het kan de wereld niet kosten
 
The rider should never be the slowest part on the bike
ReneKunst 12-2-2015 20:27 Print reply
Posts: 77
als het ijzer is mig/mag lassen.
maar aluminium kun je alleen mig lassen met speciaal draad of tig lassen.
 
koop nooit wat met een handvat, je komt er mee aant werk.
Crossmotort gek 12-2-2015 20:31 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReneKunst
als het ijzer is mig/mag lassen.
maar aluminium kun je alleen mig lassen met speciaal draad of tig lassen.


als t alu is miss nog beter om tig te doen, anders minimaal 150Amp elektrode apparaat met RVS elektrodes
 
85cc op m'n achterwiel
arjensik 12-2-2015 20:39 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossmotort gek
[...]


als t alu is miss nog beter om tig te doen, anders minimaal 150Amp elektrode apparaat met RVS elektrodes

Chinese pitbikejes word vaak van gietijzer gemaakt dus dat word autogeenlassen denk ik. En een voorvork lassen vind ik persoonlijk niks waard
 
The rider should never be the slowest part on the bike

Dit topic is 2014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved