arjensik |
12-2-2015 20:36 |
Posts: 552 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crossmotort gek
Puch heb ik ervaring mee, zelf ook gehad.
Enigste problemen die ik met een puchje heb gehad was een kapotte ontstekingsspoel en rem probs.
Verder zijn ze onverwoestbaar, niet stuk te krijgen.
Maar ik wil wel blijven schakelen, of ik maak zelf een schakelblok voor een puch maar dan sta ik weer zo lang achter de frees bank
Honda SS droombrommer voor op de weg (L)
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|
Crossmotort gek |
12-2-2015 20:41 |
Posts: 866 |
ik hoef geen specialist te zijn om een compleet functionerende bak te maken hoor.
Ik bel mn vrienden he, die verkopen me ff zo'n zwaar illegale; levens gevaarlijke; hoogststrafbare originele Titatovenaar Toverstaf 3000!
nee ff terug op aarde, ver uit mn dromen.
ik was niet vanplan om zelf ff een bak in mekaar te flanzen hoor.
t enigste wat ik wil is 2takt en schakelen.
Dan is t goed
|
|
85cc op m'n achterwiel |
|
arjensik |
12-2-2015 20:45 |
Posts: 552 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crossmotort gek
ik hoef geen specialist te zijn om een compleet functionerende bak te maken hoor.
Ik bel mn vrienden he, die verkopen me ff zo'n zwaar illegale; levens gevaarlijke; hoogststrafbare originele Titatovenaar Toverstaf 3000!
nee ff terug op aarde, ver uit mn dromen.
ik was niet vanplan om zelf ff een bak in mekaar te flanzen hoor.
t enigste wat ik wil is 2takt en schakelen.
Dan is t goed
Met een 4takt is ook niks mee ik heb zelf jaren 2takt gereden en rij nu 4takt en ik wil nu niks meer anders, maar brommers zijn geen crossmotoren daar kan het zo anders zijn
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|
Aprilia RX 50 2003 |
13-2-2015 0:30 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]
Met een 4takt is ook niks mee ik heb zelf jaren 2takt gereden en rij nu 4takt en ik wil nu niks meer anders, maar brommers zijn geen crossmotoren daar kan het zo anders zijn
4 takt brommers zijn wel erg tam hoor, of je moet al gekke dingen gaan uithalen als 140cc's enz.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Crossmotort gek |
14-2-2015 10:37 |
Posts: 866 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]
Met een 4takt is ook niks mee ik heb zelf jaren 2takt gereden en rij nu 4takt en ik wil nu niks meer anders, maar brommers zijn geen crossmotoren daar kan het zo anders zijn
op de baan kom je met je 2 takt altijd als laatste de bocht uit, jammer dat er zoveel 4takkers rijden....
|
|
85cc op m'n achterwiel |
|
arjensik |
14-2-2015 10:59 |
Posts: 552 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crossmotort gek
[...]
op de baan kom je met je 2 takt altijd als laatste de bocht uit, jammer dat er zoveel 4takkers rijden....
In de cross wereld is 4 takt ook beter en het rijd ook veel strakker en fijner. Ik vind mn oude cr125 maar een brommertje vergeleken met de crf250
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-2-2015 14:33 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]
In de cross wereld is 4 takt ook beter en het rijd ook veel strakker en fijner. Ik vind mn oude cr125 maar een brommertje vergeleken met de crf250
Ja gek he, dubbele cilinderinhoud.
250cc met 250 cc vergelijken. Dan wordt die CRF weer speelgoed.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JB1 |
14-2-2015 16:22 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]
In de cross wereld is 4 takt ook beter en het rijd ook veel strakker en fijner. Ik vind mn oude cr125 maar een brommertje vergeleken met de crf250
Het is niet per se beter, het is verder doortontwikkeld, als ze bij tweetakt ook die ontwikkelingen hadden gedaan waren ze even snel geweest
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
arjensik |
14-2-2015 17:08 |
Posts: 552 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
Ja gek he, dubbele cilinderinhoud.
250cc met 250 cc vergelijken. Dan wordt die CRF weer speelgoed.
We hadden laatst ook een Kawasaki kx250 in het hok staan daar heb ik ook op gereden maar de crf trekt wel sneller maar daar moet je het ook bij laten eerst zaten 250 4t en 125 2t in de zelfde klasse bij wedstrijden maar nu niet meer omdat 2 takt niet met 4 takt kan mee komen en ktm ontwikkeld de 2 takt ook nog steeds door en die kunnen ook nog steeds niet mee komen met een 4 takt
Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 14-2-2015 om 17:10 uur.
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|
kenny77 |
14-2-2015 18:05 |
Posts: 29286 |
4 takt is voor homo's, 2 takt heerst.
|
|
|
|
Crossmotort gek |
14-2-2015 19:30 |
Posts: 866 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
4 takt is voor homo's, 2 takt heerst.
Zo mag ik t horen,
En idd, de ontwikkelingen voort 2t is gestopt omdat er teveel mensen in de broek pisten van t vermogen.
Geef wel mee: kom je op een 500 2t of 450 4t.
Dan is het verschil wel duidelijk, ik met mn lullige 70KG hou die hele 500 in de lage toeren al niet aan de grond.
Terwijl ik zon 450 rustig in de toeren laat knallen en dan een beetje op de punt van t zadel zit.
Dan kom je door een bocht, daarna een rechtstuk van 20meter en weer een bocht.
Dan is 4t sneller, met een 2t zit je op t rechtestuk je toeren maar af te wachten en met de koppeling kloten.
Met 4t druk je die koppeling ff in met vollegas en als je dan loslaat ben je al bij de volgende bocht.
|
|
85cc op m'n achterwiel |
|
Cas DT |
14-2-2015 19:39 |
Posts: 3131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crossmotort gek
[...]
Zo mag ik t horen,
En idd, de ontwikkelingen voort 2t is gestopt omdat er teveel mensen in de broek pisten van t vermogen.
Geef wel mee: kom je op een 500 2t of 450 4t.
Dan is het verschil wel duidelijk, ik met mn lullige 70KG hou die hele 500 in de lage toeren al niet aan de grond.
Terwijl ik zon 450 rustig in de toeren laat knallen en dan een beetje op de punt van t zadel zit.
Dan kom je door een bocht, daarna een rechtstuk van 20meter en weer een bocht.
Dan is 4t sneller, met een 2t zit je op t rechtestuk je toeren maar af te wachten en met de koppeling kloten.
Met 4t druk je die koppeling ff in met vollegas en als je dan loslaat ben je al bij de volgende bocht.
Wat een onzinverhaal. Groetjes.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
Dixon |
14-2-2015 19:46 |
Posts: 122 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crossmotort gek
[...]
Zo mag ik t horen,
En idd, de ontwikkelingen voort 2t is gestopt omdat er teveel mensen in de broek pisten van t vermogen.
Geef wel mee: kom je op een 500 2t of 450 4t.
Dan is het verschil wel duidelijk, ik met mn lullige 70KG hou die hele 500 in de lage toeren al niet aan de grond.
Terwijl ik zon 450 rustig in de toeren laat knallen en dan een beetje op de punt van t zadel zit.
Dan kom je door een bocht, daarna een rechtstuk van 20meter en weer een bocht.
Dan is 4t sneller, met een 2t zit je op t rechtestuk je toeren maar af te wachten en met de koppeling kloten.
Met 4t druk je die koppeling ff in met vollegas en als je dan loslaat ben je al bij de volgende bocht.
Is ook zo...
Zie Maico 700 of Husqvarna 500... amper in bedwang te houden door de pro's, die ook dan rustig allemaal op een viertaktje zijn overgestapt
|
|
|
|
Dixon |
14-2-2015 19:49 |
Posts: 122 |
Oh ja, on topic : Suzuki Tsx of Honda Mtx
Japan made ipv die chinese foeter fietsjes....
|
|
|
|
arjensik |
14-2-2015 20:15 |
Posts: 552 |
Lees nu allemaal onzin hier.
Zulke sterke 2 takt motoren zijn er niet meer omdat ze gewoon te zwaar waren maarja dat kunnen ze ook wel doen met 4 takt maar ja als ze gewoon te sterk zijn dan is er dus ook te weinig vraag naar.
Veel plezier in wickey-wickey-wonderland jongens
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|