Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Betrouwbaar fietsje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68591 - Betrouwbaar fietsje
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8196 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 11-2-2015 13:19 Print reply

Posts: 6717
Veelal is imitatie bagger.

Maar als je goed oplet kun je ook goedkoop goede onderdelen halen.

Zo ben ik er achter gekomen dat DMP krukassen voor AM6 prima zijn. Maar pak je een DMP as voor Piaggio is weer waardeloos.

Vooral met verpakkers merken als DMP moet je goed kijken waar zij hun onderdelen halen. Soms is dat gewoon dezelfde fabriek als origineel. Dat zegt dat of origineel slecht is, of die specifieke imitatie goed.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Crossmotort gek 11-2-2015 18:33 Print reply

Posts: 866
nou jongs, kiek.

Ik mag dan wel wat hebben maar dat ik weet dat sommig imitatie spul gwoon pisbak ijzer, wijn kurk of kermis plastic is dat weet ik wel langer.

en sleutelen kan ik zelf ook heel goed, ik heb op mn 12de een puch blok gereviseerd (is dan niet kapot moeilijk, maar 12 he)

Ik denk dat ik op mn 16e een budget van rond de 1000€ heb, en 2 brommers is niet verkeerd.
Maar er staat hier al een china scooter, sparta lucky, motor zeepkist en een bult fietsen.
dus pa en moe vinden t niet leuk ls ik nog meer zooi neerpleur waar weinig mee gebeurt.

Met am6 bedoel ik alle brommers die zo'n blokje hebben, niet over de kwaliteit.
Er rijden al zoveel DT, SM, gp/r, rx en de hele reutemeteut rond, dat ik t niet meer iets persoonlijks vind.

ik hou van speciale, uitzonderlijke of oude brommers.

en idd, met al die ouwe krengen moet je oppassen.
maar pakweg mijn honda mt, bij de koop: Rijd lekker, loopt mooi en ziet er netjes uit.
Maar eenmaal thuis 2maand later blijken de krukas lagers bijna boter te zijn.

Ik wil idd wel iets met noppen want dan kan ik nog is binnendoor over t maisveld door mn achtertuin naar deventer: scheelt me 4km.

Ik zie bij een motor handel hier in de buurt een mooie honda cre 50 staan.
is dat iets? linkerdelink: http://www.motofun.n...c=54&so=gallerij

Hoor t wel, dank jullie zeer.
Trouwens, eerder noemde wij elkaar nooit bij naam hier.
het valt nu ook op dat t een stuk gezelliger is, daarom had ik er niet zo'n trek an.

Groetjesss

edit:
dit past bij mij, alles noppen en lekker sportief: http://www.speurders...8901731.html?sr_ab=0

goed idee?

Dit bericht is gewijzigd door Crossmotort gek op 11-2-2015 om 18:45 uur.
 
85cc op m'n achterwiel
JB1 11-2-2015 18:57 Print reply

Posts: 14881
Mocht je een MT kopen, wil ik je blokje wel doen (tegen vergoeding), gaat die ook weer lang vooruit
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Crossmotort gek 11-2-2015 19:04 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Mocht je een MT kopen, wil ik je blokje wel doen (tegen vergoeding), gaat die ook weer lang vooruit

mt heb ik zelf ook 2 jaar onderhanden gehad, maar er staat me iets bij dat jij de M serie doktor professor bent.

zo'n mt is niks meer dan degelijk
 
85cc op m'n achterwiel
mvv mtx 11-2-2015 20:13 Print reply

Posts: 243
een mtx sh dan? prima brommers kijk bij aanschaf aan de kant van de cilinder effe bij het frame. naar plekje
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
arjensik 11-2-2015 20:39 Print reply

Posts: 552
Die oude honda hm zijn in het algemeen wel redelijk afgeracht omdat veel er ook mee crossen in weilanden etc. en dan krijgt zo'n ding echt op zn flikker, als je een oude hm koopt moet je hem dan gewoon bij een liefhebber weg halen die er goed voor heeft gezorgd en er geen rare dingen mee heef gedaan. En een honda hm is vandaag de dag met een am6 uitgevoerd. Motohispanial brommers is kwaliteitief gezien geen top merk
 
The rider should never be the slowest part on the bike
crosshooligain 11-2-2015 22:00 Print reply
Posts: 76
je kan onder bijna alle brommers wel noppen zetten maar wat arjensik
zei klopt als je een wat oudere hm koopt van een 16 jarige kun je er van uit gaan dat er mee geragd is Vedder vind ik tsx wel fijn rijden
heb nu zelf nog een cross tsx je met noppebanden zelfs als de modder tegen de onderkant van de uitlaat komt trekt hij hem er door
 
crosshooligain 11-2-2015 22:04 Print reply
Posts: 76
Aprilia RX 50 2003 12-2-2015 0:11 Print reply

Posts: 6717
HM CRE is een bijzonder goede brommer, alles is er nieuw voor te krijgen, maar weinig 2e hands. Als je bereid bent om in de buidel te tasten is alles er wel.

De HM CRE heeft een AM6 blok, MAAR tenzij ik me erg vergis met enkele ''upgrades'' tov zijn soortgenoten.
Voor zover ik weet heeft de HM standaard:
- Volle wangen krukas.
- Rechte vertanding krukas->koppeling.
- Snellere cilinder.
- Uitzonderlijk goede uitlaat met brede powerband.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 12-2-2015 0:12 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosshooligain
http://www.speurders...ction=&order_by=

mischien is dat wat


Zodra er superdik, vet of iets vergelijkbaars in de titel staan weet je direct dat je niet eens hoeft te gaan kijken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Crossmotort gek 12-2-2015 15:00 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosshooligain
http://www.speurders...ction=&order_by=

mischien is dat wat


hijis potdikke mooi, maar ja....

ik wil niet met 90 op de rollerbank komen, hier in 't oost'n steet pliesie zo veulle.

cker ivm met de 4 flitsenpalen die in een straal van 3km om mn huis staan, dan wil ik niet op de foto komen met iets dat harder dan 80 rijd dat maar 45 mag.
 
85cc op m'n achterwiel
Crossmotort gek 12-2-2015 15:02 Print reply

Posts: 866
trouwens, die hm lijkt me wel wat.
ik kijk wel een keer of ik m bezichtigen kan.
als ik dan mn roze briefje heb, kan ik meteen een APK doen, Alle Paarden Krachten keuring.
 
85cc op m'n achterwiel
Paul de Salmiakbal 12-2-2015 18:39 Print reply

Posts: 5285
SS50 of puch maxi zijn de enige goede opties. Iedereen die anders beweert weet niet waar die het over heeft
 
Crossmotort gek 12-2-2015 20:28 Print reply

Posts: 866
Puch heb ik ervaring mee, zelf ook gehad.

Enigste problemen die ik met een puchje heb gehad was een kapotte ontstekingsspoel en rem probs.

Verder zijn ze onverwoestbaar, niet stuk te krijgen.

Maar ik wil wel blijven schakelen, of ik maak zelf een schakelblok voor een puch maar dan sta ik weer zo lang achter de frees bank
 
85cc op m'n achterwiel
arjensik 12-2-2015 20:31 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossmotort gek
Puch heb ik ervaring mee, zelf ook gehad.

Enigste problemen die ik met een puchje heb gehad was een kapotte ontstekingsspoel en rem probs.

Verder zijn ze onverwoestbaar, niet stuk te krijgen.

Maar ik wil wel blijven schakelen, of ik maak zelf een schakelblok voor een puch maar dan sta ik weer zo lang achter de frees bank

Dat gaat je heuuuull erg vies tegen vallen en niet raar bedoelt hoor maar ik niet dat je het lukt en als je het lukt moet je nog hopen dat de bak goed functioneert en niet vast loopt. Het lijkt mij een specialistisch werkje

Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 12-2-2015 om 20:35 uur.
 
The rider should never be the slowest part on the bike

Dit topic is 8196 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved