Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ketting probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1162 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68578 - Ketting probleem
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-1-2015 0:05 Print reply

Posts: 8599
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Jij denkt dat de constante hitte van de wrijving door dat oppervlak geen invloed heeft op de (al beroerde) materiaalsterkte van de ketting? De ketting wordt op deze manier belast op punten waar een ketting niet belast hoort te worden. Natuurlijk scheurt deze in lengte richting, daar staat immers altijd de kracht op, waar die dan ook mag slijten.


Ik zie niets van sporen van warmteontwikkeling...Ik geloof wel in de wrmteontwikkeling, maar niet dat het voor die breuken zorgt in dit geval. En nog 2 breuken extra bij voorzichtig rijden doet mij nog meer hetzelfde vermoeden. Zo'n ketting is goed gekoeld door de rijwind en de smering.
Maar jij mag best iets anders denken.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
MaXi-PuCh 28-1-2015 6:53 Print reply

Posts: 1531
Vanaf dattie rustig ging rijden zijn er geen schakels meer gebroken..
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
JB1 28-1-2015 12:52 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Ik zie niets van sporen van warmteontwikkeling...Ik geloof wel in de wrmteontwikkeling, maar niet dat het voor die breuken zorgt in dit geval. En nog 2 breuken extra bij voorzichtig rijden doet mij nog meer hetzelfde vermoeden. Zo'n ketting is goed gekoeld door de rijwind en de smering.
Maar jij mag best iets anders denken.



Die ketting zit helemaal vol met slijpsel van dat blok staal, daar zit nul smering in.
Dat beetje rijwwind koeling dat hij dan nog heeft wordt wel teniet gedaan dan.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
koller mtxsh 28-1-2015 13:22 Print reply
Posts: 99
Bij rustig rijden had ik er inderdaad geen last van, alleen bij belasting heeft die een paar keer geknapt.

Dus een goede kettinggleider en ketting

Is dit een goede ketting voor en Mtx? :

http://www.bromfiets...etting-420-128L-Goud
 
JB1 28-1-2015 14:48 Print reply

Posts: 14881
Regina is prima.

Vervang dat blok staal eens voor een blok teflon, dat gaat al beter.
Zorg ervoor dat je de kettingspanning afstelt zodra jij er op zit.

Hoe groot is je voortandwiel?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
koller mtxsh 28-1-2015 14:56 Print reply
Posts: 99
Ik zal inderdaad de geleider vervangen

Voortandwiel: 15
 
Derbi-Olaf 28-1-2015 15:03 Print reply

Posts: 14999
Ben vrij zeker van een te hoge kettingspanning.

Aan die geleiderblok ligt 't echt niet.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PRO TUNING 28-1-2015 19:18 Print reply

Posts: 4000
Je ziet dat de VTW as is ingesleten door te strakke kettingspanning.

Wil je een sterke 420 ketting is een RK 420G&BMXZ4 een tip.

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 29-1-2015 om 9:22 uur.
 
koller mtxsh 29-1-2015 13:59 Print reply
Posts: 99
Als ik straks een nieuwe ketting heb, wat is dan de beste manier om hem direct goed te behandelen ?

In een pan met diesel, warm stoken en dan gewoon met kettingspay invetten??
 
JB1 29-1-2015 14:15 Print reply

Posts: 14881
Als hij uit de verpakking komt zit hij al goed in het vet, daarna regelmatig inspuiten met kettingvet.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
De Schout 29-1-2015 15:08 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
benodigdheden:
-een blik kettingvet
-of een gaspit om heel het blik op te zetten, of een oude frituurpan om de inhoud over te kappen/scheppen.
-en plek om je ketting op te hangen



ketting maak ik altijd schoon met ontvetter, tot hij echt helemaal zuiver is, je geen korreltje zand meer hoord als je met de rolletjes draaid. dan frituurpan opwarmen(iets van 110'C geloof ik. in ieder geval zorgen dat het vet niet gaat walmen. dan ketting er in leggen. nu zie je een hoop luchtbelletjes omhoog komen, teken dat het vet overal in je ketting komt. daarna frietpan uitzetten en af laten koelen. dan op het goede moment je ketting eruit halen en ophangen om uit te laten druppen. wanneer je je ketting eruit haalt is even goed uitmikken. ben je te snel dan loopt al het vet er terug uit, ben je te laat blijft er veel aanhangen, en zit heel je brom+je kleding onder de klodders vet na het eerste ritje.




 
tune tweak fiddle bang bummer
koller mtxsh 12-2-2015 7:41 Print reply
Posts: 99
Hoi
ik heb tussen de achterbrug en voortandwiel een lager geplaatst waar die de ketting overheen trekt.



Zal de ketting het nu wel lang volhouden? Of is dit weer zo'n beunhaas oplossing.

Wat ik nog meer heb gedaan is de Mtx iets verlagen en de oude kettinggleider van de cr er op maken (de onderkant was nog dik genoeg).
 
maerijn 12-2-2015 10:16 Print reply

Posts: 2455
Als je er gewoon een dik kunststof blokje opzet en je zorgt dat je ketting niet meer te strak staat kan het niet meer fout gaan.
 
JB1 12-2-2015 13:27 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Als je er gewoon een dik kunststof blokje opzet en je zorgt dat je ketting niet meer te strak staat kan het niet meer fout gaan.


Idd.

Enig idee hoe hard zo'n lagerschaal is?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
koller mtxsh 12-2-2015 17:29 Print reply
Posts: 99
Ja ik weet dat die lagers knetter hard zijn maar daarom dacht ik dus ook dat het wel een goede oplossing was, maar oké dan haal ik dat wel weg. Het trilde ook wel een beetje en het lijkt me ook niet zo goed voor de lagers in het blok.
 

Dit topic is 7460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved