Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Citta loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 987 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68576 - Citta loopt slecht
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6254 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 26-1-2015 16:32 Print topicpost

Posts: 6717
Van de buren heb ik hier een snor Gilera Citta.
Ze hebben hem gekocht dat hij slecht liep. Wanneer hij rijdt wil hij niet langzaam rijden, wanneer hij echt slecht loopt valt hij weg, stottert hij wat, gaat hij weer een paar tellen goed en herhaalt zich.

Hij reed soort van maar viel toen uiteindelijk stil. Toen bleek dat de plaat voor de koppeling er af was gevallen.
Ze hebben er zelf een nieuwe plaat op gezet, maar toen vonden ze dat hij maar eens wat beter moest gaan lopen en er moest een standaard uitlaat op ivm snelheid en uiterlijk.

Toen had hij de volgende setup:
- Leovince circuit uitlaat.
- std carb (sproeier 64), uitlaat etc
- Luchtfilter miste.

Dus nu heb ik hem hier staan en ben er wat mee bezig geweest.

Gezien het luchtfilter miste en de opvoerpijp leek het mij dat het slecht lopen daar wel eens aan kon liggen. Dus het volgende gedaan:
- Std uitlaat gemonteerd.
- Malossi filterhuisje met filter gemonteerd (enige die er te krijgen is).
- Nieuwe bougie (B7ES).
- Vlotterbakje schoon gemaakt.
- Gecheckt of de carb goed op het blok zit.

Nu liep hij nog precies hetzelfde.
Toen de bougiedop vervangen voor een waterdichte rode Champion. Het leek opgelost, behalve dat hij nog te hard liep stationair. Ook werd de bougie wat wittig. Er maar eens een sproeier 68 in gedaan en hij liep rustiger stationair en leek ook gewoon goed te rijden.
Een stukje gaan rijden, ging goed, maar viel toen uiteindelijk weer weg en bleef slecht lopen.

Zien jullie hier nog een verdacht onderdeel of denken jullie een oorzaak te weten?

Edit: Ik heb er verder nog niet aan kunnen werken dan dit dus ik heb de cilinder nog niet kunnen demonteren.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 26-1-2015 om 16:39 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

BDW 26-1-2015 16:38 Print reply

Posts: 97
Decompressie toenvallig niet te strak/vervuild?
Blokjes zijn begrensd op de inlaat, worden dan vaak uitgevijld, maar als men te groot vijlt, sluit de inlaat niet meer goed af door de krukas.

Verder, electronische ontsteking of contactpunten?

 
Once we die, just drive.
Aprilia RX 50 2003 26-1-2015 16:40 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BDW
Decompressie toenvallig niet te strak/vervuild?
Blokjes zijn begrensd op de inlaat, worden dan vaak uitgevijld, maar als men te groot vijlt, sluit de inlaat niet meer goed af door de krukas.

Verder, electronische ontsteking of contactpunten?



Decompressie zeker niet te strak, vervuild zou kunnen.

Welk deel vijlen ze in dat geval uit?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BDW 26-1-2015 17:43 Print reply

Posts: 97
Once we die, just drive.
jan w. 50 27-1-2015 20:08 Print reply

Posts: 960
de sproeier 64 is erg groot voor std.
sproeier 35-45 is std dacht ik.
voor 50 cc.
weet je zeker dat het blokje geen valselucht trekt.?
ergens.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 27-1-2015 20:28 Print reply

Posts: 6717
Lijkt me erg stuk op het korte inlaat traject, dat ik ook al na getrokken heb.

Of zijn er bij en Citta specifieke punten waar je op moet checken?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jan w. 50 27-1-2015 20:58 Print reply

Posts: 960
dat kan ik niet hard maken.

ik heb eens een leuke citta gehad.
jong gebruikt, 5000 km.
gewoon orgineel.

.met 2 niet goed op elkaar sluitende carters.
waarom geen idee, zo slecht heb ik hem niet behandeld.

wat je omschrijft lijkt daar wel op.
alleen volgas ,slecht starten.niet goed af te stellen.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 27-1-2015 21:12 Print reply

Posts: 6717
Hij loopt ook bij niet volgas, hij gaat dan alleen hoog de toeren in.
Met de choke er op valt hij nog wel uit.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 3-2-2015 20:12 Print reply

Posts: 6717
Zo weer even verder gekomen.

- Contactpuntjes gesteld. Liep nog steeds slecht
- Decompressieklep zat vast, deze los gemaakt en schoon gemaakt. Liep nu goed, alleen nog te hard stationair.
- Gaskabel sleepte heen en weer, vast gezet, gas ging nu wel goed terug naar stationair. Liep nu zoals het hoort.
- 3 km gereden, liep perfect.
- Bij de buren afgeleverd, die hebben ook een testrit gemaakt. Liep perfect.


Nu een aantal dagen later wilden ze er mee weg, weer hetzelfde slechte lopen. Start nu wel goed, maar valt telkens weg maar valt net iet uit.

- Benzineslang even vervangen en een filter er tussen gezet. Daarna de carb schoon gemaakt. Geen verschil
- Bougiekabel vervangen. Geen verschil.
- Verschillende bougie's (oud en nieuw) geprobeerd. Geen verschil.

Ik ben nu een beetje kwijt wat het nog kan zijn of wat ik er zo aan kan doen.

Ik verdenk een ontstekingsprobleem, gezien hij eerder wel goed liep en nu opeens niet. Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jan w. 50 6-2-2015 20:07 Print reply

Posts: 960
doet de condensator het nog wel goed?
die kan ook slecht gaan doen, als die warm word.
naar een paar km.

dan vonkt de ontsteking wel.
maar de tijd is niet goed,verloopt.

[of gewoon een ontsteking van een andere oude citta.
er op zetten]





 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 7-2-2015 0:53 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
doet de condensator het nog wel goed?
die kan ook slecht gaan doen, als die warm word.
naar een paar km.

dan vonkt de ontsteking wel.
maar de tijd is niet goed,verloopt.

[of gewoon een ontsteking van een andere oude citta.
er op zetten]







Ik heb al even gekeken, maar ik kan zo geen waarden vinden van de CDI, weet iemand misschien de waarden voor het doormeten?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 6254 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved