Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tour brommer zoeken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 551 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68567 - Tour brommer zoeken
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Viertakt 23-1-2015 1:08 Print reply

Posts: 3586
Word er een beetje ziek van dat iedereen skyteam, jincheng en zhenhua zomaar maar afschiet als onbetrouwbare meuk.

Skyteam is betrouwbaar zat, zolang je maar (schone)olie op het blok houdt. PBR van mn zus draait al zeker 40k km, onbegrensd toerenjankend rond.

Heb ook wel 100 van die bamiblokken los gehad, 4bak handgeschakeld, 3 bak semi zijn goed. De volautomaten zijn poep ivm de koppelingen. Verder vrij weinig problemen mbt lagers, tandwielen, distributie of nokkenassen. Zuigerveren zitten na 40k km nog ruim binnen tolerantie. Kleppen stellen hoeft eigenlijk ook niet zo bijzonder vaak, neemt niet weg dat je het niet moet controleren, maar meestal ook hier, ruim binnen tolerantie.

Honderduuzendmiljard onderdelen van te koop, alles universeel en goedkoop, makkelijk aan te sleutelen.

Alleen de fabriekslak en wiellagers zijn niet je van het. Maar als je de zooi tijdig bijwerkt is het prima, idem voor de wiellagers. En de olie wat er fabrieksaf in zit moet je er direct uit laten lopen, en de eerste 1000km moet je gewoon elke 100km olie wisselen ivm ijzervijzel die vrij komt door inlopen. Geen dure olie er in, alles wat ruikt als 10w40 is goed, beter een keer vaker olie wisselen dan dure olie er in. Protip, olieaftapplug met magneet.

Onderhoud is eigenlijk gewoon de key, maar dat geld voor alles, heb al genoeg minarelli, morini, honda of wat dan ook in handen gehad wat na 15k km gewoon stuiterverrot en versleten was.

Ik zeg niet dat de afwerking altijd 100% is fabrieksaf, maar met een beetje gezond verstand en alle boutjes moertjes even nalopen kom je een heel eind.

Maar goed, goede tourbrommer voor goed geld? Honda MBX

En voor alle bromfietsen geld eigenlijk dat kilometerstand niet heel belangrijk is, eerder algehele staat van onderhoud, rijdt hij goed, veert hij goed enz. Mijn CB50 heeft nu 60k km op de teller, zover ik weet (gekocht met 20~k op teller) is het blok verder nooit open geweest.

Edit:
Zundapp Famel GTS kun je ook wel krijgen voor dat geld
Suzuki TSX
Yamaha DT50mx
Yamaha DTR
Y

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 23-1-2015 om 9:24 uur.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 3124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved