Dixon |
17-1-2015 13:28 |
Posts: 122 |
Honda MTX
Suzuki TSX
Wel opletten, hier in Belgie forse boetes (1200 euro) voor opgevoerd spul
|
|
|
|
PHB |
17-1-2015 14:11 |
Posts: 536 |
wat mag het kosten laten we daar eerst mee beginnen.
heb je nog dingen kwa bouwjaar? bijvoorbeeld niet ouder dan 5? 10? jaar
er is namelijk genoeg te vinden op marktplaats en al die anderen.
moet wel zeggen dat ik zadels van de honda modelen(mt mtx mb) heerlijk vind zitten.
Dit bericht is gewijzigd door PHB op 17-1-2015 om 14:11 uur.
|
|
honda power |
|
nearow |
17-1-2015 15:11 |
Posts: 2 |
Budget maakt niet erg veel uit. Wel fijn als het binnen de 800-1000 blijft. KM stand is belangrijker dan bouwjaar.
Crossbrommers vind ik zelf wel het gaafst, maar het zou bijvoorbeeld ook een zundapp of zo iets mogen zijn, lekker classy. Is dat iets?
Ik heb eens rond gezocht en je wilt in België niet gepakt worden met een snelheid ver boven de 50km/u. Anders heb je een dure vakantie, mochten ze je pakken (tot 1500 euro).
|
|
|
|
JB1 |
17-1-2015 15:25 |
Posts: 14881 |
Km-stand is niet belangrijk..
Staat van onderhoud, dát is belangrijk bij 2e hands brommers
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
wilbert1998 |
17-1-2015 19:00 |
Posts: 12 |
Koop een honda mtx kost geen reed, betrouwbaar en zit heerlijk
|
|
|
|
PHB |
17-1-2015 21:14 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nearow
Budget maakt niet erg veel uit. Wel fijn als het binnen de 800-1000 blijft. KM stand is belangrijker dan bouwjaar.
Crossbrommers vind ik zelf wel het gaafst, maar het zou bijvoorbeeld ook een zundapp of zo iets mogen zijn, lekker classy. Is dat iets?
Ik heb eens rond gezocht en je wilt in België niet gepakt worden met een snelheid ver boven de 50km/u. Anders heb je een dure vakantie, mochten ze je pakken (tot 1500 euro).
oke dan zou ik voor een Crossbrommer gaan want je zit recht dus minder druk op je schouders en dat scheelt een eind bij lange reizen vind ik.
honda mtx weet ik dat ze zeer betrouwbaar zijn onderdelen genoeg te krijgen en valt ook wel voor jouw budget te krijgen.
suzuki tsx ofzo kan ook maar heb ik geen ervaring mee dus daar over moet iemand anders even wat vertellen.
hoop dat het zo gaat lukken
dit is wel een goeie als ik het zo bekijk:
http://www.marktplaa...&previousPage=lr
Dit bericht is gewijzigd door PHB op 17-1-2015 om 21:20 uur.
|
|
honda power |
|
Willem3009 |
18-1-2015 12:49 |
|
kenny77 |
19-1-2015 16:44 |
Posts: 29286 |
De boetes in belgie zijn inderdaad niet misselijk, maar ik heb wel het idee dat ze wat chiller ermee omgaan.
Als je als een gek door een stad gaat rijden heb je inderdaad een probleem.
Als je dit niet doet zullen ze je ook niet zomaar aan houden.
Wel vaker de ardennen in gedoken met mijn nsr, die ook wat harder liep.
Nooit aangehouden en wel vaker politie tegen gekomen.
Zelfs al een keer met 80km/h langs een politie controle gereden. (gewoon met het verkeer mee)
Niet aangehouden, al was dat misschien ook meer mazzel.
|
|
|
|
kenny77 |
19-1-2015 16:46 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PHB
dit is wel een goeie als ik het zo bekijk:
http://www.marktplaa...&previousPage=lr
Is een originele mtx80, als ik het zo zie.
Dus er is een kans, dat er nummers van een mtx50 ingezet zijn.
Daar wil je helemaal niet mee aangehouden worden, als ze daar achter komen. :P
|
|
|
|
PHB |
19-1-2015 18:00 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Is een originele mtx80, als ik het zo zie.
Dus er is een kans, dat er nummers van een mtx50 ingezet zijn.
Daar wil je helemaal niet mee aangehouden worden, als ze daar achter komen. :P
R2 is toch altijd 80cc geweest of ook in 50 uitgevoerd?
Zou je moeten checken op het kenteken bewijs misschien omgekeurd van motor naar brommer.
|
|
honda power |
|
Brommers en meer |
19-1-2015 19:51 |
Posts: 1966 |
voor brommer regels in belgië kijken ze alleen naar belgische brommers (met verzekeringsplaatjs) omdat nederlandsche brommers kenteken hebben zien de agenten je daar als zijnde motor.
Ik ben zelf al meerdere keren met mijn DT in België geweest, eigenlijk weing last gehad van politie (mits je een beetje normaal rijdt )
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
Jochemb5 |
20-1-2015 19:09 |
Posts: 25 |
Ik zou voor 4 takt gaan, veel zuiniger en rijdt veel relaxter, anders een honda skyteam (weet alleen niet of dit comfortabel is op lange afstanden) en anders misschien een honda cb50
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
21-1-2015 23:24 |
Posts: 1531 |
Inderdaad voor een brommer gaan met een goeie rechte zithouding. Ik heb mijn derbi toendertijd gekocht enkel voor het toeren, en gebruik hem nu dagelijks voor naar mijn werk. Ik kwam toen uit op de derbi gpr nude. Aangezien ik geen crosser wilde, en geen sm want die zie je op elke hoek van de straat al. Daarnaast moest ze ook betrouwbaar zijn.
De nude heeft een 'normaal' stuur ipv clip-ons waardoor je toch recht zit.
Ze gaat binnenkort de verkoop in want in de winter rijd ik er niet mee en in het voorjaar komt er een auto.
Mocht je interesse hebben, stuur mij dan even een pm. Brommer is perfect onderhouden, net 20k op de teller.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
carlosmt5 |
22-1-2015 12:52 |
Posts: 294 |
Rieju RRX, MRX of SMX. Rijd net zo straks als een derbi alleen veel comfortabeler.
|
|
Hollands Next BeunHaas |
|
Aprilia RX 50 2003 |
22-1-2015 14:12 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jochemb5
Ik zou voor 4 takt gaan, veel zuiniger en rijdt veel relaxter, anders een honda skyteam (weet alleen niet of dit comfortabel is op lange afstanden) en anders misschien een honda cb50
Betrouwbaar stond in de eisen, vergeet alles maar wat skyteam in de naam heeft.
Verder kan ik Derbi voor lange afstanden afraden ivm het zitcomfort.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|