Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - suzuki 125 start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 559 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68562 - suzuki 125 start niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wilbert1998 13-1-2015 22:47 Print topicpost
Posts: 12
Hoi,

Mijn vriend heeft al een tijdje een 125cc suzuki crossmotor.

Nu alleen dat ding heeft nog niet gelopen

Bobine vervangen. Vandaag de krukas keeringen en hij wil nog steeds niet.

Vonken doet hij wel. Het probleem licht bij de cabrateur denk ik.

Als je de benzine kraan open zet dan loopt het gelijk weer bij de cabrateur er uit bij het overloopje. Dus we dachten dat het de vlotter was maar hij werkt wel gewoon lijkt het. Het probleem is dus denk ik dat hij niet kan lopen Door dat ie te veel benzine krijgt.

Het gaat om een keihin cabrateur.
Maar wat kan het zijn dat die cabrateur niet wil?

Mvg
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-1-2015 23:02 Print reply

Posts: 8585
Stopt hij na een tijdje met overlopen als je de benzinekraan dicht zet ?
Zoja, op dat moment even checken of de vlotterkamer vol is, dus met benzinekraan dicht. Daar zit normaal een schroefje voor op de carb (leegmaakschroef).
Op een volle vlotterkamer moet hij een tijdje kunnen draaien. Dus dan kan je testen zonder schrik dat het eventuele probleem met de vlotter iets uitmaakt.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
koller mtxsh 13-1-2015 23:03 Print reply
Posts: 99
Heeft die compressie?
Wordt de bougie vochtig?

Men cr125 wou ook altijd moeilijk starten, toen is de carb ultrasoon gereinigd en starte die wel goed.
 
Cas DT 13-1-2015 23:05 Print reply

Posts: 3131
Carburateur maar eens fatsoenlijk opbouwen, het probleem ligt wel degelijk bij de vlotter, ofwel:
-Hij blijft hangen,
-De vlotter zelf is lek
-Vlotterhoogte niet correct
-Vuil die de afdichting van de vlotternaald verpest

Wil soms wel helpen om de motor eens goed te laten stuiteren aan de achterkant, gewoon optillen en eens laten stuiteren..
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
wilbert1998 13-1-2015 23:06 Print reply
Posts: 12
Hoi

Oke,

Ja hij vonkt. Maar hij werd altijd heel vet na een paar x kicken of aanduwen dus als je hem dan weer eruit haalde de bougie vonkt die niet meer ,schoon maakte vonkt die wel weer. Dus dachten we dat het de keering was die hebben we vervangen maar het is nog steeds
 
arjensik 13-1-2015 23:10 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Carburateur maar eens fatsoenlijk opbouwen, het probleem ligt wel degelijk bij de vlotter, ofwel:
-Hij blijft hangen,
-De vlotter zelf is lek
-Vlotterhoogte niet correct
-Vuil die de afdichting van de vlotternaald verpest

Wil soms wel helpen om de motor eens goed te laten stuiteren aan de achterkant, gewoon optillen en eens laten stuiteren..

Of met kunststof hamer op de carburateur slaan werkt nog beter

Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 13-1-2015 om 23:10 uur.
 
The rider should never be the slowest part on the bike
arjensik 13-1-2015 23:13 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert1998
Hoi

Oke,

Ja hij vonkt. Maar hij werd altijd heel vet na een paar x kicken of aanduwen dus als je hem dan weer eruit haalde de bougie vonkt die niet meer ,schoon maakte vonkt die wel weer. Dus dachten we dat het de keering was die hebben we vervangen maar het is nog steeds

Hoe rijk is de benzine gemengd?
 
The rider should never be the slowest part on the bike
wilbert1998 13-1-2015 23:17 Print reply
Posts: 12
1 op 50 zij die
 
Cas DT 13-1-2015 23:36 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]

Of met kunststof hamer op de carburateur slaan werkt nog beter

Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 13-1-2015 om 23:10 uur.


Kan ook, komt op hetzelfde neer.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
arjensik 14-1-2015 10:56 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert1998
1 op 50 zij die

Bij mijn oude CR125 mengde ik 1:40 (250ml per 10L) en je vriend mengt dus 200ml per 10L maar ik vind het dan vreemd dat je bougie vet is...
 
The rider should never be the slowest part on the bike
Cas DT 14-1-2015 13:13 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]

Bij mijn oude CR125 mengde ik 1:40 (250ml per 10L) en je vriend mengt dus 200ml per 10L maar ik vind het dan vreemd dat je bougie vet is...


Je kunt toch niet van een bougiekleur uitgaan als de carburateur niet fatsoenlijk in elkaar zit..
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
PRO TUNING 14-1-2015 14:14 Print reply

Posts: 4000
De bougie wordt nat doordat de vlotternaald niet afsluit, nu staat het carter vol met benzine.

Laat de benzinekraan dicht en start de motor volgas, dit kan enige tijd duren.
 
ride all day 15-1-2015 18:00 Print reply

Posts: 37
mijn honda cr125 had hier ook last van nadat ik het vlotternaaldje had vervangen deed hij het gewoon

maar die van mij had 7 jaar stil gestaan ik weet niet hoe het met deze zit
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-1-2015 23:09 Print reply

Posts: 8585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert1998
Hoi

Oke,

Ja hij vonkt. Maar hij werd altijd heel vet na een paar x kicken of aanduwen dus als je hem dan weer eruit haalde de bougie vonkt die niet meer ,schoon maakte vonkt die wel weer. Dus dachten we dat het de keering was die hebben we vervangen maar het is nog steeds


Dat zou wel eens best de normale afstelling kunnen zijn. Je kan best wat met de gas spelen als je stil staat. Stationair gaat de bougie van een crossmotor vet slaan, maar bij hogere toeren wordt deze terug schoon gebrand.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 2012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved